Call of Duty: Modern Warfare – Infinity Ward pracowało nad nowym silnikiem graficznym przez ponad pięć lat

LM
2019/06/27 07:05
1
0

Przy okazji poznaliśmy garść szczegółów związanych z możliwościami nowej technologii.

Nie da się ukryć, że fanów serii Call of Duty bardzo ucieszył fakt, że po kilku latach cykl powrócił do współczesnych realiów i jednocześnie wystartował na nowo z podcyklem Modern Warfare. Oczywiście entuzjazm związany z niedawną zapowiedzią Call of Duty: Modern Warfare wynika także z faktu, iż po wielu latach seria przesiada się w końcu na nowy silnik graficzny. Już przy okazji Call of Duty: WWII czy ubiegłorocznego Black Ops IIII dało się zauważyć, że studia wyciskają z silnika ostatnie pokłady mocy i nawet rozmaite sztuczki nie pomogły ukryć wielu wynikających z tego ograniczeń. Na szczęście to już przeszłość – nadchodzące Modern Warfare wykorzysta nową technologię, którą opracował m.in. polski oddział studia Infinity Ward na czele z Michałem Drobotem. Cały proces pochłonął ponad pięć lat.

Call of Duty: Modern Warfare – Infinity Ward pracowało nad nowym silnikiem graficznym przez ponad pięć lat

Tym samym, jeśli już przed laty narzekaliście na jakość oprawy wizualnej kolejnych odsłon Call of Duty, to wiedzcie, że Activision usłyszało Wasze wołania, ale niewiele dało się zrobić na już. Jak dowiadujemy się z niedawnego wpisu na stronie serii, cały proces był nie tylko czasochłonny, ale też dosyć skomplikowany, głównie na gruncie kompresji ogromnej ilości danych, które miały trafić do gry. Ostatecznie twórcy są zadowoleni z osiągów nowej technologii – Drobot przyznał, że wcześniejszy silnik nie pozwalał wyświetlić tak dużej liczby trójkątów czy geometrii na klatkę, co jego nowa wersja. Stary silnik pozwalał wypchnąć na klatkę około 3 do maksymalnie 5 milionów wielokątów (polygons), podczas gdy sztuczny limit dla nowego silnika wynosi około 17 milionów polygonów na klatkę. Podczas testów udało się wygenerować nawet 24 miliony trójkątów na klatkę, więc twórcy mają absolutną pewność, że wszystko, co zamierzają umieścić w grze, trafi do niej.

GramTV przedstawia:

Warto przy tym wspomnieć, że podczas prac nad Call of Duty: Modern Warfare wykorzystano technikę fotogrametrii, a twórcy zamierzają uraczyć nas także wolumetrycznym oświetleniem. Wszystko to i wiele więcej otrzymamy już 25 października, gdy tytuł ukaże się na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Activision jak dotąd nie uraczyło nas jeszcze prezentacją gameplayu z gry, ale ta ma odbyć się już niebawem.


Kup gry z serii Call of Duty w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
1
Usunięty
Gramowicz
27/06/2019 08:13

Co z tego skoro na obecną generację konsol to będzie wyglądało jak kupa.