Jakie wymagania należy spełniać by grać w trybie multiplayer w komfortowych warunkach.
Do gry w Pro Evolution Soccer 2009 w trybie multiplayer należy dysponować łączem o prędkości:
- Pierwszy użytkownik, właściciel pokoju (room owner):
- mecz dla 4 użytkowników: powyżej 384 kbps wysyłania danych / powyżej 256 kbps pobierania danych
- mecz dla 3 użytkowników: powyżej 256 kbps wysyłania danych / powyżej 192 kbps pobierania danych
- mecz dla 2 użytkowników: powyżej 192 kbps wysyłania danych / powyżej 128 kbps pobierania danych
- Pozostali użytkownicy, klienci (clients): powyżej 128 kbps wysyłania/pobierania danych
Do sprawdzenia prędkości połączenia należy użyć programu testującego dostarczanego przez firmę Konami. Znajduje się on tutaj
Aby rozpocząć test należy kliknąć na przycisk „Begin Connection Speed Test”:
- A – posiadane łącze pozwala na korzystanie ze wszystkich opcji oferowanych w trybie multiplayer (łącznie z zakładaniem pokoi)
- B – posiadane łącze pozwala jest wystarczająco dobre by brać udział w rozgrywanych meczach, ale nie jest wystarczająco dobre by zakładać pokoje
- C – posiadane łącze nie jest wystarczające do prowadzenia gry w trybie multiplayer
Możliwe przyczyny uzyskania wyników B i C to:
- Jeśli z połączenia internetowego korzysta więcej niż jeden komputer lub sieć jest wykorzystywana obciążona w inny sposób (np. przez uruchomione programy do pobierania plików lub inne) możliwe, że prędkość transmisji danych nie była wystarczająco wysoka
- W przypadku korzystania z sieci bezprzewodowej uzyskany wynik może być uzależniony od warunków panujących w otoczeniu.
Uwagi:
- Wynik testu jest wyłącznie wskazówką i nie może być gwarancją jakości działania gry.
- Na jakość rozgrywki wpływ może mieć jakość połączenia internetowego innych użytkowników.
- Aplikacja testująca sprawdza jedynie jakość połączenia z Internetem w danym momencie. Pomimo uzyskania pozytywnego wyniku możliwe, że prowadzenie rozgrywki będzie niemożliwe ze względów sprzętowych lub ze względu na problemy z połączeniem jakie mogą wystąpić w przyszłości.
- Rozpoczęcie rozgrywki może być niemożliwe ze względu na stan sieci czy serwerów.
- Jeśli przeprowadzenie testu było niemożliwe ze względu na problemy z połączeniem sieciowym, test należy powtórzyć w innym terminie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!