Gigant z Redmond pochwalił się nowym wynalazkiem – kolorowym kodem kreskowym, który jest w stanie zapamiętać dwa razy tyle danych co powszechnie używane dzisiaj czarno-białe kody UPC. Nie został on stworzony w celu zastąpienia tradycyjnego modelu, ale ma znaleźć się obok niego na płytach DVD z filmami i grami na Xboksa 360. „To raczej „partner" dla kodów kreskowych UPC, które na pewno nie znikną. Nasza propozycja jest skierowana do tej grupy producentów, którym nie wystarcza ich pojemność" – powiedział Gavin Jancke, dyrektor działu rozwoju technologicznego Microsoftu.

To wszystko brzmi interesująco, tylko czy faktycznie ktoś będzie używał tego dodatku? Czy Microsoft zdoła przekonać ludzi do robienia zdjęć kodów kreskowych kupionych płyt, co brzmi przecież dość dziwnie? W każdym razie nowe kody z pewnością po prostu wyglądają ładniej. Kolorowe kody kreskowe pojawią się na pierwszych płytach DVD pod koniec tego roku.