Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Łukasz Wiśniewski
2011/02/27 21:00
7
0

Nim wyruszycie na powierzchnię Stygii, warto co nieco dowiedzieć się o standardowej broni Konfederacji, którą znajdziecie w każdym zasobniku. Każda z nich posiada dwa tryby działania - standardowy i dopalacz. Ten drugi na początku nie jest dostępny, trzeba na niego zapracować. Dla każdej z broni dowództwo opracowało inny system oceny skuteczności bojowej żołnierza. Kilka zasad jednak jest uniwersalnych - na przykład to, że Smycz lepiej ocenia zabicie kogoś w locie niż na ziemi. Oszczędność jest zawsze w modzie, więc im mniej pestek zmarnuje się na wroga, tym lepiej, a najskuteczniejszą metodą szybkiego zdobywania punktów jest eliminacja wielu celów jednym strzałem.

Nim wyruszycie na powierzchnię Stygii, warto co nieco dowiedzieć się o standardowej broni Konfederacji, którą znajdziecie w każdym zasobniku. Każda z nich posiada dwa tryby działania - standardowy i dopalacz. Ten drugi na początku nie jest dostępny, trzeba na niego zapracować. Dla każdej z broni dowództwo opracowało inny system oceny skuteczności bojowej żołnierza. Kilka zasad jednak jest uniwersalnych - na przykład to, że Smycz lepiej ocenia zabicie kogoś w locie niż na ziemi. Oszczędność jest zawsze w modzie, więc im mniej pestek zmarnuje się na wroga, tym lepiej, a najskuteczniejszą metodą szybkiego zdobywania punktów jest eliminacja wielu celów jednym strzałem.

Przy sobie nie da się targać więcej niż trzech gnatów, warto też dostosowywać sie do sytuacji i uzbrojenia wrogów. Nie ma co się nasładzać na poszczególne bronie. Najlepiej w zestawieniach wypadną i tak ci, którzy postarają się poznać tajniki wszystkich giwer. Posłuchajcie wiec nieco o każdej z nich, nim generał wystrzeli was na powierzchnie Stygii.

Karabin Rozjemca

Z tą zabawką prawdziwy żołnierz się nigdy nie rozstaje. Nazywaj tę giwerę swoim bratem albo siostrą, jak ci pasuje, przyzwyczaj się do niej, bo będzie ci towarzyszyć do śmierci. To zresztą dowód, że "standardowe" nie znaczy "kiepskie" - Rozjemca nada się zarówno do precyzyjnej eliminacji wrogów na średnią odległość, jak i do rzezania serią w agresywnym tłumie. Wśród punktowanych przez smycz strzałów z tej broni mamy przede wszystkim Arbuza i Głębokie Gardło - eliminację poprzez strzał w głowę i w szyję. Sportowcy mogą starać się fundować wrogom Faula, czyli trafienie biegnącego w nogi i dobicie go, gdy przyglebi.Karabin Rozjemca, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Dopalacz do Karabinu Rozjemca jest naprawdę widowiskowy. Potężna eksplozja jest w stanie wyeliminować niemal każdego człowieka, o ile nie używa on jakiegoś naprawdę niesportowego pancerza, lub nie chronią go chore zwały tłuszczu. Co więcej, siła uderzenie jest tak duża, że przez normalny cel przechodzi na wylot, co daje możliwość wystrzelania całej kolejki do dyskoteki za jednym razem. Taki wyczyn określany jest jako Lustracja i bardzo doceniany przez Smycz.

Wyjec

Zabawka zarówno dla prawdziwych twardzieli, jak i osób lubiących fajerwerki. Zależy to od trybu użytkowania tego ogromnego rewolweru. Bez dopalacza jest to po prostu mocarne kopyto, zdolne powalić niejednego wroga zaledwie pojedynczym pociskiem. Ta akcja jest zresztą punktowana przez Smycz i nazwana Sknerą. Aby zyskać miano Drwala należy metodycznie strzelać przeciwnikowi w jedną kończynę. Oczywiście należy pamiętać o tym, iż Wyjec to rewolwer, więc dosyć często trzeba go przeładowywać, nie należy też do broni szybkostrzelnych.Wyjec, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Dopalaczem do tej broni jest flara, zdecydowanie nie służąca jedynie jako sygnałówka. Doskonale nadaje się do eliminowania rozmaitych cwaniaków pochowanych za osłonami, zwłaszcza, że jeśli w pobliżu znajdzie się coś łatwopalnego, może dojść do wtórnej eksplozji. W takim wypadku należy szybko dobić płonące cele, by Smycz zaliczyła akcję jako zrobienie z nich Kiepów. Bezpośrednie trafienie w głowę i pozwolenie na detonację flary określane jest jak Oświecenie... Ten dopalacz może się okazać też przydatny do chwilowego ogłuszenia naprawdę potężnych wrogów.

