GTA 6 nie trafi na PC, bo wszyscy i tak grają na PlayStation – mówi były deweloper Rockstar

Wincenty Wawrzyniak
2023/12/12 15:30

Mike York wyjaśnił, dlaczego – jego zdaniem – najnowsza część Grand Theft Auto nie zadebiutuje od razu na komputerach osobistych.

Krótko po ujawnieniu oficjalnego zwiastuna gry Grand Theft Auto VI twórcy ze studia Rockstar Games wspólnie z wydawcą Take-Two ujawnili, że najnowsza część kultowej serii zadebiutuje – przynajmniej na początku – wyłącznie na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tym samym gracze korzystający z komputerów osobistych muszą uzbroić się w cierpliwość. Dlaczego? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć były deweloper Rockstar Games, Mike York.

GTA 6 nie trafi na PC, bo wszyscy i tak grają na PlayStation – mówi były deweloper Rockstar

Dlaczego GTA 6 zadebiutuje początkowo wyłącznie na konsolach?

W niedawnym materiale udostępnionym na YouTubie deweloper wyjaśnił, że choć jednym z powodów, dla którego pecetowy port GTA 6 może ukazać się nawet kilka lat po wersji konsolowej jest to, iż Rockstar Games chce dołożyć wszelkich starań, aby był on możliwie jak najlepszy i muszą przede wszystkim dopracować liczne kwestie stricte związane z tą platformą.

Co więcej, studio chce najzwyczajniej w świecie nadać priorytet temu, co najlepiej się sprzedaje – w przypadku serii Grand Theft Auto są to jednak wersje konsolowe; wersje na PlayStation poprzednich części GTA sprzedały się w większej liczbie egzemplarzy niż jakakolwiek inna platforma i, jak twierdzi sam deweloper, „wszyscy grają na PlayStation.

Według Yorka zespół deweloperów ma skupić zatem wszystkie swoje zasoby na upewnieniu się, że wersja na PlayStation działa bardzo dobrze, a następnie przeniesieniu jej na konsole Xbox. Powiedział też, że wersja PC zawsze istnieje, ale raczej nie jest do końca dopracowana i służy głównie do pomocy w usprawnianiu działania innych wersji.

GramTV przedstawia:

York dodał, że skupiając się na wersji PC, twórcy będą starali się forsować nowe pomysły. Na przykład: mogą wziąć konkretną scenę i wykorzystać dostępność większej ilości pamięci na platformie, dodając więcej postaci lub wypełniając ją wyższej jakości liśćmi. Podkreślił, że permutacje różnych sprzętów i architektur są kolejnym głównym powodem braku wersji PC gier GTA w momencie premiery.

Komentarze
12
ZubenPL
Gramowicz
25/12/2023 01:29
Rolnik napisał:

EA PC = 12%, TTWO PC = 8%, Activision zapewne World of Warcraft jest całym koniem pociągowym więc nie zaprzeczę że dla Acti rynek PC może mieć jakiś sens, ale dla innych deweloperów rynek PC to margines o którego nie do końca warto się starać, 2,1 % napisałem wyraźnie że w 2018 roku czyli 4 lata po premierze GTA 5, nie mam sobie nic do zarzucenia i w pełni rozumiem olewanie PC przez deweloperów 

Polecam nauczyć się czytania że zrozumieniem a potem odpisywać bo to twoje 2% obaliłem. 

Rolnik
Gramowicz
18/12/2023 03:27
ZubenPL napisał:

2% z 90 milinów to 1.8miliona, jak wiadomo na steamie było ponad 10 milionów konta z gta 5 wtedy. Czyli statystyka śmieciowa co potwierdza że źródło tych informacji to śmieciowe VGCHartz xD Strona której szacunki nawet nie pokrywają się z danymi publikowanym przez wydawców i były latami oparte o szczątkowe dane ze sklepów sprzedających fizyczne egzemplarze w USA xD Oczywiście dokładnych danych nikt nie poda TakeTwo ich nie daje. 

Patrząc na drugą część posta to widać że tu jakiś podróżnik w czasie z 2010 od śmierci PC xD Szybkie przyjrzenie się wyniką fiskalnym dużych wydawców którzy publikują swoje wyniki finansowe. ActivisionBlizzKing za pierwsze pół roku 2023 prezentują się tak po przychodzie PC 1,259 miliarda $, Konsole 1,194 miliarda $ oraz Mobilki 1,900 miliarda $.  Wyniki EA za ostatni kwartał, konsole 1,088 miliarda, PC 469 milionów, Mobilki 317 milionów. Take Two które prawie nie ma nic popularnego na PC oprócz GT5 online, za Pierwsze pół roku 2023 przychody 1,056 miliarda Konsole, 206 milionów PC i 1,326 miliarda konsole. Pomijając mobilki, to mamy następujące udziały PC 52% u Acti, 30% EA i 16% u TakeTwo. Rzeczywiście nikt nie gra, nawet u Take Two które niema prawie nic na rynek PC to jest 16% nie twoje mityczne 2%.

