Jacobs o konkurencji na rynku MMO

pepsi
2008/08/25 19:21

Mark Jacobs z Mythic Entertainment stwierdził, że najlepszym do zagospodarowania gatunkiem na rynku MMO jest science-fiction. To właśnie tam, oraz w kilku innych kategoriach twórca Warhammera Online dostrzega największą szansę na skuteczne wejście w branżę.

Nie jest tajemnicą, że World of Warcraft zajmuje zaszczytną pozycję lidera na rynku produkcji przeznaczonych do masowej rozgrywki sieciowej. Świadczą o tym chociażby lipcowe dane, wg których MMO Blizzarda skupia wokół siebie blisko 11 milionów graczy, podczas gdy jego najgroźniejszy konkurent - Age of Conan może pochwalić się zaledwie (albo aż) 415 tysiącami użytkowników. Jacobs o konkurencji na rynku MMO

Świat fantasy w gatunku MMO wydaje się zatem zamknięty dla nowych projektów, których producenci marzą o wielkich dochodach. Tak przynajmniej twierdzi Mark Jacobs z Mythic Entertainment odpowiadający za stworzenie Warhammera Online. "Gdybym to ja był nowym producentem albo wydawcą poszukującym gatunku odpowiedniego do zdobycia dość znacznej części rynku, postawiłbym na science-fiction" - powiedział w wywiadzie dla Edge-Online.

"Myślę tak, ponieważ tworząc grę fantasy rywalizujesz automatycznie z Blizzardem, także z nami oraz innymi tytułami znajdującymi się obecnie w produkcji" - dodał Jacobs. Przedstawiciel studia Mythic zaznaczył też, że w jego oczach jedynym poważnym rywalem w gatunku sci-fi jest Eve Online, dlatego też właśnie tę kategorię wskazuje na godną zagospodarowania. Innymi sektorami, którym warto przyjrzeć się według Jacobsa są MMORPG-i w klimatach horroru lub też darmowe gry skierowane głównie do młodszych odbiorców. Czy ktokolwiek podąży za wskazówkami doświadczonego projektanta? Czas pokaże.

GramTV przedstawia:

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
08/09/2008 02:42

Dnia 26.08.2008 o 10:54, .Xaos napisał:

Niezłym przykładem takiej klęski jest Face of Mankind, który z początku miał być futurystycznym MMORTS, został zmieniony na klasyczny MMORPG z dodanymi elementami FPS, po czym padł i najprawdopodobniej nigdy nie ujrzy światła dziennego. Właściwie mała strata - nie chciałbym grać w coś stworzonego przez ludzi, których koncepcje zmieniają się częściej, niż humor kobiety podczas PMS.

Na pewno chciałeś napisać MMORTS, a nie np. MMOFPS? Bo jeśli jednak to byłaby to dla mnie spora nowina.Mógłbyś napisać coś więcej o zmianach, o których wspominałeś? Masz na myśli coś co się wydarzyło podczas bety, czy już po wydaniu gry? Nie grałem w FoM ale gra zwróciła moją uwagę. Zamierzałem zagrać w Rebirth, ale niestety nigdy nie wystartował. FoM był jednym z najambitniejszych przedsięwzięć na poletku MMO i naprawdę wielka że splajtował. Duplex Systems popełnił kilka błędów, głównie marketingowych, ale to, że stali się celem ataku kryminalnego, też im nie pomogło.

Dnia 26.08.2008 o 10:54, .Xaos napisał:

Tabula Rasa - czekałem na tę grę, dorwałem się do niej od razu. Początki były piękne - ciekawy świat, dynamiczna, wciągająca walka, świetny klimat. Szkoda, że to wszystko trwało zaledwie do końca pierwszej mapy. Potem zaczynał się jeden wielki betatest. Gra została wypuszczona za wcześnie, na siłę, z kompletnym pominięciem etapu dokonywania ostatnich szlifów, i to ją zabiło.

Ta gra ciągle żyje. :-)Podczas bety nie wyszedłem poza pierwszą mapę, więc nie wiem jak wtedy przedstawiały się następne, ale obecnie dalsze mapy uważam za ciekawsze niż pierwsza. Również w momencie wydania gry, recenzenci zwracali uwagę na niewielką ilość bugów w porównaniu do podobnych produktów konkurencji, na analogicznym etapie. W każdym razie, jeżeli dawno nie grałeś możesz rozważyć powrót. Trochę się pozmieniało.

