Next-genowe wersje Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 nie pojawią się w 2021 roku

Mikołaj Ciesielski
2021/10/20 17:37
4
1

CD Projekt RED podało przybliżone terminy next-genowych aktualizacji dla obu produkcji.

Next-genowe wersje Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 nie pojawią się w 2021 roku

Wczoraj informowaliśmy Was, że Wiedźmin 3 w wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X został sklasyfikowany przez PEGI. Wydawało się więc, że premiera ulepszonego wydania przygód Geralta z Rivii zbliża się wielkimi krokami. Okazuje się jednak, że zarówno Wiedźmin 3: Dziki Gon, jak i Cyberpunk 2077, nie doczekają się w tym roku wersji na najnowsze konsole Sony i Microsoftu, o czym oficjalnie poinformowało CD Projekt RED.

Aktualizując informacje dotyczące założeń wydawniczych CD PROJEKT S.A. (dalej "Spółka") odnoszących się do wydania gier Cyberpunk 2077 oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole nowej generacji (Xbox Series X|S oraz PlayStation 5), Zarząd Spółki informuje, iż bazując na rekomendacji osób zarządzających produkcją, podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowego czasu na prace nad oboma projektami. Aktualnym celem Spółki jest wydanie gry Cyberpunk 2077 na konsole nowej generacji w pierwszym kwartale 2022 r. zaś gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole nowej generacji w drugim kwartale 2022 r.” – informuje deweloper.

Ziścił się więc scenariusz, o którym CD Projekt RED wspominał już na początku wrześnie. Rodzime studio informowało wówczas, że next-genowe wersje Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 powinny pojawić się jeszcze w tym roku, ale niewykluczone, że termin ten może ulec zmianie. Jak widzimy, tak się właśnie stało, a posiadacze konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S muszą jeszcze trochę poczekać na ulepszone wydania wspomnianych produkcji.

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
prostik
Gramowicz
21/10/2021 12:13

Ludzie trochę zrozumienia, w cedepie pracuje raptem tysiąc ludzi, co to jest przy chociażby ubisofcie który ma 14 razy więcej pracowników? Nawet rockstar, który podobnie jak redzi koncentruje się na dwóch projektach (gta i rdr) zatrudnia znacznie więcej ludzi, myślicie że dobrzy programiści/artyści etc. rosną po prostu na drzewach?

dariuszp
Gramowicz
20/10/2021 21:22

> Zresztą pisałem prawie rok temu, że przerobienie Red Engine żeby dobrze działał na hardware AMD (konsole to po prostu hardware AMD, a nie nVidii) to nie kwestia miesięcy, tylko lat

Wybacz ale co Ty wiesz o silniku który używają REDzi? Gadasz o wyssanych z tyłka głupotach. Zacznijmy od tego że gra już jest i świetnie działa na konsolach. I na PC z podzespołami AMD włącznie.

> A tymczasowa optymalizacja na starych konsolach sprowadzi się do ucinania co się da uciąć

Możliwe. Co nie zmienia faktu że nie rozumiesz co znaczy optymalizacja i co się wykonuje podczas takowej. Prawda jest taka że gry są pisane pod presją czasu z całą gamą ludzi o różnych umiejętnościach. Co nie wpływa dobrze na pisanie kodu który jest wydajny. Optymalizacja to nic innego jak znalezienie rozwiązań które da się zastąpić szybszymi. Firma która pomaga RED-om jest znana z tego. Zresztą to oni upakowali W3 na switcha. 

> Ktokolwiek liczył wtedy, że za parę miesięcy mu spatchują grę i pogra sobie normalnie z wypasem na nowych konsolach fantazjował na jawie po prostu.

Albo po prostu chcą zrobić jak najlepszy produkt. W3 był wydany ponad 5 lat temu. Zaczęli go robić jakieś 9 lat temu. Zacznijmy od tego że mogą już nie mieć wielu pracowników którzy nad nim pracowali. Mogły wyjść jakieś problemy i zwyczajnie postanowili to dopracować zamiast zrobić falstart jak z CP.

> Technicznie niestety CD Projekt Red ma zapaść.

Tyle że Ty ani się na niczym nie znasz ani niczego nie wiesz. Gadasz z tyłka. Równie dobrze mogą być zarobieni dodatkami albo nowym tytułem albo oboma tymi rzeczami i zasoby przeznaczone na to były niewystarczające. Więc dali im więcej czasu. Może napotkali na trudność. A może się zorientowali że można zrobić coś jeszcze fajniejszego jak poświęcą kilka miesięcy ekstra. 

Zwyczajnie nie wiemy.

> Ale za to Ray Tracing był na premierę na kartach których i tak nikt nie mógł kupić, a i do dzisiaj nie idzie kupić, a już na pewno nie w normalnej cenie.

Kto nie mógł to nie mógł. Ja mogłem, kupiłem i byłem pod ogromnym wrażeniem. 

.Khalid
Gramowicz
20/10/2021 21:22
Yosar napisał:

Czemu nie jestem zaskoczony. Zresztą pisałem prawie rok temu, że przerobienie Red Engine żeby dobrze działał na hardware AMD (konsole to po prostu hardware AMD, a nie nVidii) to nie kwestia miesięcy, tylko lat. A tymczasowa optymalizacja na starych konsolach sprowadzi się do ucinania co się da uciąć. Ktokolwiek liczył wtedy, że za parę miesięcy mu spatchują grę i pogra sobie normalnie z wypasem na nowych konsolach fantazjował na jawie po prostu.

Technicznie niestety CD Projekt Red ma zapaść.

Ale za to Ray Tracing był na premierę na kartach których i tak nikt nie mógł kupić, a i do dzisiaj nie idzie kupić, a już na pewno nie w normalnej cenie.

Poszliby w Unreal i nie byłoby problemu, a tak mamy co mamy.




Trwa Wczytywanie