Rage na PC od podstaw PC

Patryk Purczyński
2009/12/09 10:32

Pecetowa wersja Rage'a tworzona jest od podstaw z myślą o tej właśnie platformie - zapewnia Tim Willits. Trudno było spodziewać się innego podejścia od firmy związanej z komputerami od 15 lat.

To, że Rage będzie tytułem multiplatformowym, żadną tajemnicą nie jest. Podobnie jak to, że producenci w wielu przypadkach tną koszty, dla komputerów osobistych robiąc jedynie port z konsoli. Id Software tej strategii nie zamierza powielać. "Robimy gry na PC od 15 lat i zapewniamy, że użytkownicy tej platformy mogą spać spokojnie. Rage będzie prawdziwą grą na PC, a nie konsolowym portem" - mówi Tim Willits z id. Rage na PC od podstaw PC

"Dla projektantów najważniejszą kwestią dla każdego systemu jest opracowanie interfejsu. Poczyniliśmy daleko idące kroki, by użytkownicy każdej platformy mieli w tym względzie zapewniony komfort" - wyjaśnia. Przypomnijmy, że Rage powstaje z myślą o PlayStation 3, Xboksie 360 i wspomnianych komputerach osobistych, a jego premiera przypadnie najprawdopodobniej na rok 2010.

GramTV przedstawia:

Komentarze
34
Vojtas
Gramowicz
10/12/2009 17:27
Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

Nie w tym wypadku - to jest połączenie FPS-a z sandboxem. Te gatunki niezależnie od tego na jakiej platformie grasz różnią się tylko sterowaniem. HL 2 wałkowany przeze mnie dwa razy na PC nie różnił się niczym od wersji X360, którą później przechodziłem :)

A co ma do tego HL2? Przecież to nie sandbox.Rozumiem, że zawsze się znajdą piewcy przewagi jednego kontrolera nad drugim i doszukiwania

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

kolosalnych różnic tam gdzie ich nie ma, ale ja bym aż tak wielkiej wagi do tego nie przywiązywał. Coż - pykałem w Wolfa (tego pierwszego) i Dooma w czasach gdy FPS-y obsługiwało się tylko klawiaturą (bez myszy - co dziś wydaje się herezją !), więc na dzisiejsze "wojny kontrolerowe" patrze z dużym przymrużeniem oka :-)

Takie porównania są akurat bez sensu, bo w wiele gier na 8-bitowcach grało się wyłącznie joystickiem. Wolfensteina i Dooma też można było w ten sposób rozgrywać. Czym sterują inni, mnie nie interesuje. Osobiście pada w FPS-ach kompletnie nie trawię, natomiast wolę grać na padzie w platformówki i bijatyki.

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

IMO - w grze tego typu jest to rzecz kompletnie drugorzędna. Raz - najważniejszy ma tu być tryb single. Dwa - "lead platform" jest tu wiadome od samego początku (X360 - chyba pierwszy raz w historii ID, wcześniej zawsze konsole dostawały porty). Trzy - najważniejsze żeby nie było cziterów i lagów - jeśli ID tu nie polegnie, to ludzie będą mieli gdzieś czy są dedyki czy nie.

No właśnie o to m.in. chodzi.

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

Możesz uważać że facet na starość idiocieje (o czym chyba kiedyś nieco złośliwie pisałeś ?), ale IMO branży takich ludzi potrzeba - idących nieraz pod prąd, upartych jak osły, nieraz na przekór obecnym trendom.

Jest jednak zasadnicza różnica między poprawianiem dobrego, a naprawianiem średniego.

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

To właśnie ten gość swego czasu zbluzgał na czym świat stoi Microsoft i ich Direct X (i tworzył gry pod Open GL), to on uparł się żeby Doom III był taki staroszkolny (na czym ID dość mocno się przejechało),

Mnie Doom III się podobał...

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

to Carmack wywalił z Quake III tryb single, co mocno podzieliło fanów tej gry ;-)

A to akurat plus, bo już od jedynki singiel był parodią.

Dnia 10.12.2009 o 09:06, Lordpilot napisał:

Co do Rage to dla mnie najważniejsze jest żeby gra miała klimat i żebym miał fun. Druga sprawa to optymalizacja - jeśli tu Carmack dotrzyma obietnic (a bardzo dużo na to wskazuje) to IMO - pozamiata konkurencje i sprawi że co poniektórzy deweloperzy będą się wstydzić.

Poczekamy, zobaczymy. Nie napalam się.

Usunięty
Usunięty
10/12/2009 14:17

Dnia 10.12.2009 o 14:13, Kaucz napisał:

Szczerze? Gram od roku na konsoli, kiedy włączę FPSa na PC, to ani trochę mi nie wychodzi strzelanie. Po prostu lepiej mi sie gra na padzie.

Zauważyłem to samo u siebie ;)

Usunięty
Usunięty
10/12/2009 14:13
Dnia 09.12.2009 o 19:04, Konrad512 napisał:

Nie wiem, kto i dlaczego woli pada od myszki i klawiatury w fps''ie. To tak jakby mi wmawiał niepełnosprawny na wózku że to jest lepsze od chodzenia. (przepraszam za dość drastyczne porównanie, ale taka jest prawda) Stawiam więc na to, że faworyzują konsole, tylko dla czystego zysku w postaci DLC.

Szczerze? Gram od roku na konsoli, kiedy włączę FPSa na PC, to ani trochę mi nie wychodzi strzelanie. Po prostu lepiej mi sie gra na padzie.




Trwa Wczytywanie