Tydzień z Warhammer 40,000: Dawn of War II - dzień piąty

Marcin Batylda
2009/02/20 20:00

Inwazja spoza galaktyki - hodowla i karmienie Tyranidów

Inwazja spoza galaktyki - hodowla i karmienie Tyranidów

Inwazja Tyranidów Inwazja spoza galaktyki - hodowla i karmienie Tyranidów, Tydzień z Warhammer 40,000: Dawn of War II - dzień piąty

-Jakie dalsze rozkazy, Gubernatorze? Zapytał po raz kolejny generał Laut.
Odgłos syren alarmowych dochodził stłumiony przez grube okna pałacu. Stłumione były również odgłosy pracujących silników czołgów, zajmujących pozycję na perymetrze wokół szerokich schodów prowadzących na Plac Zwycięstwa, oraz odgłos dzwonów bijących w Bazylice Obrońcy Ludzkości i innych świątyniach Lendemanu. Spokojny kobiecy głos, powtarzał po raz kolejny te same komunikaty, rozgłaszane po mieście za pomocą dziesiątek megafonów. -Uwaga, Uwaga... Wszyscy mieszkańcy stolicy udadzą się natychmiast do wyznaczonych schronów. Numery schronów widnieją na osobistych identyfikatorach. Pamiętajcie, by nosić swe identyfikatory na wierzchu i okazywać je na wezwanie upoważnionych do tego osób... Gubernator Jeegen Reeuv siedział w swym gabinecie obejmując głowę rękoma. Wpatrywał się tępo w leżący przed nim stos dokumentów i wyświetlone na cogitatorze równe rzędy liter. Generał Sivard Laut stał przed jego biurkiem i patrzył na mężczyznę z mieszaniną współczucia i niesmaku. Za oknami kobiecy głos po raz niewiadomo który odczytywał imperialne zarządzenia. -Pamiętajcie, by natychmiast meldować Gwardii Imperialnej i Siłom Obrony Planetarnej jakąkolwiek obecność obcych. Cywilny personel wojskowy ma natychmiast udać się do punktów w których otrzyma bron i dalsze wytyczne. Szabrownictwo, dezercja oraz sianie defetyzmu i paniki karane będą śmiercią. Pamiętajcie, Imperator chroni swych wiernych. -Druga kadencja była taka spokojna -wymamrotał gubernator Reuv. -Opozycja i Kartele przemysłowe zgodziły się podpisać pakt stabilizacyjny... Wzrost gospodarczy, spadek przestępczości... Pochwała od Administratum za wzorowe utrzymywanie Pax Imperialis... Zaśmiał się, choć zabrzmiało to raczej jak szloch. Ponownie wbił wzrok w treść dokumentu wyświetloną na ekranie cogitatora.

Dokument 738654/) Gatunki 4237522
Struktura i analiza – Dokument rządowy 326/
Data: 0742778.M41
Stopień zagrozenia: Periculum Extremum
Obiekt: Tyranidzi/Tyran/Tyrant/Xenos
Stopień dostępu: Caucus Kappa
Osoby upoważnione:
Imperialny Gubernator Jeegen Reeuv
Dowództwo Gwardii Imperialnej w Sektorze Diata, Ultima Segmentum
Lokalne Siły Obrony Planetarnej – Generał Sivard Laut

W związku z zagrożeniem dla Sektora Diata, proszę dokładnie zapoznać się z opisem obcych form życia, których flotę zauważono w Ultima Segmentum.

Tyran Roju

Imperialna nomenklatura: Tyran Roju
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Praefecto
Tyran roju jest potężną istotą, najbliższą temu, co można uznać za przywódcę roju. Tak jak reszta istot jego gatunku osobniki te przechodzą szereg mutacji i zanotowano wiele drobnych różnic fizycznych pomiędzy dotychczas zaobserwowanymi osobnikami. Wszystkie jednak wykazują silny potencjał psychiczny i ich związek z Umysłem roju jest silniejszy niż ten jaki łączy z nim Tyranidzkich wojowników. Tyran roju dysponuje świadomością Umysłu Roju, lecz jego zniszczenie nie wpływa w żaden sposób na Umysł Rój. Kieruje resztą osobników za pomocą silnych zdolności synaptycznych.

