Wrzesień nie był łaskawy dla Fortnite, przychody spadły o 43%

Maria Wawrzyniak
2019/10/23 15:12
3
0

W sieci pojawił się raport od SuperData dotyczący wrześniowych przychodów z cyfrowej dystrybucji gier.

Firma analityczna SuperData opublikowała nowy raport zawierający wyniki dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier komputerowych obejmujących wrzesień bieżącego roku. Już na początku zaznaczamy, że w tej kategorii objęta została nie tylko sprzedaż samych tytułów, ale również wszelkie mikropłatności i usługi abonamentowa – wszystko przyniosło łącznie 8,9 mld dolarów, co wciąż jest o 1% mniej niż we wrześniu poprzedniego roku. Konsole zaliczyły aż 17-procentowy spadek, komputery osobiste jedynie 3-procentowy. Gry mobilne za to zwiększyły swój udział w rynku cyfrowym o 6%, czyli ostatecznie wynosi on 59%.

Najciekawszą informacją w raporcie jest jednak zysk gry Fortnite – we wrześniu przychody z popularnego battle royale spadły aż o 43% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Tym samym miniony miesiąc okazał się być najgorszym dla produkcji począwszy od listopada 2017 roku, kiedy tytuł zaczynał dopiero raczkować – wówczas nie był bowiem dostępny ani na urządzeniach mobilnych, ani na konsolach Nintendo Switch. Wszyscy wiemy zarazem, że wyniki Fortnite z października będą o wiele lepsze. Po tym, jak świat gry został zassany przez czarną dziurę i powrócił pod postacią Fortnite: Rozdział 2, zainteresowanie produkcją dosłownie wybuchło – pozostaje jedynie kwestia tego, jak długo się ono utrzyma.Wrzesień nie był łaskawy dla Fortnite, przychody spadły o 43%

GramTV przedstawia:

Ponadto warto się także przyjrzeć grze NBA 2K20, w przypadku której nastąpił wzrost przychodów z mikropłatności o 6% w porównaniu z analogicznym okresem z poprzedniego roku. Dla porównania mamy z kolei FIFĘ, gdzie zanotowano spadek w tej samej kategorii. Omówiono również wyniki kilku innych produkcji – w tym chociażby Borderlands 3, które odniosło spory sukces. Sprzedaż gry w dystrybucji cyfrowej wyniosła aż 3,3 mln egzemplarzy. Jeżeli chodzi o gry mobilne, najlepiej ma się Fate/Grand Order, która zarobiła aż 246 milionów dolarów, co daje wynik o 115 milionów większy od sierpniowego.

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

Komentarze
3
Illidian_Stormrage
Gramowicz
23/10/2019 21:38

Czyżby dzieciom odcięto dostęp do porfeli rodziców?  @One_of_the_many Możesz mieć rację niestety.

One_of_the_Many
Gramowicz
23/10/2019 15:35

Za szybko się cieszysz. Biorąc pod uwagę nową aktualizację to w październiku będą mieli rekordowe zyski

garfieldgarfield
Gramowicz
23/10/2019 15:23

Bardzo się cieszę! W końcu to zdycha!!




Trwa Wczytywanie