Felieton

Spacelords bez loot boksów, bo twórcy ich nie lubią

Katarzyna Dąbkowska, 22 lipca 2018 11:22 0

Gra ma przejść na model free2play już w przyszłym miesiącu.

Raiders of the Broken Planet... A, przepraszam.... Spacelords! Spacelords, jak informowaliśmy wczoraj, przeszło na model free2play. Twórcy zdecydowali się zatem na model z mikropłatnościami, ale nie będą one uwzględniać loot boksów. Powód jest prosty – twórcy najzwyczajniej w świecie ich nie lubią. Enric Álvarez zapytany właśnie o skrzynki z losową zawartością powiedział:

Żadnych loot boksów w Riders of the Broken Planet oraz żadnych loot boksów w Spacelords od 23 sierpnia.

Nigdy nie mieliśmy najmniejszego zamiaru wprowadzić w grze skrzynek z łupami. Mówiąc prościej - nie lubimy ich.

Więcej na ten temat powiedziała Joan Amat, główna projektantka gry:

System progresji w dzisiejszych czasach musi wywoływać pozytywne wrażenie. W przeszłości gralibyśmy w darmowe gry i cieszylibyśmy się treściami, które otrzymywaliśmy za darmo. Nasza opinia publiczna pokazuje, w jaki sposób należy teraz traktować monetyzację w grach. Wydaje mi się, że skupia się ona wokół loot boksów i nauczyliśmy się, że ludzie muszą czuć, że wszystko jest w porządku, że angażują się w relacje z deweloperem i ta relacja musi być szczera.

Skrzynie z łupami są zbyt niejasne i komplikują tę relację w taki sposób, że coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że nie jest to uczciwa sprawa, jeśli nie mogą tego zrozumieć.

Uważam, że najważniejszą częścią tego, co chcemy zrobić jest to, że chcemy upewnić się, iż gracze rozumieją, jak działa system progresji i co zyskują, kiedy wydają pieniądze.

Square Enix usuwa gry ze sklepów w Belgii - powodem są loot boxy
Loot boxy w grach jedną z przyczyn wzrostu hazardu wśród dzieci - mówi Gambling Commission
Ubisoft szczerze do bólu o loot boxach: "gdyby gracze ich nie kupowali toby ich nie było"
Rządy kilku krajów, w tym Polski, będą omawiać problem loot boksów w grach
najnowsze