Likor Alfa Imperialna nomenklatura: Likor Alfa
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Chameleo Alpha
Osobnik ten dysponuje zdolnością kamuflażu, pozwalającą na wtapianie się w otaczające go środowisko. Ta wysoce wyspecjalizowana odmiana Tyranida, wydaje się być szczególnie przystosowana do pełnienia roli zwiadowcy/łowca. Przemieszczające się osobniki Alfa wydają się zostawiać za sobą ślad feromonów, stanowiący wskazówkę dla reszty roju. W przypadku zlokalizowania i podążania za większym liczebnie zgrupowaniem ofiar, ślad feromonów jest odpowiednio silniejszy, tym samym sprowadzając większą liczbę istot roju. Wydaje się, ze istota ta jest w stanie podejmować również trop konkretnych osób, wybierając na swe ofiary osobniki pełniące u innych gatunków rolę przywódców. To prawdopodobnie im należy przypisać śmierć kilkunastu wysokich rangą oficerów w czasie obrony Klio Secundus.

Łupieżca Alfa Imperialna nomenklatura: Łupieżca Alfa
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Ophidius Subterra Alpha
Łupieżca Alfa to bardziej rozwinięta odmiana Tyranicus Ophidius Subterra. Posiada zdolność przekopywania się niemal przez każdą substancję czy materiał. Lokalizuje swoje ofiary wyczuwając wibracje gleby i wynurzając się błyskawicznie, atakuje za pomocą swoich brzytwowatych odnóży. Tworzy również podziemne korytarze, którymi mogą poruszać się inne stworzenia Roju. Generowana przez nie synaptyczna aura wzmacnia pobliskie osobniki roju. Raporty donoszą o innych mutacjach w rodzaju toksycznych wyziewów czy gruczołów kwasowych, pozwalających niszczyć nawet pancerze pojazdów.

Rój Rozrywaczy Imperialna nomenklatura: Rozrywacze
Nazwa Gatunkowa: Minoris Omniphagea
Obserwowane głównie w końcowej fazie inwazji, te niewielkie stworzenia tworzą roje, które pożerają wszystko na swojej drodze. Ich celem jest finalne oczyszczenie planety z wszelkiej materii organicznej. Ostatecznie ich organizmy są absorbowane przez Flotę-Rój a ich biomasa służy potem tworzeniu bardziej zaawansowanych istot. W czasie walki, znajdując się w pobliżu wzmacniającej ich synapsy, nie czują bólu i strachu. Zalecana eksterminacja za pomocą miotaczy płomieni i broni obszarowej.

Rój Hormagauntów Imperialna nomenklatura: Hormagaunty
Nazwa Gatunkowa: Gauntii Gladius
Te istoty zostały ukierunkowane, na drodze mutacji, do walki wręcz. Ich jedynym zadaniem jest dopaść ofiarę i rozerwać ją na strzępy. Istoty te nie sa w istocie niczym więcej jak połączeniem głowy zawierającej receptory, odbierające synaptyczne bodźce, kosopodobnych, kostnych ostrzy i segmentowego pancerza osadzonych na silnych odnóżach, które umożliwiają istocie zbliżenie się do przeciwnika w serii błyskawicznych skoków.

GramTV przedstawia:

Rój Termagauntów

Imperialna nomenklatura: Termagant
Nazwa Gatunkowa: Subgauntii Virago
Jak wynika z nazwy gatunkowej, Termaganty klasyfikowane są jako podgatunek Gauntów. Podstawowa różnica polega na tym że są one wyposażone w symbiotyczną broń zasięgową. Pełnią rolę szeregowych żołnierzy, posiadając do tego wszelkie potrzebne atuty, czyli szybkość, zwinność, silny instynkt zabijania, brak instynktu przetrwania oraz liczebność. Raporty donosiły o hordach Gauntów rzucanych do walki tylko po to by wyczerpać zapasy amunicyjne obrońców przed głównym uderzeniem Roju. Trafienia z ich broni osłabiają ofiary, czyniąc je bardziej podatnymi na dalsze ataki. Walcząc w pobliżu przekaźników synaptycznych, impet ich broni jest na tyle duży, że trafienie przewraca przeciwników na ziemię.

