News

Valve zamierza rozwiązać problem zalewów negatywnych recenzji nie na temat

Małgorzata Trzyna, 16.03.2019 09:08 1

Recenzje powinny pomóc graczom ocenić, czy tytuł się im spodoba, a nie być pisane na złość producentom.

Valve postanowiło wprowadzić zmiany w systemie recenzji użytkowników. Firma tłumaczy, że recenzje istnieją po to, by gracze mogli polecić lub odradzić dany tytuł innym. Producenci rozumieją, że opinie odbiorców są ważne, ale oczekują uczciwego traktowania. Valve planuje zatem rozwiązać problem zalewów negatywnych recenzji nie na temat, czyli takich, które nie zawierają informacji, które pomogłyby przyszłym nabywcom określić satysfakcję z zakupu danej gry, a więc nie powinny być brane pod uwagę.

Aby rozwiązać problem, przygotowano narzędzie, które niemal w czasie rzeczywistym identyfikuje nietypową aktywność w recenzjach wszystkich gier na Steam. Po przetestowaniu narzędzia okazało się, że zalew negatywnych recenzji nie na temat to niewielka część wykrywanych nietypowych aktywności. Gdy nietypowa aktywność zostanie wykryta, pracownicy Valve zaczynają przyglądać się jej bliżej.

Kiedy pojawi się dużo recenzji nie na temat, producent zostanie powiadomiony, a okres ten nie będzie brany pod uwagę przy określaniu oceny gry. Nadal będzie jednak można czytać owe recenzje i przekonać się samemu, czy zawierają istotne informacje. Można też będzie w preferencjach zaznaczyć wyłączenie tej funkcji i zdecydować, czy okresy zalewów recenzji mają być wliczane do ostatecznej oceny gry.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie steamcommunity.com.

najnowsze