Wynik na Metacritic jest najważniejszy. Twórca Days Gone uderza w Sony

Radosław Krajewski
2021/04/17 15:00

Twórca Days Gone John Garvin wypowiedział się negatywnie o polityce Sony, w której to oceny z recenzji są dla firmy najważniejsze.

Wynik na Metacritic jest najważniejszy. Twórca Days Gone uderza w SonyTydzień temu popularny dziennikarz Jason Schreier na łamach Bloomberga opublikował artykuł, w którym zdradził kilka szczegółów z obozu PlayStation. Z informacji dowiedzieliśmy się, że powstaje remake pierwszej odsłony The Last of Us na konsole nowej generacji, a fani Days Gone nie powinni spodziewać się powstania kontynuacji, z powodu nowej polityki Sony, która ma stawiać nacisk przede wszystkim na wielomilionowe gry, które nie tylko osiągną odpowiedni poziom sprzedaży, ale również wysokie oceny w recenzjach. Jeff Ross, reżyser pierwszej odsłony Days Gone zdradził niedawno plany na potencjalną kontynuację. Teraz do całej sprawy odniósł się kolejny twórca gry, który przyznał, że jego seria nie miała przyszłości z powodu umiarkowanego przyjęcia produkcji w recenzjach.

John Gavin, dyrektor kreatywny gry wyznał, że dla Sony liczą się przede wszystkim średnia ocen z recenzji, która widnieje na Metacritic. Aby seria była kontynuowana i odniosła sukces, musi zostać doceniona przez krytyków. Ze słów Gavina, które wypowiedział w rozmowie z Davidem Jaffe, twórcą serii God of War, wynika, że Sony nie zadowoli się tylko wysoką sprzedażą, ale gra musi posiadać jeszcze „zielony znaczek” na Metacritic, oznaczający znaczącą przewagę pozytywnych opinii nad negatywnymi. Wyznał, że w przypadku gier, których budżet wynosi ponad 100 milionów dolarów, nie możesz wypuścić grę ze średnią ocen na poziomie 70/100 i po prostu kontynuować prowadzenie tej serii.

Wynik na Metacritic jest wszystkim. Jeśli jesteś dyrektorem kreatywnym serii, a twoja gra osiąga średnią ocen oscylującą wokół 70, nie będziesz reżyserem kreatywnym tej serii zbyt długo.

GramTV przedstawia:

Dla marki Days Gone to jeszcze nie koniec, gdyż już wkrótce zawita na komputerach osobistych. Z tej okazji Sony wypuściło zwiastun produkcji. Na pierwsze porównania graficzne z wersją na PlayStation 5 nie trzeba było długo czekać. Pecetowi gracze będą mogli liczyć na kilka znaczących ulepszeń, w tym brak blokady na liczbę klatek na sekundę. Przypomnijmy, że gra zadebiutowała pierwotnie w kwietniu 2019 roku jako tytuł ekskluzywny dla konsoli PlayStation 4. Tytuł można uruchomić również na PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
13
koNraDM4
Gramowicz
20/04/2021 22:05
lnsane napisał:

LOL! A co to za problem... kupić głosy krytyków?! Nie od dziś wiele gniotów filmowych jest ocenianych przez takowych znacznie powyżej ocen "zwykłych śmiertelników" - przypadek?Najważniejsza, to powinna być ocena od osób utrzymujących dany tytuł, a czasami i studio = środowiska nabywców danej gry, a nie wybranej grupki "znafców".

Bo widzisz co im po kupieniu głosów jeśli kierują się ocenami krytyków? To tak jakby zapłacili by być odpowiednio zadowolonym do zrobienia kontynuacji... A zwykli śmiertelnicy to zazwyczaj biorą udział w fali i bombardują specjalnie pozytywnymi lub negatywnymi ocenami gry z powodów nierzadko nie związanych z grami - przykład Metro: Exodus; miało być na steam ale jednak epic ich wykupił i użytkownicy nie mogąc wyrazić opinii o grze na steam to bombardowali poprzednie części negatywnymi recenzjami; to samo było z Borderlands 3 i kilkoma innymi grami. 

lnsane
Gramowicz
19/04/2021 13:48

LOL! A co to za problem... kupić głosy krytyków?! Nie od dziś wiele gniotów filmowych jest ocenianych przez takowych znacznie powyżej ocen "zwykłych śmiertelników" - przypadek?Najważniejsza, to powinna być ocena od osób utrzymujących dany tytuł, a czasami i studio = środowiska nabywców danej gry, a nie wybranej grupki "znafców".

JaCzyliJa
Gramowicz
18/04/2021 17:09
MisioKGB napisał:

Tak szczerze to mi większość gier od SONY pasuje, uważam jest za jedne z najlepszych, oczywiście prócz klasyków z PC. To, że TPP się najlepiej sprzedaje to też prawda, ale tak między nami, w TPP się gra na konsoli po prostu najlepiej, do tego jakieś platformówki no i mamy w co grać. Znaczy wróć, teraz na PS5 nie ma w co grać, przyznaję bez bicia, trzeba poczekać, no chyba, że ktoś ominął PS4 to i będzie miał co robić czekając na kolejne exy. Przykro mi jest z powodu anulowania sequela Days Gone, gra ma ogromny potencjał, sam tytuł miał wiele problemów na starcie, ludzie nie oceniali gry jako takiej a masę błędów, które psuły rozgrywkę. Nie trudno się temu dziwić, to była pierwsza tak duża gra od Bend Studio. Ja pograłem jakiś rok od premiery i bawiłem się naprawdę dobrze, mało jest takich gier, które mnie tak wciągnęły jak Days Gone. Z drugiej strony trudno się dziwić temu, że korporacja celuje w zyski, takie jest jej założenie i sama istota, ale czy naprawdę Days Gone tak słabo się sprzedało? Teraz gdy załatali grę oceny poszybowały w górę, średnia graczy na metacritic 8.3, jednakże widocznie SONY to za bardzo już nie interesuje. Szkoda, to byłby dobry sequel, tak strzelam.

Wszystko zależy jak się gra sprzeda na PC. Znając życie sprzeda się bardzo dobrze i może rozważą kolejne części.




Trwa Wczytywanie