Ships at Sea
O grze
Ships at Sea to pierwszoosobowy symulator z otwartym światem, którego akcja rozgrywa się oczywiście na morzu. Za stworzenie produkcji odpowiada studio Misc Games (autorzy Fishing: Barents Sea i Fishing: North Atlantic), które zajęło się również wydaniem swojego dzieła.
Ships at Sea zostało skonstruowane w taki sposób, aby możliwa była komfortowa rozgrywka zarówno w pojedynkę, jak i w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech graczy (oparty na współpracy multiplayer dostępny jest wyłącznie za pośrednictwem internetu). Największą atrakcją opisywanej produkcji będzie z pewnością oczekiwana przez użytkowników funkcja pozwalająca na kierowanie statkami usługowymi i transportowymi.
Teatrem działań gracza w Ships at Sea jest Morze Norweskie. Do dyspozycji graczy oddano teren o powierzchni 46 na 46 kilometrów odtworzony w skali świata 1:1, dzięki czemu możemy w wirtualnym świecie możemy eksplorować lokacje umiejscowione nad skandynawskimi Lofotami. Będziemy tam zajmować się załadunkiem i rozładunkiem, a także dostarczaniem różnego rodzaju towarów. Nie zabraknie możliwości łowienia ryb, takich jak np. halibut, łosoś i sum plamisty z wykorzystaniem udoskonalonych względem poprzednich gier studia metod łowienia (jigging, połów na długie liny, połów sieciowy).
Za generowanie wysokiej jakości w pełni trójwymiarowej oprawy wizualnej w Ships at Sea odpowiada technologia Unreal Engine 5. Otrzymujemy tu bogate w detale obszary, a także wiernie odwzorowane, w pełni licencjonowane maszyny. Na uwagę zasługuje ponadto zaawansowane symulacja oceanu z użyciem systemu WaveWorks firmy NVIDIA.

