Jak sprawdzić czy odblokowane są porty sieciowe wymagane do rozgrywki w trybie multiplayer

Solostran
2008/10/24 17:40
0
0

Test należy przeprowadzić w przypadku problemów z grą w trybie multiplayer.

By sprawdzić czy port wymagany do rozgrywki sieciowej jest otwarty należy użyć programu Port Checker. Można go pobrać z tej strony. Przed pobraniem programu należy zapoznać się z jego licencją i zgodzić się z jej warunkami.

Test należy przeprowadzić w przypadku problemów z grą w trybie multiplayer.

By sprawdzić czy port wymagany do rozgrywki sieciowej jest otwarty należy użyć programu Port Checker. Można go pobrać z tej strony. Przed pobraniem programu należy zapoznać się z jego licencją i zgodzić się z jej warunkami. Po pobraniu aplikacji należy rozpakować ją do wybranego folderu (jeśli nie zostanie wskazany żaden katalog zawartość zostanie wypakowana bezpośrednio w katalogu do którego zostało pobrane archiwum). Program uruchamiamy dwukrotnym kliknięciem na pliku PortChkPES2009EUPC.exe
Jak sprawdzić czy odblokowane są porty sieciowe wymagane do rozgrywki w trybie multiplayer

Po uruchomieniu programu w zaznaczonym poniżej oknie wpisujemy port, który chcemy sprawdzić (domyślnie jest to port UDP 5739) i klikamy przycisk "Run Check".

UWAGA: Do poprawnego przeprowadzenia testu konieczne jest aktywne połączenie z Internetem. Jeśli aktywna jest zapora systemu Windows lub zainstalowany inny firewall należy wyrazić zgodę na nawiązanie przez program połączenia lub wyłączyć te programy przed rozpoczęciem testu.

Po zakończeniu testu program prosi o zgodę na przesłanie wyników do firmy Konami:

Interpretacja wyników testu:

  1. Wynik: * Playable
    * While there are restrictions posed by your router, you can play. Oznacza, że sieć jest przystosowana do gry w trybie multiplayer i nie powinno być problemów z nawiązaniem połączenia.
  2. Wynik: * Connection restricted by your router.
    * Connection restricted by your firewall.
    * TCP connection blocked.
    * UDP connection blocked.
    Oznacza, że nie będzie można grać w trybie multiplayer.

GramTV przedstawia:

Możliwe przyczyny uzyskania negatywnego wyniku, to:

  1. serwer testowy jest wyłączony
  2. wymagania do poprawnego przeprowadzenia testu nie zostały spełnione Należy upewnić się, że spełnione zostały warunki wymagane do poprawnego przeprowadzenia testu i wykonać test ponownie po kilku-kilkunastu minutach.

Jeśli wynik testu pozostaje negatywny:

  • należy upewnić się, że ustawienia sieci dla których przeprowadzany był test są takie same jak te, które mają być wykorzystywane do gry sieciowej.
  • jeśli jest taka możliwość - włączyć opcję UPnP w ustawieniach routera
  • wyłączyć w ustawieniach routera opcję UPnP i ręcznie odblokować port 5730 lub inne z poniższych:
    - 5730 - 5739 dla automatycznych ustawień rozgrywki sieciowej;
    - dowolny z portów 1024-65535 dla ręcznych ustawień rozgrywki sieciowej
  • skontaktować się z dostawca Internetu i upewnić się, że wina nie leży po jego stronie (dostawca może np. blokować połączenia na ww. portach).
Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!