Denuvo to droga impreza. Ile kosztował DRM w Crysis Remastered?

LM
2020/11/25 14:20
2
0

W sieci pojawiły się dokumenty Cryteka, które rzucają nieco światła na koszty DRM ponoszone przez wydawców.

Kolejna porcja nowinek zza kulis Cryteka, które światło dzienne ujrzały po ataku grupy hakerów znanej jako Egregor. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego deweloperzy i wydawcy pozostają przy oprogramowaniu DRM Denuvo nawet po tym, gdy zostanie ono złamane, to mamy dla Was odpowiedź. Wedle dokumentów, które wyciekły Crytekowi, umowa pomiędzy podmiotami zawierana jest na pierwszy rok po premierze danego produktu.

Denuvo to droga impreza. Ile kosztował DRM w Crysis Remastered?

Ile trzeba zapłacić za aplikację, która zaniży wydajność pecetowej wersji? W przypadku Crysis Remastered mowa tu o 140 tysiącach euro, które udało się zredukować do 126 tysięcy euro, ponieważ gra ukazała się przed wyznaczonym na umowie terminem 31 marca 2021 roku. Po pierwszych 12 miesiącach Crytek ma zapłacić 2 tysiące dolarów za każdy kolejny miesiąc korzystania z DRM i dodatkowe 60 tysięcy euro, jeśli dany produkt zostanie aktywowany pół miliona razy w ciągu 30 dni. Obok tego mamy 10 tysięcy dolarów za każdą platformę cyfrowej dystrybucji.

GramTV przedstawia:

Dzięki omawianym nakładom finansowym producent DRM nie tylko dostarcza specjalne oprogramowanie, ale też monitoruje sieć w poszukiwaniu pirackich wydań gry, by poinformować o ich istnieniu wydawcę. Jednocześnie ręcznie przeszukuje sieć, by ustalić działania piratów. Dodatkowo twórca DRM profiluje grę, by ta działała z jego oprogramowaniem.

Crysis Remasterded ukazało się na PC we wrześniu.

Komentarze
2
Kash28
Gramowicz
25/11/2020 15:53
MatKus01 napisał:

Tych 140k EUR to wbrew pozorom nie tak dużo w skali całego projektu.Pytanie odwieczne brzmi, jaki to ma wpływ na realną sprzedaż, a co za tym idzie, czy się zwraca?

To zależy... Pamiętaj że to odświeżona wersja gry w dodatku nie do końca udana. Rynek w jakimś stopniu jest nasycony... W sensie nie widzę potrzeby przechodzić drugi raz gry tylko dlatego że wygląda odrobinę lepiej... Więc ceny z kosmosu i w dodatku kosztują nie tylko wydawcę ale i gracza w postaci wyższej ceny, nie wspominając już o wydajności. DRM to masakra.

MatKus01
Gramowicz
25/11/2020 14:51

Tych 140k EUR to wbrew pozorom nie tak dużo w skali całego projektu.Pytanie odwieczne brzmi, jaki to ma wpływ na realną sprzedaż, a co za tym idzie, czy się zwraca?