Project Amethyst to nowa inicjatywa mająca wynieść gry na nowy poziom jakości i wydajności.
Sony oraz AMD ogłosili współpracę przy projekcie Project Amethyst, który ma położyć fundamenty pod przyszłość konsol PlayStation — w tym PS6. Głównym celem jest integracja technologii opartych na uczeniu maszynowym, które mają zapewnić wyższą jakość obrazu, większą płynność i bardziej zaawansowaną rozgrywkę bez zwiększania obciążenia sprzętu.
PlayStation
PS6 – zmiany w budowie konsoli
Architekt PlayStation Mark Cerny oraz Jack Huynh z AMD potwierdzili, że projekt opiera się na dwóch filarach: stworzeniu architektury zoptymalizowanej pod kątem obciążeń związanych z uczeniem maszynowym oraz rozwoju wysokiej jakości sieci neuronowych do renderowania grafiki w czasie rzeczywistym.
Wczytywanie ramki mediów.
To kontynuacja drogi obranej już przy PS5 Pro, gdzie zastosowano PSSR — technologię skalowania obrazu z pomocą AI. Teraz Sony i AMD chcą pójść krok dalej, rozwijając m.in. generowanie klatek i regenerację ray tracingu w ramach FSR Redstone.
GramTV przedstawia:
Rozwiązania oparte na AI mają nie tylko poprawić wydajność, ale również stworzyć przestrzeń dla nowych urządzeń. Według plotek Sony pracuje nad handheldem, który miałby uruchamiać gry z PS5 — a technologie takie jak PSSR będą kluczowe, by umożliwić to na słabszym sprzęcie.
Wczytywanie ramki mediów.
Wszystko wskazuje na to, że PS6 już teraz znajduje się w zaawansowanej fazie rozwoju. Choć oficjalna zapowiedź może być jeszcze odległa, Sony wyraźnie stawia na przyszłość opartą na inteligentnym skalowaniu i optymalizacji.
Wg mnie uczenie maszynowe to dobra rzecz ale nie tyle do grafiki co do samej gry. Gameplay. Generowanie głosów. Generowanie dialogów. Reakcje na poczynania gracza. Symulacje świata. Zaawansowana fizyka.
Uczenie maszynowe zrewolucjonizowało oświetlenie w grach. Mamy ray tracing dlatego że możemy zmniejszyć rozmiar obrazu albo ilość promieni które obliczają bounce światła a potem możemy zrekonstruować brakujące elementy z użyciem AI.
Wg mnie to można zrobić też z fizyką.
I przede wszystkim można dać do dyspozycji studiów nowe możliwości by zrewolucjonizować otwarte światy.
W tym kierunku bym poszedł. Nie w tym żeby troszkę grafikę poprawić.