Kingdom Come Deliverance 2 z najdłuższą fabułą w historii gier? Poznaliśmy liczbę słów całego skryptu

Mikołaj Berlik
2025/01/14 13:15
2
0

Tytuł zadebiutuje już za kilka tygodni.

Jak już wiemy od jakiegoś czasu, premiera Kingdom Come Deliverance 2 odbędzie się 4 lutego 2025 roku, mimo że wcześniej została zaplanowana na 11 lutego. W ubiegłym tygodniu mogliśmy przeczytać pierwsze wrażenia osób, które zagrały w tytuł od Warhorse Studios na specjalnym wydarzeniu. Dzisiaj dowiedzieliśmy się o wielkości skryptu do gry, który posiada imponującą liczbę słów.

Kingdom Come Deliverance 2
Kingdom Come Deliverance 2

Kingdom Come Deliverance 2 - twórcy informują o wielkości fabuły

Na Twitterze mieliśmy okazję zobaczyć kilka wpisów, w których poruszono temat całego skryptu Kingdom Come Deliverance 2. Kilka osób miało okazję osobiście zobaczyć fizyczną wersję zapisanej fabuły. Twórcy również skomentowali zdjęcie - potwierdzając tym samym, że scenariusz zawiera łącznie ponad 2,2 miliona słów. Zdaniem Daniela Vavry skrypt do gry czeskiego studia jest większy od tego z Baldur’s Gate 3, który zawierał ponad 2 miliony słów.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Już wcześniej w sieci pojawiały się informacje dotyczące fabuły Kingdom Come Deliverance 2. W tamtym czasie usłyszeliśmy, że skrypt miał zakończyć się na liczbie 1,7 miliona słów, co nie skończyło się pobiciem rekordu ustanowionego przez Larian Studios. Jak już wiemy, przejście nowej gry Warhorse Studios zajmie nam 80-100 godzin, z czego na poznanie głównego wątku trzeba będzie poświęcić 50-60 godzin.

Tak jak wspomnieliśmy, Kingdom Come Deliverance 2 ukaże się 4 lutego na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
19/01/2025 03:47

Jakby to ująć - pierwszy KCD był grą przegadaną ale w dobrym znaczeniu. Dialogi były naturalne i choć używano raczej współczesnego języka to wszystko było tak napisane, że byliśmy w stanie uwierzyć że gra dzieje się w A.D. 1403. 

Wiem, że w dwójce trochę już naciągnięto to nieco bo Henryk średnio dogadywał się z Komarem na zwiastunie (dla przypomnienia Henryk jest Czechem, a Komar Polakiem), a o ile mi dobrze wiadomo to w ówczesnym okresie historycznym nasze języki były dużo bardziej pokrewne niż dziś (gdzieś kiedyś czytałem, że stosunkowo nie dawno się rozdzieliły na tyle, że mamy problemy komunikacyjne ale nie jestem historykiem, a do tego skupionym na językoznawstwie by powiedzieć, że to prawdziwe informacje) więc teoretycznie chłopaki powinni lepiej się dogadywać ale no jak wspomniałem już - dialogi są pisane współcześnie i to prawdopodobnie wypadkowa tego. Szczególnie, że chyba w każdej wersji językowej Komar gada po polsku ale za to Heniek ma nagrane kwestie w różnych językach więc zrozumiały jest to zabieg.

Tak więc jestem spokojny o to, że będzie dużo gadania w dwójce, wręcz pragnę tego bo już studio udowodniło, że warto słuchać dialogów choćby przez to, że często dostajemy wskazówki na temat tego jak coś zrobić lub dokądś dotrzeć, a to piękna rzecz bo na trybie Hardcore w jedynce kompas pokazuje cel jak znajdujemy się naprawdę blisko tegoż celu, a na mapie nie odnajdziemy nawet ikony naszego bohatera, a jednak odkąd tenże tryb w grze się znajduje to ja uznaję to za jedyny słuszny sposób przejścia. Dwójka pewnie tak jak jedynka dostanie ten tryb z opóźnieniem ale nawet jakby miała go na starcie to myślę, że pierwsze przejście byłoby na "normalu" bez ograniczonego GUI bo po materiałach widzę dwie znaczące rzeczy - piękne GUI (szkoda byłoby to wyłączyć dla zasady i chciałbym doświadczyć rozgrywki także i z nim) oraz zmiany w wielu mechanikach więc mógłbym być nieco pogubiony rzucając się na głęboką wodę w trybie HC.

Yarod
Gramowicz
14/01/2025 19:17

Mnie zajmie więcej: bo jak zwykle będę sobie wesoło tutaj na koniku w każdą stronę:) żadnych szybkich podróży, będzie grabis na długie tygodnie z moim czasem ostatnio ;)