https://investor.activision.com/news-releases/news-release-details/activision-blizzard-announces-second-quarter-2023-financial

https://ir.ea.com/press-releases/press-release-details/2023/Electronic-Arts-Reports-Q4-and-FY23-Results/default.aspx

https://ir.take2games.com/static-files/1da53a36-d601-415a-9b33-1d83e845240c

Rolnik napisał:

tylko że w 2018 4 lata po premierze wersja PC odpowiadała za 2.1% sprzedaży https://ei.marketwatch.com/Multimedia/2018/04/06/Photos/NS/MW-GG926_gta_5__20180406123302_NS.jpg?uuid=2ce2ed0e-39b8-11e8-910d-ac162d7bc1f7  

idealizujesz swoja platformę, np w fortnite gracze PC stanowią 9% ogółu, ubisoft podobnie przedstawia w okolicach 15% graczy PC 85% konsole, uważanie że PC jest popularne chyba tylko w polsce jedynym kraju na świecie w którym woli się pc od konsol zapewne przez naiwność https://newzoo.com/wp-content/uploads/2023/05/Favorite-gaming-platform-by-region-image-2.png 

ZubenPL napisał:

I tak na PC się sprzeda lepiej niż gry AAA na wszystkie platformy razem wzięte.

EA PC = 12%, TTWO PC = 8%, Activision zapewne World of Warcraft jest całym koniem pociągowym więc nie zaprzeczę że dla Acti rynek PC może mieć jakiś sens, ale dla innych deweloperów rynek PC to margines o którego nie do końca warto się starać, 2,1 % napisałem wyraźnie że w 2018 roku czyli 4 lata po premierze GTA 5, nie mam sobie nic do zarzucenia i w pełni rozumiem olewanie PC przez deweloperów 

ZubenPL
Gramowicz
14/12/2023 20:10
Rolnik napisał:

tylko że w 2018 4 lata po premierze wersja PC odpowiadała za 2.1% sprzedaży https://ei.marketwatch.com/Multimedia/2018/04/06/Photos/NS/MW-GG926_gta_5__20180406123302_NS.jpg?uuid=2ce2ed0e-39b8-11e8-910d-ac162d7bc1f7  

idealizujesz swoja platformę, np w fortnite gracze PC stanowią 9% ogółu, ubisoft podobnie przedstawia w okolicach 15% graczy PC 85% konsole, uważanie że PC jest popularne chyba tylko w polsce jedynym kraju na świecie w którym woli się pc od konsol zapewne przez naiwność https://newzoo.com/wp-content/uploads/2023/05/Favorite-gaming-platform-by-region-image-2.png 

ZubenPL napisał:

I tak na PC się sprzeda lepiej niż gry AAA na wszystkie platformy razem wzięte.

2% z 90 milinów to 1.8miliona, jak wiadomo na steamie było ponad 10 milionów konta z gta 5 wtedy. Czyli statystyka śmieciowa co potwierdza że źródło tych informacji to śmieciowe VGCHartz xD Strona której szacunki nawet nie pokrywają się z danymi publikowanym przez wydawców i były latami oparte o szczątkowe dane ze sklepów sprzedających fizyczne egzemplarze w USA xD Oczywiście dokładnych danych nikt nie poda TakeTwo ich nie daje. 

Patrząc na drugą część posta to widać że tu jakiś podróżnik w czasie z 2010 od śmierci PC xD Szybkie przyjrzenie się wyniką fiskalnym dużych wydawców którzy publikują swoje wyniki finansowe. ActivisionBlizzKing za pierwsze pół roku 2023 prezentują się tak po przychodzie PC 1,259 miliarda $, Konsole 1,194 miliarda $ oraz Mobilki 1,900 miliarda $.  Wyniki EA za ostatni kwartał, konsole 1,088 miliarda, PC 469 milionów, Mobilki 317 milionów. Take Two które prawie nie ma nic popularnego na PC oprócz GT5 online, za Pierwsze pół roku 2023 przychody 1,056 miliarda Konsole, 206 milionów PC i 1,326 miliarda konsole. Pomijając mobilki, to mamy następujące udziały PC 52% u Acti, 30% EA i 16% u TakeTwo. Rzeczywiście nikt nie gra, nawet u Take Two które niema prawie nic na rynek PC to jest 16% nie twoje mityczne 2%.

https://investor.activision.com/news-releases/news-release-details/activision-blizzard-announces-second-quarter-2023-financial

https://ir.ea.com/press-releases/press-release-details/2023/Electronic-Arts-Reports-Q4-and-FY23-Results/default.aspx

https://ir.take2games.com/static-files/1da53a36-d601-415a-9b33-1d83e845240c




Trwa Wczytywanie