Celowanie w Returnal na PlayStation 5 może sprawić wielu graczom małe kłopoty

Mikołaj Ciesielski
2020/12/14 16:20
1
0

Deweloperzy ze studia Housemarque ujawniają, w jaki sposób wykorzystają adaptacyjne triggery kontrolera DualSense.

Na tegorocznej gali The Game Awards, która odbyła się w zeszłym tygodniu, nie zabrakło studia Housemarque. Deweloperzy zaprezentowali nowe fragmenty rozgrywki oraz zdradzili datę premiery Returnal na PlayStation 5. Od dłuższego czasu wiadomo również, że gra wykorzysta możliwości DualSense. Twórcy postanowili jednak zdradzić nieco więcej szczegółów na ten temat i ujawnili, w jaki sposób ich produkcja będzie korzystać z adaptacyjnych triggerów, w które został wyposażony wspomniany kontroler. Przedstawione przez studio Housemarque opcje mogą sprawić wielu graczom małe kłopoty.

Celowanie w Returnal na PlayStation 5 może sprawić wielu graczom małe kłopoty

GramTV przedstawia:

Okazuje się, że wciśnięcie przycisku L2 do połowy wywoła standardowe przymierzenie. Natomiast pełne wciśnięcie wspomnianego triggera uruchomi alternatywny tryb strzału danej broni oraz przymierzenie. Deweloperzy podkreślają jednak, że gracze będą mogli zamienić miejscami opisane opcje, dzięki czemu pełne naciśnięcie L2 będzie odpowiedzialne za klasyczne wycelowanie z broni. Twórcy zaznaczają również, że za strzał zawsze odpowiadać będzie przycisk R2.

Przypomnijmy, że w produkcji studia Housemarque wcielimy się w Selene, która w wyniku katastrofy i awaryjnego lądowania trafia na obcą planetę, na której znajdują się pozostałości pradawnej cywilizacji, będące kluczem do ucieczki. Okazuje się jednak, że każda śmierć Selene sprawia, że ta odradza się na nowo i musi rozpoczynać swoją wędrówkę przez obcą planetę od początku.

Returnal zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 5. Premiera gry zaplanowana jest na 19 marca 2021 roku. Deweloperzy określają swoją produkcję jako trzecioosobową strzelankę roguelike, która przywodzi na myśl gatunek bullet hell shooterów.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
1
pshemore
Gramowicz
15/12/2020 06:32

Panie redaktorze, pomijasz Pan pewną ważną funkcję trigerrów w dualsensie. Pomysł twórców jest bardzo ciekawy i czekam jak to wyjdzie w praniu :)