10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

Adam "Harpen" Berlik
2011/02/20 10:15

Premiera drugiej części Crysisa zbliża się wielkimi krokami. Czas najwyższy, by w dziesięciu punktach podsumować najważniejsze informacje na temat tej produkcji.

Premiera drugiej części Crysisa zbliża się wielkimi krokami. Czas najwyższy, by w dziesięciu punktach podsumować najważniejsze informacje na temat tej produkcji. 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

1. Autorzy i ich poprzednie gry

Crytek to utalentowane studio z Niemiec, które zasłynęło w branży grą Far Cry, wydaną w 2004 roku. Jej największą zaletą była wręcz fenomenalna, jak na tamte czasy oczywiście, oprawa wizualna, generowana przez silnik graficzny CryEngine pierwszej generacji. Jednakże producent stracił prawa do marki Far Cry na rzecz Ubisoftu i przeszedł pod skrzydła Electronic Arts, na zlecenie którego stworzył Crysisa.

Utalentowane, bo Crytek może poszczycić się wieloma nagrodami. Firmę w 2008 wyróżniono za najlepszy silnik graficzny, czyli CryEngine 2 napędzający Crysisa; w 2004 Crytek otrzymał kilka tytułów: najlepsza nowa marka, najlepsze nowe studio, osobistość przemysłu, a także najlepszy producent. W związku z powyższym nie ma wątpliwości, że Crysis 2 to pretendent do kolejnych nagród, w tym Gry Roku 2011.

2. Tło fabularne

Akcja gry Crysis 2 rozgrywać się będzie w 2023 roku (trzy lata po wydarzeniach ukazanych w „jedynce”) na terenie Nowego Jorku, jednego z największych miast świata, które zostało zaatakowane przez obcych. Gracz, wcielający się w postać super żołnierza, odeprze atak kosmitów, ratując ludzkość od zagłady, wymieniając pociski z intruzami przez około 10 godzin. Tak w skrócie przedstawia się zarys fabularny nowego dzieła studia Crytek.

Wrogowie nie mają zamiaru przebierać w środkach. To nie typ kosmitów, którzy wysiadają z okrągłego statku i zaczynają po prostu strzelać. Co to, to nie. Nowy Jork zostanie przez nich wręcz zdewastowany. Poszczególne zwiastuny Crysisa 2 dają nam jasno do zrozumienia, że na Manhattanie nie będzie nienaruszonego miejsca. Wszystko wali się mieszkańcom na głowę – budynki, drzewa, co chwilę coś wybucha, niemal wszędzie rozprzestrzenia się ogień. Ludzkość teoretycznie nie ma szans na przetrwanie. Ale przetrwa. Dzięki nam.

Autorem scenariusza Crysisa 2 jest brytyjski autor książek fantastycznych oraz komiksów Richard Morgan, debiutujący w branży gier wideo. W ramach ciekawostki dodajmy, że ów jegomość niezwykle krytycznie wypowiedział się na temat fabuły Call of Duty: Modern Warfare 2.

3. Nanoskafander 2.0 wersja podstawowa

Podobnie, jak w Crysisie, tak i w drugiej odsłonie cyklu, główny bohater to wspomniany już super żołnierz przyodziany w udoskonaloną wersję Nanoskafandra. Ogólnie rzecz ujmując, jest to nic innego, jak super nowoczesny pancerz charakteryzujący się dwoma podstawowymi właściwościami:

  • zwiększona wytrzymałość
  • niewidzialność

Warto także dodać, że nasz bohater będzie mógł z skorzystać z Air Stompu, czyli z impetem zeskoczyć np. z dachu budynku i zlikwidować kilku przeciwników jednocześnie.3. Nanoskafander 2.0 wersja podstawowa, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

4. Multiplayer i wersja rozszerzona Nanoskafandra 2.0

Crysis 2 w trybie multiplayer odda do dyspozycji graczy sześć trybów rozgrywki (m.in. Team Instant Action i Crash Site), dwanaście map (m.in. Skyline i Pier 17), cztery klasy podstawowe (Assault, Scout, Sniper oraz Gunner) i pięć podklas.

