The Day Before nigdy nie miało być MMO. Deweloperzy byli wyrzucani ze studia za krytykę gry

Radosław Krajewski
2023/12/14 16:00
1
0

Były pracownik studia Fntastic ujawnił nowe informacje o pracach nad The Day Before.

The Day Before nie przetrwało zbyt długo na rynku. Zaledwie po czterech dniach od debiutu gry we wczesnym dostępie studio Fntastic ogłosiło zamknięcie studio. Produkcja została wycofana ze sprzedaży, a gracze mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy nawet po przekroczeniu dwóch godzin spędzonych przy tym tytule. Twórców wyraźnie pokonały ich własne ambicje, którzy pierwotnie chcieli stworzyć grę o nieco mniejszym rozmachu. Jak zdradził jeden z deweloperów w rozmowie z DualShockers The Day Before nigdy nie miało być grą MMO.

The Day Before nigdy nie miało być MMO. Deweloperzy byli wyrzucani ze studia za krytykę gry

The Day Before – gra nigdy nie była zaprojektowana jako MMO

Produkcja miała być inspirowana Rust, DayZ i Escape from Tarkov. Były pracownik studia dodał, że w zespole pracującym nad The Day Beofre nikt nie wiedział, czemu grę nazywano produkcją MMO. Od samego początku pracowano nad trzecioosobową strzelanką z mechaniką kooperacji. Twórcy nigdy nie zaimplementowali żadnej mechaniki RPG znanej z innych MMO. System umiejętności był w fazie prototypu, ale miało upłynąć jeszcze wiele czasu, zanim trafiłby do gry.

Nie było możliwości powiększenia świata ani umieszczenia w nim dużej liczby graczy. Od początku pomysł był taki, że serwery będą miały mniej niż 100 osób – to nie jest gra MMO. Żadnych klanów, żadnych rajdów, zamkniętych hubów I tak jest od ponad dwóch lat – przyznał anonimowy deweloper.

Były pracownik Fntastic nie był w stanie wyjaśnić, dlaczego studio zdecydowało się reklamować swoją grę jako MMO. Dodał, że między zespołem a Aisenem Gotovtsevamim, założycielem Fntastic, brakowało komunikacji. Prezesi studia mieli podejmować każdą decyzję dotyczącą rozgrywki i projektu, a każdy, kto się z nimi nie zgadzał, ryzykował utratą pracy.

Wiele dobrych pomysłów naszego zespołu zostało odrzuconych, ponieważ dyrektorzy ich nie zatwierdzili.

Każdy, kto narzekał za bardzo, był wyrzucany z zespołu. Wiele głupich pomysłów zostało wdrożonych, usuniętych i wdrożonych ponownie, ponieważ bracia Gotovtsevami myśleli, że wiedzą lepiej od nas o tym, czego chcą gracze. Ogromna ilość czasu i pracy została zmarnowana, ponieważ wiele rzeczy musieliśmy robić od nowa.

Niezgadzanie się ze zdaniem założycieli, nawet jeśli wydawało się to oczywiste, groziło wyrzuceniem z pracy. W przypadku ostrych sporów zwykle rozwiązywano umowy. Pracownicy często unikali bezpośredniego konfliktu z nimi, bojąc się utraty pracy – relacjonują pracownicy.

GramTV przedstawia:

Były deweloper Fntastic przyznał, ze nie ma żadnych informacji dotyczących powodów zamknięcia studia. Zna tylko statystyki dotyczące zakupów gry i finansowej klapy tytułu. Zasugerował, że ostateczną decyzję o losie Fntastic podjął wydawca Mytona.

Na koniec przypomnijmy, że The Day Before zadebiutowało w zeszłym tygodniu wyłącznie na komputerach osobistych. W późniejszym terminie produkcja miała ukazać się również na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
14/12/2023 16:14

To nigdy nie była gra nie mówiąc o byciu MMO. Jedno wielkie oszustwo. Tyle dobrego że wydawca zwraca kasę ludziom którzy się nabrali.