Umieranie w Returnal będzie mniej bolesne, dzięki dyskowi SSD w PlayStation 5

Mikołaj Ciesielski
2021/01/23 18:45
4
0

Deweloperzy są przekonani, że szybkie czasy wczytywania sprawią, że gracze będą lepiej znosić każdą porażkę.

Umieranie w Returnal będzie mniej bolesne, dzięki dyskowi SSD w PlayStation 5

Premiera Returnal zbliża się wielkimi krokami. Kilka dni temu poznaliśmy bonusy do zamówień przedpremierowych, a nieco wcześniej deweloperzy przybliżyli system walki oraz zapowiedzieli, że stworzyli wymagające i satysfakcjonujące doświadczenie. Twórcom zależało jednak, aby elementy roguelike w Returnal nie frustrowały graczy. Z pomocą przyszedł dysk SDD, w który wyposażone jest PlayStation 5.

Wspomniany element najnowszej konsoli Sony znacząco skraca czasy wczytywania w poszczególnych produkcjach. Nie inaczej będzie w Returnal. Deweloperzy w najnowszym wydaniu oficjalnego magazynu PlayStation zapewnili, że po śmierci gracze niemal natychmiastowo będą mogli się odrodzić i kontynuować rozgrywkę, co pozwoli lepiej znieść każdą porażkę i zachęci użytkowników do rozpoczęcia kolejnego podejścia.

Przypomnijmy, że Returnal przedstawi historię Selene. Kobieta w wyniku awaryjnego lądowania trafia na obcą planetę, na której znajdują się pozostałości pradawnej cywilizacji. Szybko okazuje się, że będą one kluczem do ucieczki z nieprzyjaznego miejsca.

Returnal zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 5. Premiera gry zaplanowana jest na 19 marca 2021 roku. Twórcy określają swoją produkcję jako trzecioosobową strzelankę roguelike, która przywodzi na myśl gatunek bullet hell shooterów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
Pajonk78
Gramowicz
24/01/2021 08:26

Fajnie, że coś tak oczywistego jest przedstawione jako bez mała przełom - wiadomo: papkę marketingową łykną ci co się nie znają, a reszta spojrzy z politowaniem. 

Renchar
Gramowicz
24/01/2021 00:26
kindziukxxx napisał:

O ile posiadam konsole (niestety na PS5 jeszcze poczekam) o tyle nie lubię tego gadania i wychwalania czegoś co na PC było standardem 10 lat temu i nie zmienia to zbytnio odbioru - przeskok z HDD na SSD jest wręcz kosmiczny i każdy sprzęt dostaje kopa. A co jest efektem - pomyślmy skoro dysk pracuje kilka razy szybciej to może wszystko będzie się wczytywać szybciej? TAK! a niemal natychmiastowe odrodzenia mieliśmy juz za czasów PS2 :)

Dyski SSD może wchodziły jakieś 8-10 lat temu, ale nie każdego było stać. Z 6 lat temu to zaczął się taki standard SSD na system może gry ale, HDD dalej funkcjonowało. No i dyski o takiej przepustowości co ma aktualnie xbox i ps5 to może od 2-3 lat są w sferze cenowej zwykłego klienta bo z 5 lat temu za taki dysk SSD musiał byś dać z 2-3tyś :P 

alex1112
Gramowicz
23/01/2021 23:18
kindziukxxx napisał:

O ile posiadam konsole (niestety na PS5 jeszcze poczekam) o tyle nie lubię tego gadania i wychwalania czegoś co na PC było standardem 10 lat temu i nie zmienia to zbytnio odbioru - przeskok z HDD na SSD jest wręcz kosmiczny i każdy sprzęt dostaje kopa. A co jest efektem - pomyślmy skoro dysk pracuje kilka razy szybciej to może wszystko będzie się wczytywać szybciej? TAK! a niemal natychmiastowe odrodzenia mieliśmy juz za czasów PS2 :)

Nie przesadzajmy że 10 lat temu.

Nie zapominajmy o wadach technologii. Przestaszewskim o żywotności SDD. Ciekawe czy dyski na konsolach mają odpowiedni zapas pamięci, czy też tak na styk je zrobili.




Trwa Wczytywanie