Bloober Team chce być jak Naughty Dog i Bungie. Firma rozwija 2 duże projekty

Mikołaj Ciesielski
2021/09/30 08:55

Polski deweloper zamierza stać się liderem gier z gatunku horror, a kolejne produkcje studia mają stawiać większy nacisk na akcję.

Bloober Team chce być jak Naughty Dog i Bungie. Firma rozwija 2 duże projekty

Bloober Team bez wątpienia znajduje się obecnie na fali wznoszącej. Pod względem finansowym firma zaliczyła świetne półrocze, głównie dzięki udanej premierze The Medium, które okazało się „komercyjnym sukcesem. Nie oznacza to jednak, że rodzimy deweloper zamierza spocząć na laurach. W najbliższym czasie studio skupi się na rozwoju dwóch dużych projektów, a jeden z nich powstaje przy współpracy z firmą Konami. Twórcy m.in. Layers of Fear i Blair Witch chcą stać się liderem całego gatunku horroru. Ambitnych planów nie kryje Piotr Babieno, prezes Bloober Team, który ma nadzieje, że za kilka lat jego zespół będzie w miejscu, w którym obecnie znajdują się Naughty Dog czy Bungie.

Na lata 2022-25 będziemy jako firma rozwijać dwa duże projekty: projekt B (dawniej Black), nad którym pracujemy razem z Konami, a projekt C to nasze własne IP, pracujemy nad tym tytułem od pewnego czasu. To nie będą gry wielkości Wiedźmina czy Cyberpunka 2077, ale chcemy tworzyć gry AAA w naszym gatunku” – informuje Babieno.

Prezes Bloober Team podkreśla, że oba projekty mają stanowić przysłowiowy kamień milowy dla krakowskiego studia i znacząco podnieść prestiż zespołu na arenie międzynarodowej. W produkcjach nie zabraknie też masy nowych mechanik, których nie widzieliśmy w poprzednich tytułach rodzimego dewelopera. Niewykluczone również, że jeszcze w tym roku otrzymamy więcej szczegółów na temat jednego ze wspomnianych projektów.

Skupialiśmy się na horrorze psychologicznym, a teraz nasz plan na najbliższe 5 do 7 lat to zostanie liderem horrorów w ogóle. Chcemy robić gry, które będą aspirować do segmentu AAA. (...) Gry mają też bardziej stawiać na akcję” – zdradza prezes Bloober Team.

Za pięć lat chcielibyśmy być w miejscu, gdzie są takie firmy jak Naughty Dog, czy Bungie. (...) Chcemy mieć bardzo stabilną sytuację finansową i to nam się udało przez te umowy, które nawiązaliśmy. Mamy wystarczająco dużo środków, by te projekty realizować bez potrzeby pozyskiwania dodatkowego finansowania, ale jednocześnie chcemy być niezależni. Będziemy prawdopodobnie jednym z pięciu największych studiów w Polsce pod względem liczby zatrudnionych” – zapowiada Babieno.

Na koniec przypomnijmy, że ostatnie dzieło studia Bloober Team, czyli wspomniane na początku wiadomości The Medium, dostępne jest na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra znajduje się tez w usłudze Xbox Game Pass. Jeśli jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianej produkcji, to serdecznie zapraszamy Was do lektury: Recenzja The Medium – mistrzowie horroru w swoim najambitniejszym dziele.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
.Khalid
Gramowicz
30/09/2021 09:52

Życzę szczęścia i powodzenia. Miło patrzeć jak kolejne polskie studio się rozwija.