Jakub Wędrowycz FKGK - Zestaw Startowy

Premiera:
14.12.2011
Platforma:
Producent:

O grze

Jakub Wędrowycz to fabularyzowana gra karciana, która powstała w oparciu o motywy występujące w opowiadaniach autorstwa Andrzeja Pilipiuka wydane przez Fabrykę Słów. Autorem gry jest Artur "ARTUT" Machlowski, autorem ilustracji Andrzej Łaski, a autorem opracowania graficznego Michał "eXscythe" Kmieć.

Zestaw startowy dla gry jednoosobowej zawiera 1 kartę Herosa, 6 kart Wrogów, 6 kart Miejsc oraz 47 innych kart. Prócz niego można nabyć także Zestawy Dodatkowe: Małe (9 kart) i Duże (20 kart). Do zabawy wymagana jest kostka sześciościenna, znana między innymi z takich gier planszowych, jak Chińczyka i Monopoly. Szczegółowe zasady rozgrywki dostępne są w instrukcji do gry.

Jakub Wędrowycz to fabularyzowana gra karciana przeznaczona do zabawy w pojedynkę, we dwóch, trzech, czterech graczy – oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie temu, by do rozgrywki dołączały kolejne osoby. Tytułowy bohater, którym kieruje każdy z uczestników gry, ma za zadanie zdobyć jak największą Sławę, a czyni to, eksplorując kolejne Miejsca oraz walcząc z napotkanymi Wrogami i wykonując kolejne Misje. Mechanika gry została skonstruowana tak, by była ona intuicyjna dla nowicjuszy, jak i dostosowana do weteranów karcianek.

W skład Zestawu Startowego gry karcianej Jakub Wędrowycz wchodzi 60 egzemplarzy kart do gry, takich jak karty Herosa, Miejsc, Wrogów, Fuch, Gratów i Efektów. Wszystkie karty są różnorodne, a zatem zabawa za każdym razem może wyglądać inaczej, a każdy gracz może stworzyć unikatową opowieść dla kierowanej przez siebie postaci.

Karty w grze karcianej Jakub Wędrowycz są oznaczone tak samo, jak karty znane z tradycyjnych talii, począwszy od 2 Trefl, czyli najsłabszej, a skończywszy na As Pik, czyli najsilniejszej. Można zatem nie tylko grać w Jakub Wędrowycza według oficjalnych zasad, ale także nieoficjalnych, jak również w Wojnę, Pokera bądź ułożyć Pasjansa.