Aby odblokować najwyższy stopień w danej klasie, trzeba będzie się mocno wysilić. Z informacji opublikowanych przez Crytek wynika, że punkty zdobędziemy za wykonywanie poszczególnych akcji podczas rozgrywki (celne strzały z dystansu, ataki od frontu itp.), tym samym awansując na kolejne levele i zyskując dostęp do nowych możliwości. W tym miejscu cytat, który świetnie obrazuje, jak nie należy podchodzić do rozgrywki w multi Crysisa 2: „- Jeśli kryjesz się, jak frajer, brak punktów.” 4. Multiplayer i wersja rozszerzona Nanoskafandra 2.0, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

Multiplayer zaoferuje możliwość uzyskania dodatkowych gadżetów. Nasz super żołnierz będzie mógł zostać wyposażony w tak nowoczesne narzędzia, jak chociażby:

  • Visor Enhance – zobaczysz przeciwników zanim oni dostrzegą Ciebie; nie trzeba chyba wyjaśniać, jak znaczna będzie przewaga gracza posiadającego tę możliwość;
  • Tracker – to coś dla tych, którzy lubią się czaić; narzędzie pozwoli na śledzenie wrogów po ich śladach (!)
  • Cloak Tracker – mimo iż wróg skorzysta z peleryny niewidki, i tak będzie dla nas widoczny;
  • Threat Tracer – zobaczymy tor lotu pocisku wystrzelonego przez innego gracza;
  • Detonation Delay – nazwa mówi sama za siebie; każdy chciałby mieć możliwość opóźnienia detonacji bomby, prawda?

Ponadto Nanoskafander w wersji 2.0 będzie oferował takie możliwości, jak: zwiększona szybkostrzelność, szybsze przeładowanie i szybsza zmiana broni, zwiększona celność nawet przy strzale z biodra, zwiększona ilość amunicji, szybsze poruszanie się itd. Oczywiście nie od razu, do wszystkie dojdziemy zdobywając kolejne punkty.

GramTV przedstawia:

Wspomniałem już, że Crysis 2 w trybie dla pojedynczego gracza powinien wyrwać z życiorysu około dziesięciu godzin. Crytek pokusił się także o wyliczenie, na ile godzin zabawy wystarczy multi. Jeśli wierzyć autorom, osiągnięcie najwyższego poziomu doświadczenia zajmie aż sześćdziesiąt godzin.

5. Minimalne wymagania sprzętowe

Crysis 2 będzie produkcją sprzętożerną, to nie ulega wątpliwości. Jednak nie wyprzedzi swoich czasów, tak jak część pierwsza (Dlaczego? O tym w kolejnych akapitach). Minimalne wymagania sprzętowe są całkiem znośne. Niestety wciąż nie wiemy, jaki komputer będzie potrzebny, by zobaczyć grę w całej okazałości.

  • system operacyjny Windows XP, Vista lub Windows 7 z najnowszym Service Pack
  • procesor Intel Core 2 Duo 2 GHz lub Athlon 64 x2 2 GHz lub lepszy
  • 2 GB RAM (XP), 3 GB RAM (Vista)
  • 9 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • karta graficzna GeForce 8800GT z 512 MB VRAM lub Radeon HD 3850 HD z 512 MB VRAM bądź lepsza
  • karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX
  • DirectX 9.0c
  • wsparcie kontrolera Xbox 360
  • połączenie z internetem wymagane do jednorazowej autoryzacji przy instalacji i pierwszym uruchomieniu gry

5. Minimalne wymagania sprzętowe, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

6. Możliwość przetestowania Crysisa 2 przed premierą

W chwili obecnej Crysisa 2 mogą przetestować jedynie posiadacze konsoli Xbox 360. W ofercie usługi Xbox Live Marketplace znajduje się bowiem demo oferujące dostęp do trybu multiplayer (nasze wrażenia). Autorzy udostępnili jedną mapę (Skyline) i dwie opcje zabawy (Team Instant Action, czyli Team Deathmatch i Crash Site polegający na przejmowaniu określonych obszarów i utrzymywaniu ich). W niektórych demach występuje także jeszcze jedna lokacja, Pier 17. Z kolei 1 marca pojawi się demo w wersji na komputery osobiste i zawierać będzie oba w/w poziomy i te same warianty rozgrywki. Na razie nie wiadomo, czy demo ukaże się również na PlayStation 3.

