Zamień swoje kroki w ruchy postaci. Nowy wymiar sterowania w grach

Radosław Krajewski
2022/06/27 17:20
1
0

Przy dłuższych sesjach może być to jednak męczące.

Jeżeli zawsze marzyliście, aby własnymi nogami pokierować postaciami w grach i niemal poczuć się, jakbyście sami stąpali po ulicach Night City czy Los Santos w GTA V, to aplikacja STEPL na urządzeniach mobilnych jest właśnie dla Was. Deweloper o pseudonimie JustAn0therAndy opublikował na Reddicie film ze swojej pracy, w której steruje postaciami wyłącznie za pomocą własnych nóg.

Zamień swoje kroki w ruchy postaci. Nowy wymiar sterowania w grach

Gracz zaprezentował swoją aplikację na przykładzie kilku gier, w tym Cyberpunka 2077, Wiedźmina 3, GTA V oraz Horizon Forbidden West. Gdy poruszał nogami, postać w grze również się poruszała, zaś gdy stał bezruchu, bohater widoczny na ekranie także się zatrzymywał. Innowacyjny sposób na sterowanie postaciami w grach wciąż wymaga jednak obsługi myszki lub pada, aby kontrolować kamerę w grze.

STEPL zostało pomyślane jako narzędzie treningowe, które „jest dobrym motywatorem do treningu, jeśli siedzisz przed ekranem przez wiele godzin”. Aplikację na urządzeniach z systemem Android pobierzecie z tego miejsca, zaś na Windowsa pod tym adresem. Wersja na telefony Apple’a nie jest na razie dostępna. Aby skorzystać ze STEPL, wystarczy uruchomić aplikację i włożyć telefon do kieszeni, a kiedy zaczniecie „iść w miejscu”, poruszy się również postać na ekranie.

GramTV przedstawia:

Wiele osób w komentarzach pod postem na Reddicie widzi ogromny potencjał w tej aplikacji. Niektórzy chcą ją wypróbować razem z założonymi goglami wirtualnej rzeczywistości. Trzeba przyznać, że taki sposób grania pozwoli na pełną immersję, choć może ona nie sprawdzić się najlepiej podczas dynamicznych momentów, które wymagają biegu, przewrotów lub innych karkołomnych akrobacji.

Komentarze
1
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
27/06/2022 19:39

To dobry sposób aby schudnąć w trakcie grania.

Samo wykonanie jest jednak beznadziejne. Dreptanie w miejscu zastępuje jedynie ruch przed siebie. Prędkość kroków nie wpływa też na prędkość postaci.