Microsoft nie był zaangażowany w rozwój Redfall, ale i tak zbiera za niego baty

Wincenty Wawrzyniak
2023/05/04 16:15
1
0

Redfall wywołało naprawdę sporo kontrowersji – okazuje się jednak, że niektórzy winią za to wszystko Microsoft.

Przedwczoraj na rynku zadebiutowała gra Redfall. Z racji tego, iż za produkcję odpowiada Arkane Studios, wielu graczy okazało się mieć zbyt wygórowane oczekiwania, którym Redfall nie było w stanie sprostać. Niektórzy uważają, że jest to zdecydowanie najgorsza gra studia Arkane.

Microsoft nie był zaangażowany w rozwój Redfall, ale i tak zbiera za niego baty

Microsoft niesłusznie zbiera baty?

Jak podaje serwis Windows Central, sporo graczy wini za to wszystko Microsoft, który miał w ogóle nie być zaangażowany w rozwój gry. Dziennikarz, Jez Corden, postanowił bowiem przyjrzeć się całej sytuacji i stwierdził, że odpowiedzialne są firmy Bethesda oraz ZeniMax:

Nadal zbieram dowody na to, dlaczego lub jak to się w ogóle stało, iż dopuszczono do wydania Redfall w takim stanie. Nie chodzi tutaj tylko o to, że jest pełen błędów – to po prostu pusta gra w porównaniu do tytułów, z których Arkane było wcześniej znane. Dyrektor studia, Harvey Smith, jest odpowiedzialny za takie tytuły jak Deus Ex czy Dishonored, a wcześniej opisywał Redfall jako grę posiadającą elementy “wciągającego symulatora”, podobnego do tego z poprzednich gier studia. Nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że jest to niesamowicie dalekie od prawdy. Redfall nawet nie zbliża się do poprzeczki jakościowej, której oczekuje się od Arkane, a także od samego Xboxa. Słyszałem jednak z wielu źródeł, że Xbox był całkowicie odsunięty od tego projektu, a gra nie leży w zakresie obowiązków dyrektora Xbox Game Studios, Matta Booty'ego – ponieważ, słusznie lub nie, Arkane nie jest teraz częścią Xbox Game Studio według wewnętrznej definicji.

GramTV przedstawia:

Krótko mówiąc, Redfall nie jest wewnętrznym projektem Microsoftu, tylko Bethesdy:

Ludzie pytali, dlaczego szef Microsoftu, Phil Spencer, nie opóźnił Redfall, albo dlaczego szef Xbox Game Studios, Matt Booty, nie zadbał o podstawowy poziom jakości. ZeniMax wciąż działa jako osobny podmiot, na dobre i na złe. ZeniMax ma całkowicie odrębny proces tworzenia i wysyłania gier, a w kompetencjach Matta Booty'ego nie leżało zajmowanie się Redfall, jak również kilkoma innymi studiami Xbox Game Studios, które obecnie mu podlegają. Rolą Booty'ego jest zajmowanie się franczyzami, które są wewnętrzne w Xbox, w tym Age of Empires, Flight Simulator, Forza i tak dalej. Spencer nadzoruje ten biznes jako całość i, patrząc na to realistycznie, nie powinno spadać na niego wnikanie w najdrobniejsze szczegóły każdej pojedynczej gry wypuszczanej pod marką.

Komentarze
1
ZubenPL
Gramowicz
04/05/2023 16:40

Oj biedny Microsoft jest jedynym właścicielem twórców ale nie jego winna co w ogóle go obwiniać xD