Dlaczego AC: Valhalla nie ma typowych side-questów? Deweloperzy odpowiadają

Maria Wawrzyniak
2020/11/20 15:25

Deweloperzy ze studia Ubisoft odpowiedzialni za grę Assassin’s Creed: Valhalla postanowili wyjaśnić, dlaczego w grze nie ma typowych zadań pobocznych.

W naszej recenzji gry Assassin’s Creed: Valhalla mówiłam o tym, że najnowsza odsłona kultowej serii Ubisoftu może pochwalić się naprawdę ciekawymi – przynajmniej w większości przypadków – zadaniami pobocznymi. Nie są to jednak zadania poboczne per se, a tajemnice oraz wydarzenia w świecie, na które natrafiamy w różnych miejscach świata. Nie mamy bowiem do czynienia z typowymi misjami, których cele pojawiałyby się na ekranie, przez co bardzo często musimy sami wpaść na to, jak daną sytuację rozwiązać. Jest to dość ciekawe podejście, które niedawno postanowili wyjaśnić deweloperzy – dziennikarze serwisu Gamasutra (podajemy za portalem PCGamesN) mieli okazję porozmawiać z dyrektorem narracyjnym Darbym McDevittem oraz reżyserem Assassin’s Creed: Valhalla, Erikiem Baptizatem.Dlaczego AC: Valhalla nie ma typowych side-questów? Deweloperzy odpowiadająOkazuje się, że brak pełnoprawnych aktywności pobocznych wynika z charakteru naszej głównej postaci, czyli Eivora. Ma to sens – dotychczas wcielaliśmy się albo w najemników, albo w walczących w słusznej sprawie bohaterów, których życiowym priorytetem było uratowanie czegoś lub kogoś, ewentualnie odkrycie jakiejś tajemnicy lub wyeliminowanie ludzi typowo złych. Teraz natomiast jesteśmy czystokrwistym wikingiem, który ląduje na nieznanych i nieprzyjaznych terenach, aby je podbić.

Eivor nie ma również powodów, aby jakkolwiek mieszać się w sprawy mieszkańców (to jednak często możemy samodzielnie zmienić, bo mimo wszystko mamy wpływ na zachowanie postaci). Nikt również nie zgarnął bogactw z klasztoru modląc się wspólnie z zakonnikami, prawda? Zresztą, osobiście uważam, że tak drastyczna zmiana podejścia do tradycyjnej definicji aktywności pobocznych wyszła grze na dobre – świat Assassin’s Creed: Valhalla nie wydaje się, jak to miało miejsce w przypadku Odyssey, sztucznie naszpikowany wszelkiego rodzaju zawartością, która bardzo szybko się po prostu nudzi.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy jeszcze, że Assassin’s Creed: Valhalla zadebiutowało 10 listopada bieżącego roku na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One), konsolach nowej generacji (PlayStation 5, Xbox Series X) oraz na platformie Google Stadia. Jedynie w przypadku PS5 gra zadebiutowała nieco później, bo 12 listopada (w naszym kraju nastąpiło to 19 listopada). Zainteresowanych zapraszamy do lektury naszej recenzji oraz obszernego kompendium wiedzy na temat tytułu, które jest uzupełniane o nowe informacje. Fani kultury wikingów oraz serii Assassin’s Creed mogą również sprawdzić swoją wiedzę w naszym quizie pod tytułem Co wiesz o Assassin's Creed Valhalla i kulturze wikingów?.

Komentarze
1
Krzysztofx
Gramowicz
21/11/2020 14:41

 A może u was w redakcji, jest ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie, co jest grane, wielu graczy nie może odpalić gry, z powodu rzekomego nie obsługiwania Directx 12, (głównie posiadacze karty GTX 960m), pomimo że ta karta obsługuje Directx 12. Przy odpalaniu gry występuje następujący komunikat: "Unable to initialize graphics system. GPU does not support DX12" o co w tym wszystkim chodzi? Czy wyjdzie do tego jakiś patch, czy nie ma na to szans i właściciele niektórych kart graficznych sobie nie pograją. Wiem że jest możliwość zwrotu gry w ciągu 14 dni, jednak wolałbym sobie w tą grę pograć, zwłaszcza, że ma takie dobre recenzje.