Dnia 26.08.2008 o 10:54, .Xaos napisał:

KOTOR Online - Nie będę zgrywał zgreda; na myśl o nim, sądzę, że podobnie jak większości fanów, robi mi się cieplutko gdzieś tak w brzuszku.

Ja natomiast będę się z daleka trzymał od KOTOR''a bo mam alergię na Star Warsy.

Usunięty
Usunięty
08/09/2008 00:44

>> Niestety nie potrafię znaleźć niczego konkretnego, więc potraktuj to jako plotkę :) Ale> za to masz to:>> http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=42425>> http://www.gry-online.pl/S013.a sp?ID=42425>> http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=39562>> Przypuszczam, że Tabula Rasa zmierza ku cmentarzysku dla gier MMO, a twórcy prawdopodobnie> zniosą / obniżą abonament byleby wyprzedać zalegające kopie gry i odzyskać choć trochę> kasy. W kążdym bądź razie ta gra chyli się ku upadkowi i stanowi świetny przykład dla> innych producentów i wydawców, żeby nie pchali się na siłe na tak trudny rynek, jakim> jest rynek gier MMO.Dla mnie nadal to wygląda na plotkę. Ktoś coś niby powiedział, ale właściwie nawet nie wiadomo kto. Natomiast TR rozwija się w najlepsze. Aktualnie przeżywa bodajże najintensywniejszy okres w swojej historii (nowy crafting system, rozbudowa arsenału, przemodelowany starting content, COCP, pomijając już takie drobiazgi jak dopracowywanie modelów zbroi czy skilli) . Ma bardzo wysoki budżet, bo nikt mi nie powie, że wysłanie człowieka w kosmos mieści się w normalnym budżecie reklamowym. Gdyby chociaż rozważali zamknięcie gry, nie sądzę, żeby zdecydowali się na coś takiego. Ja rozumiem stwarzanie do końca pozorów, ale są pewne granice. To, że TR nie zdobyła tylu abonentów na ilu jej twórcy liczyli to oczywiste. Plany były zdaje się takie, że mieli wykroić spory kawałek tortu. Nie wyszło, ale gra zdobyła przynajmniej tylu graczy ilu ma wiele innych MMO obecnych na rynku (opierając się na danych jakie były zaprezentowane tutaj jakiś czas temu). Działania jakie w tej chwili podejmują świadczą, że wciąż mają większe ambicje.Co się zaś tyczy twojej oceny sytuacji (pomijając już kwestię czy gra chyli się ku upadkowi czy nie), to również się z nią nie zgadzam w żadnym punkcie. Nawet gdyby podjęli decyzję o zamknięciu TR, na pewno nie postąpiliby w taki sposób jak przewidujesz. Po pierwsze, zniesienie abonamentu nie poskutkowałoby podniesieniem poziomu sprzedaży gry ponad jego normalny poziom dla gry na tym etapie jej istnienia. Już prędzej odwrotnie, bo na pewno pojawiłyby się w takim przypadku spekulacje, że z grą dzieje się coś niedobrego. Po drugie, firma nie mogłaby sobie pozwolić na to,żeby w ten sposób wpuszczać graczy w maliny. Gdy NCsoft zamykała Auto Assault powiadomiła o tym ze sporym wyprzedzeniem, natomiast graczom, którzy mieli konta w tej grze zaoferowała założenie konta, w którejś z innych jej tytułów.Również zdanie "(...) gra chyli się ku upadkowi i stanowi świetny przykład dla innych producentów i wydawców, żeby nie pchali się na siłe na tak trudny rynek, jakim jest rynek gier MMO" również jest nie na miejscu i brzmi śmiesznie w odniesieniu do takiej firmy jak NCsoft - lidera na rynku MMO i takiej osoby jak Richard Garriott - ojciec tego gatunku.A tak na marginesie, odnośnie linków, które zamieściłeś. Dziennikarz z tego serwisu określił Fury jako MMO. Powiem tak. Różni mondrale twierdzą, że GW nie jest MMO. Według mnie to czy GW jest MMO, czy nie zależy od tego jaką definicję tego terminu przyjmiemy, ale Fury nie jest MMO na pewno.

Usunięty
Usunięty
26/08/2008 12:15

A ja czekam na Warhammer 40k Online :) to uniwersum jest ciekawe i wciąga :P Gdzieś czytałem że powstaje ta gra ale pewności nie mam. A przynajcie że bieganie postacią Space Marine i tworzenie własnych zakonów byłoby całkiem spoko. :)




Trwa Wczytywanie