7. Inspiracje twórców

Nowy Jork to miasto, które wielokrotnie pojawiało się zarówno w filmach, jak grach wideo, choć również i w książkach. Twórcy Crysis 2 musieli jednak wybrać, czy chcą przedstawić jedynie własną wizję przyszłości, czy też sięgnąć do klasyków lub nowszych produkcji. Z wywiadów dowiadujemy się, że lekką inspiracją dla pracowników Cryteka były stosunkowo nowe obrazy kinowe, takie jak Pojutrze z 2004 roku czy Jestem Legendą z 2007. 7. Inspiracje twórców, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

8. Technikalia

Złośliwi twierdzą, że pierwsza część Crysisa nie była grą, lecz pokazem możliwości technologii CryEngine. Faktem jest, że oprawa wizualna produkcji z 2007 roku stała wówczas na niewiarygodnie wysokim poziomie i może się podobać również dzisiaj. Jedną z najważniejszych zmian w stosunku do pierwowzoru jest wprowadzenie możliwości wyświetlania stereoskopowego trójwymiaru. Jak ujawnił szef studia Crytek, Cevat Yerli, 3D w Crysis 2 będzie jedynie opcją. Dopiero trzecia odsłona cyklu ma wymagać posiadania odpowiedniego sprzętu, pozwalającego na generowanie obrazu we wszystkich dostępnych wymiarach.

Oprawa wizualna Crysisa 2 będzie generowana przez najnowszą, trzecią wersję CryEngine, czyli autorski silnik graficzny Cryteka. Gra będzie zdecydowanie ładniejsza na pecetach. Firma jeszcze nie opublikowała zrzutów ekranowych prezentujących Crysisa 2 w najwyższych ustawieniach oprawy wizualnej. Udostępnione dotychczas screenshoty pochodzą z wersji konsolowych lub z edycji na komputery osobiste na niższych detalach. 8. Technikalia, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

9. Kolejne odsłony cyklu

Electronic Arts jest znane z polityki wydawania kontynuacji swoich sztandarowych tytułów, ale w ciągu ostatnich kilku lat wprowadziła na rynek kilka nowych marek, w tym Crysisa właśnie. Oczywiste jest również to, że koncern planuje kolejne części serii Crysis. Pod warunkiem, że „dwójka” sprzeda się należycie, czyli mówiąc kolokwialnie zarobi na siebie. Crytek bardzo chętnie stworzy Crysisa 3, Crysisa 4, a nawet 5 itd., jeśli będzie zapotrzebowanie na te produkcje.

10. Kwestie wydawnicze

Crysis 2 jest dostępny w przedsprzedaży w sklepie gram.pl w Edycji Limitowanej (w tej samej cenie, co edycja zwykła po premierze, lecz z dodatkami oferowanymi wyłącznie w pre-orderze) i Nano. Do wszystkich zamówień przedpremierowych dodajemy wyjątkowe przedmioty: moduł lokalizacji zagrożenia do montażu na broń (na PC, X360 i PS3) oraz złoty nieśmiertelnik w grze i dodatkowy wzór kamuflażu na broń (tylko wersje konsolowe). 10. Kwestie wydawnicze, 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Crysis 2

Crysis 2 – Nano Edition składa się z następujących elementów:

  • edycji limitowanej gry w specjalnym metalowym opakowaniu
  • 11-calowej figurki Proroka
  • wysokiej jakości albumu z grafikami koncepcyjnymi
  • specjalnego plecaka imitującego nano-kombinezon

Crysis 2 – Edycja Limitowana zawiera:

  • platynowy nieśmiertelnik dostępny w grze
  • wabik hologramowy do montażu na broń
  • kamuflaż broni, wzór "cyfrowy"
  • piąty poziom doświadczenia od początku rozgrywki (umożliwiający dostęp do 5 predefiniowanych zestawów wyposażenia)

Crysis 2 ukaże się 25 marca w wersjach na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3 w pełnej polskiej wersji językowej. Rodzimy oddział Electronic Arts zdecydował się na przetłumaczenie napisów oraz nagranie dubbingu.

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
21/02/2011 12:58

Aa, no tak. To by było głupie;

lRayl
Gramowicz
21/02/2011 12:02
Dnia 21.02.2011 o 11:18, kodi24 napisał:

ciacho

C3, nie C2:P

Usunięty
Usunięty
21/02/2011 11:18
Dnia 21.02.2011 o 10:57, Vernio napisał:

Crysis 3 ma być tylko w 3D? Jeśli tak, to bardzo dużej sprzedaży tej grze nie wróżę.

Nie, 3D mozna wlaczyc lub wylaczyc;




Trwa Wczytywanie