MMORPG na polskim podwórku - odcinek drugi

Lucas the Great
2006/05/31 16:00
17
0

Pora na kontynuację podróży po mrokach dziejów sieciowego RPG. Tym razem zajmiemy się okresem przejściowym, aż po zmierzch złotej ery Ultimy Online i poszukiwania nowych, alternatywnych gier. Jak zwykle będzie trochę śmiesznie, a trochę strasznie... ale z pewnością pouczająco.

Nie przedłużając już wstępu, oddajemy głos Waszemu przewodnikowi, Tollowi (który zrezygnował dla uproszczenia z drugiej części ksywki):

Na kolana! TPSA zaciskała swą kościstą dłoń na naszym wąskim gardle wyjścia na świat. Aleśmy twardzi Słowianie, a nie miękkie Ninja. Nikt nie będzie pluł nam w twarz. Polak potrafi, więc jako naród bogaty w pomysły poradziliśmy sobie i z tym problemem. Za pomocą programu Sockscap ci, którzy mieli dostęp do „dużych” serwerów w jeszcze większych firmach, udostępniali łącza, które niekoniecznie korzystały z kabli TPSA. I tak pół Polski grało, łącząc się poprzez serwery... (w tym miejscu jednak nie wymienimy nazw znanych nam firm, bo ich działalność charytatywna nie była w pełni świadoma) czy innych, wielkich korporacji.

GramTV przedstawia:

Pełen tekst znajdziecie tutaj

MMORPG na polskim podwórku - odcinek drugi

Komentarze
17
John_Fu
Gramowicz
01/06/2006 20:45

Dobry felietionik, naprawde wciagnal, szkoda ze taki krotki :)

dRaiser
Gramowicz
01/06/2006 10:53

Świetne! Wciągnęło mnie jak nic, że aż się zdziwiłem, gdy doszedlem do końca;). Wielkie gratulacje za art!

b1z0n
Gramowicz
01/06/2006 08:43

mam nadzieję że nie zapomni nikt o Helbreath, który osiągnął nawet niezłą popularność przez pewien czas i Lineage2, który nie wiem jak się teraz trzyma

Tecon
Gramowicz
01/06/2006 06:36

ciekawe czy bedzie coś o RO .. bo swego czasu trochę się w to grało :)

Inki
Gramowicz
31/05/2006 22:33

ja to docinam w DIABLO II i to mi na razie wystarczy teraz mierze się w GW

Raffiti
Gramowicz
31/05/2006 21:25

NW ma świetny multi ale fabułe zbyt liniową:P

Wesou2
Gramowicz
31/05/2006 17:54

Straszni mi się podobały oba teksty.Wiele się z nich dowiedziałem o zamierzchłej przeszłości gier tego typu(bo ja młody człowiek jestem i takich rzeczy to się nie doświadczyło)Czekam z niecierpliwością na następną cześc tego artykułu.

jaruczek
Gramowicz
31/05/2006 17:44

druga czesc rownie ciekawa jak pierwsza :)

Xantulus
Gramowicz
31/05/2006 17:24

Według mnie NWN może w multi konkurwoać nawet z GW :) :D

Gryczka
Gramowicz
31/05/2006 17:16

chyba literówka ;) nie powinno byc ni tylko nie przedłużając wstepu chyba ze to tak specjalnie :D

Wior
Gramowicz
31/05/2006 17:00

NWN to była gra...niestety dodatki wszystko popsuły. Nie wiem po co ludzie je kupowali. Wiekszosc rzeczy byla dostepna w dobrych modach... W NWN przestalem grac jak wyszly dodatki...wiekszosc ludzi je kupila, ja nie mialem kasy :P (checi tez, bo po co...)NWN 2...to bedzie cienizna...Niewiele innowacji. Mamy 2006 rok, grafika obecnie jest przecietna (screeny, trailery) ciekawe co bedzie za pol roku. Juz w grach typu Daoc mozna modyfikowac sobie wyglad bohatera, w Oblivionie mozna, a w NWN 2 bedzie mozna zmienic zaledwie pare rzeczy...Ale to kwestie kosmetyczne...Gorszy jest system DnD. O ile potwory, swiaty, bogowie sa ok, to system klas jest nieciekawy. W Morrowindzie i Gothicu mozna bylo sie przekonac ze da sie zyc bez podzialu na klasy jest ok. Nie widze powodu zeby ograniczac postac gracza...Niby czemu wojownik nie moze byc super magiem, albo druidem...? Poza tym ogladalem filmiki dotyczace NWN2 i mam wrazenie, ze gierka jest przygotowywana dla dzieciakow...Jeszcze troche i wszystko bedzie wygladac jak WoW.U nas w Polsce byla przygotowywana gra Sigonyth...mniej wieCej po uzyskaniu dobrych opinii wortali i prasy gierka przestala sie rozwijac :P

Dak-kon
Gramowicz
31/05/2006 16:44

ciekawe, warto bylo poswiecic kilka minut

dyeka
Gramowicz
31/05/2006 16:40

yyy, ledwo sie rozkrecilem z czytaniem a tu juz koniec, 3 strony to za krotko, za KROTKO!!!

Tares
Gramowicz
31/05/2006 16:35

Neverwinter Nights - fakt, świetna gra (jedna z moich ulubionych) Zagrywałem się całymi dniami swojego czasu :D Mam jednak obawy co do drugiej części... bo co dawało siłe tej grze? Multiplayer i Edytor.. W drugiej częsci gry ma być położony większy nacisk na singleplayer.. co może odbić się na jakosci trybu dla wielu graczy... własciwie juz sie odbija.. nie zdązyli (żłość) stworzyć klienta MG.. no i te informacje na temat pamięcio-żerności lokacji.. Zobaczymy jak to bedzie... :D

IzzY
Gramowicz
31/05/2006 16:24

Już sobie drukuję felietonik :)

Kamil_i_Maciek
Gramowicz
31/05/2006 16:23

Hoho to byłą bardzo fajna gierka :)

Lumbago
Gramowicz
31/05/2006 16:15

Program był średnio legalny ^^. Tekst niezły, całość bardzo ciekawa.