Korbacz

Wymyślna i dość trudna w obsłudze zabawka, przydatna zwłaszcza dla kogoś z zacięciem taktycznym. Na upartego można Korbacz traktować jak granatnik, piekielnie specyficzny granatnik. Broń wyrzuca dwa granaty, połączone łańcuchem, łatwo owijającym sie na każdym celu. Zaleta z taka, że wróg może zostać skutecznie unieruchomiony, nim granaty wybuchną. Wada zaś taka, że zabawka ma nadmierne tendencje do czepiania się, więc lepiej nie próbować jej używać zza osłony, bo granaty zatrzymają sie tuż obok nas. Smycz oczywiście punktuje specyficzne akcje, więc czasem trzeba się nakombinować. Sprawność Sapera dostaniemy za egzekucję eksplozją ładunków przyczepionych do jakiejś powierzchni. Sprawność Sadysty zyska znowuż wesoły harcerz, który odstrzeli z innej broni kogoś dopiero co owiniętego łańcuchem Korbacza.Korbacz, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Ciekawą opcją jest Tarcza Rakietowa - owijamy łańcuch dookoła wroga wyczekujemy i poprzez detonację ładunku zabijamy przelatującego obok innego łobuza. Tak, przelatującego... Dopalacz znacząco zmienia właściwości bojowe Korbacza. łańcuch przestaje służyć doi owijania się na celu, bo zostaje tak rozgrzany, iż przecina wroga na pół. Nie ma tu już wiele okazji do popisów, Smycz jedynie honoruje wielokrotne egzekucje jednym ładunkiem - eksplozją lub łańcuchem.

Łamignat

Ta mordercza strzelba składa się z czterech luf, wypluwających jednocześnie pociski. W efekcie łatwo jest rozdzielić wroga na dwie nierówne połówki. W zależności od miejsca podziału, Smycz zalicza Topless lub Kuternogę. Jak przystało na strzelbę, Łamignat nie posiada dużego zasięgu, nie należy też do broni szybkostrzelnych. Wielka siła niszcząca na krótkim dystansie jednak czyni tę zabawkę bardzo przydatną. Warto pamiętać, że wróg - jeśli przeżyje bezpośrednie trafienie - zostaje ciśnięty na sporą odległość, zwłaszcza, gdy brakuje mu oparcia (na przykład w locie). W takich wypadkach Smycz nalicza punkty za roztrzaskanie lecącego wroga o twardą powierzchnię (Kafar) czy nabicie go na ostry przedmiot (Wyrzutek).Łamignat, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Jak należy się spodziewać, tak potężna broń ma też imponujący dopalacz. Gorąca fala uderzeniowa pali wrogów, nawet bardzo potężnych i ciężko opancerzonych. Specjalne punkty przewidziane są za eliminację wielu wrogów na raz - na przykład za widowiskową akcję Przypał.

Łowca Głów

Ten brutalny karabin wyborowy może rozwiązać wiele problemów z dużej odległości. Pocisk co prawda robi sporo hałasu i nie porusza się zbyt szybko - co daje szansę na ucieczkę przed trafieniem - ale posiada pewną ciekawą cechę. Nie jest bezwładnym pociskiem balistycznym, a swoistą mini-rakietą sterowaną przez strzelca. Jak długo oryginalny cel znajduje się w pobliżu, namierzanie pocisku działa prawidłowo. Dlatego stosunkowo łatwo jest trafiać wytrzymałych wrogów w słabe punkty, nawet jeśli znajdują się poza naszym polem widzenia. Smycz docenia też zmyłki, jak choćby trafienie wroga, który nie był oryginalnym celem, o ile znajduje się na tyle blisko, by naprowadzanie wciąż działało. Ta akcja określana jest jako Blef.Łowca Głów, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Dopalacz Łowcy Głów to iście szatański wynalazek. Po trafieniu w ofiarę, zamienia ją w żywy pocisk, w dalszym ciągu sterowany przez strzelca. Można w ten sposób dopaść grupę schowanych przeciwników i wszystkich ich naraz załatwić jedna detonacją - Bombową Przesyłką. Alternatywnie wróg może zostać zabity przed eksplozją wbitego w niego pocisku - Smycz ma to zakodowane jako Wczesną Emeryturę.

