Wydany niedawno na komputery osobiste port gry Stellar Blade okazał się spektakularnym sukcesem, stając się ważnym osiągnięciem PlayStation na platformie Steam w kategorii gier dla pojedynczego gracza. Jak wskazuje SteamDB, tytuł ten, pierwotnie dostępny wyłącznie na konsoli PS5, zgromadził w najgorętszym momencie ostatnich 24 godzin aż 192 tysiące graczy.
Stellar Blade
Stellar Blade bije rekordy na Steamie. Gra zostawiła w tyle inne IP Sony
To osiągnięcie znacząco przewyższa dotychczasowe rezultaty innych popularnych gier Sony wydanych na PC. Gra, która zadebiutowała na Steamie w minionym tygodniu, szybko wybiła się na prowadzenie wśród portów ekskluzywnych tytułów PlayStation przeznaczonych dla jednego gracza.
Dla porównania wcześniejsze hity PlayStation takie jak Ghost of Tsushima Director’s Cut, osiągnęły maksymalnie 77 154 graczy jednocześnie. God of War, cieszący się ogromnym uznaniem, zdołał przyciągnąć 73 529 użytkowników w tym samym czasie, natomiast Marvel’s Spider-Man Remastered zanotował szczytową wartość na poziomie 66 436 graczy. Warto jednak zaznaczyć, że największym sukcesem PlayStation na PC pozostaje Helldivers 2, wydany równocześnie na konsole i PC, który osiągnął szczytową liczbę 458 709 graczy.
Przyszłość ludzkości stanęła na krawędzi. Spustoszona przez dziwne i potężne stworzenia Ziemia została porzucona. Resztki zdziesiątkowanej rasy ludzkiej uciekły do Kolonii w przestrzeni kosmicznej.
Po przylocie z Kolonii EVE przemierza zdewastowane pozostałości naszej planety. Jej cel jest jasny: ocaić ludzkość i odzyskać Ziemię z rąk Naytiba – złowrogiej siły, która ją zniszczyła.
Jednak gdy EVE pokonuje Naytiba jednego za drugim i łączy w całość tajemnice przeszłości leżące w ruinach ludzkiej cywilizacji, zaczyna rozumieć, że jej misja nie jest tak prosta i oczywista. W rzeczywistości prawie nic nie jest tym, czym się wydaje… – brzmi opis gry.
Jakie to konkretnie "rekordy" bije Stellar Blade i czy popularność gry nie wynika przede wszystkim z faktu, że ponad 60% wszystkich grających pochodzi z Chin? Proste pytania.
Jeśli nawet 60% grających to Chiny/Korea (czy ogólnie Azja), to i tak gra goni lub przebija popularnością te pozostałe 40% obecnych zachodnich hitów w wydaniu na PC (przynajmniej w zestawieniu graczy na Steam).
Poza tym po około 3 dniach SB sprzedała się (w wersji PC) w ilości 1 miliona, gdzie zachodnie "hity" zwykle tylko ogłaszały (po kilku miesiącach/tygodniach), że kilka milionów graczy zagrało w ich grę. Dziwnym trafem milcząc nad liczbami sprzedaży, bo ich gry mogły być w subskrypcjach lub być zwrócone, a w powyższym rozliczeniu mimo wszystko można je policzyć.
Nogradis
Gramowicz
17/06/2025 00:45
Jakie to konkretnie "rekordy" bije Stellar Blade i czy popularność gry nie wynika przede wszystkim z faktu, że ponad 60% wszystkich grających pochodzi z Chin? Proste pytania.