Stardew Valley zostanie “porzucone”. Twórca wreszcie skupi się na nowym projekcie

Mikołaj Berlik
2025/04/30 14:40
3
0

Eric Barone chce poświęcić swój czas wyłącznie na Haunted Chocolatier, choć wciąż nie potrafi całkowicie zamknąć rozdziału Stardew Valley.

Po latach pracy nad rozwojem Stardew Valley, Eric „ConcernedApe” Barone zapowiedział, że wreszcie skupia się w pełni na nowej grze. W rozmowie z PC Gamer przyznał, że SV osiągnęło punkt, w którym może „zaspokajać podstawowe potrzeby”, a teraz przyszedł czas na bardziej większe wyzwania.

Stardew Valley
Stardew Valley

Stardew Valley – hit, z którym trudno się pożegnać

Mimo licznych zapowiedzi końca rozwoju Stardew Valley, Barone wracał do gry wielokrotnie – nawet po udostępnieniu wersji 1.6, która miała być już ostatnią dużą aktualizacją. W rzeczywistości twórca kontynuował dodawanie mniejszych usprawnień i nowości, równocześnie pracując nad przeniesieniem patcha na konsole i urządzenia mobilne. Dziś zapowiada, że porzuca rozwój gry „na razie”, by skupić się wyłącznie na Haunted Chocolatier.

GramTV przedstawia:

Nowa produkcja Barone’a ma być mniej „mechaniczna” niż Stardev Valley. Twórca chce skupić się na tworzeniu czegoś bardziej intuicyjnego i kreatywnego – jak sam to ujął, mniej opartego na lewej półkuli mózgu. W grze ważniejsze będzie odczuwanie procesu niż jego dokładne projektowanie. Produkcja czekolady ma być „kapryśna i tajemnicza”, w przeciwieństwie do precyzyjnego craftingu znanego ze Stardew Valley.

Haunted Chocolatier wciąż nie ma daty premiery. Barone przyznaje, że Stardew Valley może nigdy nie zostać całkowicie porzucone, ale na razie wszystkie siły kieruje w stronę swojego nowego projektu.

Komentarze
3
sc
Gramowicz
30/04/2025 15:12

Czyli to będzie coś bliżej Dreams.

dariuszp
Gramowicz
30/04/2025 15:08

Ja go w ogóle podziwiam autora i jego partnerkę. Bo dużo postawił na ten projekt.

W 2011 skończył studia i nie mógł znaleźć pracy więc zaczął pracować nad Stardev Valley by mieć portfolio. I robił wszystko włącznie z grafiką i muzyką.

Nie wiem kiedy postanowił by to było więcej niż coś do portfolio ale przez 4 pata pracował całymi dniami. I tutaj duże propst dla jego partnerki bo ona w tym czasie chodziła do pracy i ich utrzymywała. Mało kobiet miało by taką wiarę i cierpliwość.

Gra okazała się sukcesem ale mogło się skończyć inaczej. Wyobraź sobie poświęcić 4 lata życia i ponieść porażkę.

Ogólnie niesamowita historia.

TheDoc
Gramowicz
30/04/2025 15:04

Nie wiem czy to tylko ja, ale nie przemawia do mnie ten projekt. SV jest świetnym klonem Harvest Moon z elementami Animal Crossing w którym jest pełno do roboty. A tu? Skoro sam autor mówi, że gra będzie dużo mniej mechaniczna to nie zapowiada się szczególnie.




Trwa Wczytywanie