Wojownicy Imperialna nomenklatura: Tyranidzcy Wojownicy
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Gladius
Wojownicy są jednymi z najgroźniejszych istot Roju na polu bitwy. Nie tylko są niezwykle groźnymi przeciwnikami, ale także pełnia rolę psychicznych rezonatorów, koordynując działania reszty stworów w czasie walki. Myśli i rozkazy Umysłu Roju są przez nich wzmacniane i przekazywane dalej, do pobliskich, nieraz mniej wrażliwych na te bodźce istot. Liczne mutacje zaobserwowane u tego podgatunku osobników świadczą o tym, ze mogą one przystosowywać się zarówno do walki wręcz jak i ataków zasięgowych. Wspomniana synaptyczna więź która roztaczają, wzmacnia znacznie możliwości bojowe pobliskich stworzeń Roju.

Miny Zarodnikowe Imperialna nomenklatura: Miny Zarodnikowe
Nazwa Gatunkowa: Boletus Minoris
Tyranidzi często rozsiewają na atakowanych terenach gromady Min Zarodnikowych. Te obłe formy dryfują unosząc się nad ziemią, obierając za swój cel źródła ciepła lub większe skupiska ruchu. W momencie, gdy któraś z mackowatych wypustek u spodu miny natknie się na formę życia nie należącą do Roju, następuje eksplozja, dająca początek łańcuchowej reakcji w której cały pobliski obszar zostaje zasypany gradem ostrych igłowatych odłamków a powietrze wypełnia się trującą, żrącą biotoksyną.

Liktor Imperialna nomenklatura: Liktor
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Chameleo
Ta odmiana nie posiada tak rozwinietych zdolności przywódczych jak Liktor Alfa. Jednak tak samo osobnik ten dysponuje zdolnością kamuflażu, pozwalającą na wtapianie się w otaczające go środowisko. Tak samo również pełni rolę wysoce wyspecjalizowanego zwiadowcy/łowcy. Wyposażony w podskórne haki, pozwalające przyciągnąć do siebie ofiarę, Liktor jest niezwykle skutecznym zabójcą. Dzięki wysoce rozwiniętym receptorom wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku istota ta potrafi wykryć swą ofiarę na długo przed tym, zanim ta będzie miała szansę zorientować się o jego obecności.

Zoroantrop Imperialna nomenklatura: Zoroantrop
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Animus Aborrens
Niezwykle rzadki podgatunek i niezwykle intrygujący okaz tyranidzkiej ewolucji, Zoroantrop jest prawdopodobnie najosobliwszym z jej przedstawicieli. Obdarzony potężnymi mocami psionicznymi stwór jest zapewne wynikiem wykorzystania materiału genetycznego innych ras obcych, dysponujących mentalnym potencjałem. Stanowią rodzaj soczewki, ogniskującej moc Umysłu Roju w formie potężnych manifestacji mocy psionicznych. Ich ciała są w niemal całkowitym zaniku a ich główną część stanowi podłużna, przerośnięta głowa. Zoroantrop porusza się lewitując powoli nad polem bitwy, jako broni używając swych mocy psionicznych.

Stado Łupieżców

Imperialna nomenklatura: Łupieżca
Nazwa Gatunkowa: Tyranicus Ophidius Subterra
Nie posiadające przywódczych zdolności osobnika Alfa osobniki Tyranicus Ophidius Subterra gromadzą się w stada kilku osobników. Łącząc ze sobą siłę potężnych broni symbiotycznych Wojowników z szybkością i refleksem Hormagauntów te wężowate stwory atakują z zaskoczenia, zakopawszy się uprzednio pod ziemią i wyskakując spod niej, gdy poczują drgania sejsmiczne, wywołane poruszaniem się ofiary. Ich podstawowa bronią są ostre, hakowate zakończenia przednich łap, lecz na drodze mutacji mogą wykształcić gruczoły kwasowe, pozwalające im atakować przeciwników na odległość.

