Problemy techniczne z Wiedźminem 4. 60 fps-ów na Xbox Series S ogromnym wyzwaniem

Mikołaj Berlik
2025/06/16 10:30
3
0

CD Projekt Red przyznaje, że osiągnięcie płynnej rozgrywki na słabszym sprzęcie nie będzie łatwe.

CD Projekt Red ujawniło nowe szczegóły dotyczące rozwoju Wiedźmina 4, skupiając się na optymalizacji gry na konsole. W rozmowie z Digital Foundry deweloperzy przyznali, że celem jest utrzymanie 60 klatek na sekundę, choć w przypadku Xboxa Series S może to być wyjątkowo trudne.

Wiedźmin 4
Wiedźmin 4

Wiedźmin 4 – wyciągnięte wnioski po Cyberpunku 2077

Studio zapewnia, że wyciągnęło wnioski z problemów, które towarzyszyły premierze Cyberpunka 2077. Tym razem podejście ma być odwrotne – z naciskiem na optymalizację pod konsole, a dopiero później dostosowywanie gry do innych platform. Zespół testuje już rozwiązania w Unreal Engine 5, ale jak zaznaczono, „osiągnięcie 60 FPS na Xbox Series S będzie ekstremalnie trudne i musimy znaleźć sposób, by sobie z tym poradzić”.

Obecnie CD Projekt Red nie ma jeszcze gotowego rozwiązania dla tej konsoli, ale celem pozostaje zapewnienie takiej płynności na wszystkich platformach nowej generacji.

GramTV przedstawia:

Na początku czerwca twórcy zaprezentowali materiał pokazujący możliwości technologiczne Unreal Engine 5. CD Projekt Red szybko zaznaczyło jednak, że nie był to fragment rozgrywki z Wiedźmina 4, a jedynie techniczna prezentacja silnika. Na oficjalne ujawnienie gry wciąż musimy poczekać – według wcześniejszych informacji jej premiera nastąpi najwcześniej za dwa lata.

Komentarze
3
wolff01
Gramowicz
16/06/2025 13:42

Uroki multiplatformingu.

dariuszp
Gramowicz
16/06/2025 12:33
Silverburg napisał:

Jakie znowu problemy techniczne? Ziemniak klasy S nie nadaje się do niczego, więc sam fakt, że w ogóle rozważają wydanie gry na to jest swoistego rodzaju cudem.

Ja wprost nie mogę uwierzyć jak bardzo Microsoft sobie strzelił w stopę wydając tego ziemniaka. Z tego samego powodu nie dostali Baldurs Gate na premierę. 

Larian miał problem żeby sprawić by split screen zadziałał. Więc po prostu wydali gdzie mogli a Xbox musiał odejść się smakiem. Bo mieli wymaganie że gra ma mieć to samo co wersja X.

Silverburg
Gramowicz
16/06/2025 10:34

Jakie znowu problemy techniczne? Ziemniak klasy S nie nadaje się do niczego, więc sam fakt, że w ogóle rozważają wydanie gry na to jest swoistego rodzaju cudem.




Trwa Wczytywanie