Odbijak

Kolejna zabawka dla osób z zamiłowaniem do zagrywek taktycznych, a może wręcz zapalonych bilardzistów. Odbijak to w zasadzie przenośne działo, miotające czymś w rodzaju kul armatnich. Detonacja ładunku następuje dopiero w momencie puszczenia spustu broni, więc ktoś z bystrym okiem i analitycznym łbem jest w stanie władować kulę w dowolne ciasne miejsce. Oczywiście Smycz docenia takie zagrania, ale punkty da się zdobyć i bez zabawy w odbijanie. Bezpośrednie trafienie - czyli Trafiony Zatopiony - to może niezbyt punktowana akcja, ale już powalenie wroga kulą i detonacja na nim leżącym to Brutal, całkiem zyskowna opcja. Jeśli jedna kula zlikwiduje kilku wrogów, za każdego z nich dostaniemy punkty w ramach akcji o krótkiej nazwie Bum.Odbijak, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

W trybie dopalacza kula zachowuje się nieco jak piłeczka kauczukowa - odbija się wielokrotnie, za każdym razem raniąc pobliskiego wroga lub eksplodując pełną siłą przy bezpośrednim kontakcie. Niezbyt dyskretna zapora, coś w ten gust. Jeśli odbijającą się kulę kopniemy wprost we wroga, smycz zaliczy nam to jako sprawność Kulomiota.

Wiertacz

Bardzo specyficzne narzędzie do zabijania, o pochodzeniu bynajmniej nie militarnym. Za bazę posłużył tu lekki, przenośny sprzęt wiertniczy. Masywne wiertło jest w stanie przerobić dowolnego wroga na mielonkę, a warto dodać, że da się je z Wiertacza wystrzelić na całkiem rozsądną odległość... Smycz bardzo punktuje używanie broni jako zwykłej wiertarki, czyli mocowanie wrogów do różnych miejsc i osób. Z innych opcji pozostaje jeszcze Gwóźdź Programu, czyli nawiercenie delikwenta i szybkie dokończenie w inny sposób, czy Szaszłyk, czyli kilku nieprzyjaciół na jednym wiertle.Wiertacz, Bulletstorm - Arsenał Konfederacji

Dopalacz do Wiertacza pozwala w ograniczonym stopniu sterować wystrzelonym wiertłem, albo nastawić się na morderczą szarżę wręcz. Nie zmienia to jednak faktu, iż ze względu na masę, powolność i ograniczoną liczbę amunicji mówimy raczej o zabawce dla koneserów...

Artykuł powstał jako część akcji promocyjnej, realizowanej wspólnie przez gram.pl i EA Polska.

GramTV przedstawia:

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
28/02/2011 14:30
Dnia 28.02.2011 o 11:20, Ring5 napisał:

Dlatego napisałem, że chętnie bym coś takiego, jak Thunderbolt, zobaczył ZAMIAST jednej z broni już dostępnych, a nie OPRÓCZ niej. Zbytnie podobieństwo między Flailgunem a Bouncerem nie wychodzi tej grze na dobre.

uważam że Flailgun jest naprawdę wspaniałą bronią natomiast Bouncer jest dziwny wziąłem go tylko raz i nie przypadł mi do gustu chętnie zamieniłbym go na coś pokroju broni z shurikenami i prądem z painkillera^^

Usunięty
Usunięty
28/02/2011 11:20
Dnia 28.02.2011 o 10:41, Sanders-sama napisał:

Lepiej IMHO że było tylko tyle broni bo inaczej byłby to kolejny CoD.

Dlatego napisałem, że chętnie bym coś takiego, jak Thunderbolt, zobaczył ZAMIAST jednej z broni już dostępnych, a nie OPRÓCZ niej. Zbytnie podobieństwo między Flailgunem a Bouncerem nie wychodzi tej grze na dobre.

Spoiler

Zresztą odkąd mam Charge do "wiertarki", i tak tylko z nią ganiam...

Sanders-sama
Gramowicz
28/02/2011 10:41
Dnia 28.02.2011 o 09:47, Ring5 napisał:

Na to będzie drugie (i kolejne) przejście. Ja niektórych Skillshotów też nie miałem okazji wypróbować, bo np.

Spoiler

w późniejszych etapach gry nie udało mi się w jednym miejscu znaleźć chmary "świetlików" i przeciwnika, które mógłbym między nie wrzucić. Na początku gry takich miejsc widziałem kilka, ale wtedy nie miałem jeszcze Smyczy...

.

Też myślę o drugim podejściu ale może innym razem. Co do skillshota ze świetlikami to mimo tego że kierowałem przeciwnika kopem na te świetliki to on leciał na kolce albo kaktusa a nie wyżej na świetliki. Osobiście arsenał mi odpowiadał (zwłaszcza motyw z sterowanym pociskiem od snajperki XD). Lepiej IMHO że było tylko tyle broni bo inaczej byłby to kolejny CoD. Generalnie gra mi przypominała Borderlands momentami, przeciwnicy i wydawane przez nich odgłosy. Miła odskocznia od tych wszystkich CoD, MoH itp...Szkoda tylko że takie krótkie. Zacząłem piątek po 22 a poszedłem spać o 3 rano, no i od południa do 17 w sobotę.Mam wielką nadzieję że będzie kontynuacja ale z tego co mówił Chmielarz nie ma co na to liczyć, a szkoda :-(Też uświadczyliście problemów ze słabymi teksturami, paskami na piasku i wkurzającymi cieniami na twarzach w cutscenkach?




Trwa Wczytywanie