Karnifeks Imperialna nomenklatura: Karnifeks
Nazwa Gatunkowa: Carnifex Voracio, Carnifex Ululare, Carnifex Arbilys
Karnifeks jest żywą maszyną zniszczenia. Gigantyczna siła i rozmiary predestynują go jako samowystarczalny oddział uderzeniowy, używany do przełamywania linii obronny zarówno w lądowych bitwach jak i w abordażach w przestrzeni kosmicznej, gdy dochodzi do walki z Flotą-Rojem. Jego szarża kruszy mury pozycji obronnych i rozrzuca wszystko na swej drodze, z równą łatwością pancerne jednostki jak i piechotę. Jest niemal całkowicie odporny na ogień z broni lekkiej – zalecane jest uzycie artylerii i broni plazmowych. Istnieje kilka odmian tego podgatunku, wyróżnianych w zależności od wykształconych mutacji i symbiontów. Potwierdzone to miedzy innymi ciernisty pancerz, kolczasty dusiciel, działo jadowe, bioplazma oraz miny zarodnikowe.

-Panie gubernatorze? Pana rozkazy? Jergen, powiedz coś...– Generał Sivard Laut po raz ostatni spróbował zwrócić na siebie uwagę człowieka którego znał od dwudziestu lat, ale w końcu potrzasnął głową i wyszedł z gabinetu. Nie zszedł nawet do połowy korytarza, gdy do jego uszu dobiegł pojedynczy, stłumiony strzał z pistoletu, dochodzący z gabinetu Gubernatora. Sivard Laut przystanął na moment ale ruszył po chwili naprzód nie zatrzymując się, aż doszedł na schodów prowadzących na Plac Zwycięstwa. Czekający tam jego adiutant zasalutował czekając na dalsze rozkazy, lecz generał zignorował go chwilowo. Kobiecy głos nadal dobiegał z głośników. -Uwaga, Uwaga... Wszyscy mieszkańcy stolicy udadzą się natychmiast do wyznaczonych schronów. Numery schronów widnieją na osobistych identyfikatorach. Pamiętajcie, by nosić swe identyfikatory... Laut spojrzał w niebo, wypatrując kapsuł desantowych Kosmicznych Marines, których okręty miały zjawić się z odsieczą, lecz zamiast nich zobaczył pierwsze zarodniki opadające w atmosferę planety. Westchnął ciężko. -Przekaz do naszych pozycji: otworzyć ogień, gdy cele znajda się w zasięgu. I niech Imperator ma w opiece nas wszystkich.

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
07/03/2009 00:08

Nie wiem, macie jakieś dziwne kopmy. Ja nie miałem ŻADNYCH problemów ani z osławionym GTA IV PC (poza krzaczkami w instalce), ani z F.E.A.R. 2 ani z DOW 2. Patchowanie DOW 2 trwało 30 min. Gra śmiga aż miło, kampanię sobie na 3 dnie rozłożyłem a obecnie zjadam tyrkami ludzi na multi. Nie mam tej grze nic do zarzucenia, wręcz przeciwnie - jest boska, dokładnie taka jak się spodziewałem.

Usunięty
Usunięty
28/02/2009 17:10

Pomocy!Nie mogę zainstalować tego szytu. mam steama, wpisałem klucz i zostaje tylko instalacja. Tworzy lokalne pliki catche i jest tam pasek postępu. Dochodzi do konca i tyle. Gra nawet nie zaczyna się instalować. Próbuje juz od wczoraj i nic. Ktos miał podobnie?

Usunięty
Usunięty
28/02/2009 17:10

Pomocy!Nie mogę zainstalować tego szytu. mam steama, wpisałem klucz i zostaje tylko instalacja. Tworzy lokalne pliki catche i jest tam pasek postępu. Dochodzi do konca i tyle. Gra nawet nie zaczyna się instalować. Próbuje juz od wczoraj i nic. Ktos miał podobnie?




Trwa Wczytywanie