The Last of Us 2 spełnieniem marzeń osób niepełnosprawnych? Wzruszające wideo fana

LM
2020/06/18 13:59
5
1

Popularny orędownik walki o ułatwienia dostępu dla osób niepełnosprawnych w grach popłakał się na wieść o opcjach The Last of Us Part 2.

Nawet jeśli często nie płynie to głównym nurtem informacyjnym, to producenci gier wideo już od dłuższego czasu walczą, by jak największe grono fanów mogło zapoznać się z ich grami. Ułatwienia dostępu dla niepełnosprawnych osób dawno już wykroczyły poza będące standardem tryby dedykowane osobom ze ślepotą barw. Świetnym tego przykładem jest zmierzające na rynek The Last of Us Part 2, które samodzielnie może ukończyć nawet osoba kwalifikująca się jako niewidoma.

The Last of Us 2 spełnieniem marzeń osób niepełnosprawnych? Wzruszające wideo fana

Oczywiście na zmianę polityki i zwiększenie świadomości o potrzebach osób niepełnosprawnych wśród twórców wpłynęli przede wszystkim sami zainteresowani. Bohaterem niniejszego wpisu jest Steve Saylor, który pomimo faktu, iż jest zakwalifikowany do grona osób niewidomych, nie zamierza odmawiać sobie pasji do gier, a dodatkowo nagrywa filmy na YouTube, streamuje i pełni rolę konsultanta deweloperów właśnie w sprawie ułatwień dostępu.

GramTV przedstawia:

Steve otrzymał przedpremierowo najnowszą grę studia Naughty Dog i po zapoznaniu się z listą ułatwień dostępu opublikował emocjonalne wideo na Twitterze. Wygląda na to, że odpowiedzialna za The Last of Us Part 2 ekipa wywiązała się z zadania pierwszorzędnie, dzięki czemu w jedną z najlepszych gier ówczesnej generacji konsol zagrają także gracze z rozmaitymi niepełnosprawnościami. Zgodnie z deklaracjami deweloperów The Last of Us 2 oferuje około 60 funkcji zaprojektowanych z myślą o nich.

The Last of Us Part 2 zadebiutuje jutro na PlayStation 4.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
5
Janek500
Gramowicz
18/06/2020 17:56

Podlizują się mniejszościom. Zajęliby się robieniem lepszych gier zamiast marnować moc przerobową.

L-M
Gramowicz
Autor
18/06/2020 17:54
dariuszp napisał:

Gram.pl jak zwykle się nie popisał. Gdybyście weszli na główną stronę jego kanału to tam dostalibyście wyjaśnienie w ciągu 30 sekund. Bo to pierwsze co wyjaśnia po przedstawieniu się.

Formalnie jest on zakwalifikowany jako osoba ślepa. To nie znaczy że nie widzi. Do takiej grupy kwalifikują się osoby z różnymi problemami. W jego wypadku mięśnie oczu ciągle poruszają jego gałkami ocznymi i on nie ma na tym kontroli. To oznacza że wszystko co widzi jest mocno rozmazane i nie może skupić na niczym wzroku. 

Więc im mniej wyraźne są elementy na ekranie komputera tym gorzej mu rozpoznać co się dzieje. Dlatego proste gry z wyraźną kontrastową grafiką są dla niego najlepsze. I tutaj przychodzą pomoce od Naughty Dogs.

High contrast nie tylko rozróżnia postacie i przedmioty od tła różnymi kolorami ale też koloruje to co jest nieważne na szaro. Dodatkowo ma auto-celowanie które pozwala mu namierzyć przeciwnika tak jak to się dzieje jak grasz na kontrolerze. Są też np oznaczenia ścieżek i ważnych punktów. Bo dla niego wąskie przejście może nie być widoczne. Generalnie ND dało koło 60 różnych opcji.

No i efekt tego jest taki że gra jest dla niego zwyczajnie grywalna w tym momencie. Co jest mega ważne. 

Masz rację, źle to ująłem, bo jest gigantyczna różnica pomiędzy osobą kwalifikującą się jako niewidoma, a taką, która nie widzi zupełnie. Dzięki, poprawione.

dariuszp
Gramowicz
18/06/2020 16:41

Gram.pl jak zwykle się nie popisał. Gdybyście weszli na główną stronę jego kanału to tam dostalibyście wyjaśnienie w ciągu 30 sekund. Bo to pierwsze co wyjaśnia po przedstawieniu się.

Formalnie jest on zakwalifikowany jako osoba ślepa. To nie znaczy że nie widzi. Do takiej grupy kwalifikują się osoby z różnymi problemami. W jego wypadku mięśnie oczu ciągle poruszają jego gałkami ocznymi i on nie ma na tym kontroli. To oznacza że wszystko co widzi jest mocno rozmazane i nie może skupić na niczym wzroku. 

Więc im mniej wyraźne są elementy na ekranie komputera tym gorzej mu rozpoznać co się dzieje. Dlatego proste gry z wyraźną kontrastową grafiką są dla niego najlepsze. I tutaj przychodzą pomoce od Naughty Dogs.

High contrast nie tylko rozróżnia postacie i przedmioty od tła różnymi kolorami ale też koloruje to co jest nieważne na szaro. Dodatkowo ma auto-celowanie które pozwala mu namierzyć przeciwnika tak jak to się dzieje jak grasz na kontrolerze. Są też np oznaczenia ścieżek i ważnych punktów. Bo dla niego wąskie przejście może nie być widoczne. Generalnie ND dało koło 60 różnych opcji.

No i efekt tego jest taki że gra jest dla niego zwyczajnie grywalna w tym momencie. Co jest mega ważne. 




Trwa Wczytywanie