Felieton

Activision Blizzard ze świetnymi wynikami finansowymi. Głównie dzięki mikrotransakcjom

Katarzyna Dąbkowska, 09 lutego 2018 12:50 1

Przychody z mikropłatności w 2017 roku wyniosły aż 4 mld dolarów.

Firma Activision Blizzard podała swoje wyniki finansowe. Wynika z niego, że w zeszłym roku gigant odnotował 7 miliardów dolarów przychodu (o 400 milionów więcej niż miało to miejsce w poprzednim roku). Jedynie w okresie od października do grudnia firma wygenerowała 2 mld przychodu.

Lwią część z podanej kwoty odnotowano z zakupów dokonywanych poprzez mikropłatności z poziomu gry. Analityk, Daniel Ahmad, wytłumaczył w serwisie Twitter, że 2 mld wygenerowały mikrotransakcje z gier od studia King (takich jak Candy Crush), które zostało zakupione przez Activision w 2015 roku. Kolejne 2 mld to przychody z gier na PC i konsole. Wielkim sukcesem okazały się dwie gry Call of Duty: WWII oraz Destiny 2. W tym roku Activision również zaserwuje nam mocny tytuł. Firma już potwierdziła, że w czwartym kwartale 2018 roku pojawi się nowa gra z serii Call of Duty of studia Treyarch.

Warto wspomnieć, że przychody z mikropłatności z gier wciąż rosną. Jeszcze wczoraj pisaliśmy o Take-Two i mocnych wynikach GTA Online. Jak twierdzą wydawcy GTA V, zyski z mikrotransakcji wzrosły o 64% w porównaniu do poprzedniego roku.

Sekiro: Shadows Die Twice - żadna gra From Software nie sprzedawała się tak dobrze drogą cyfrową
Mortal Kombat 11 z mikropłatnościami, ale bez loot boksów
Star Wars Jedi: Fallen Order bez mikrotransakcji. Użytkownicy Twittera są rozbawieni
Piorunujące 10 dni Sekiro: Shadows Die Twice
najnowsze

Nintendo nie zapowie nowego Switcha na E3

Nintendo Switch sprzedaje się rewelacyjnie. Niektórzy przewidywali, że Wielkie N już na E3 2019 zapowie nową wersję konsoli. Tak się jednak nie stanie.

Polskie Layers of Fear 2 ma datę premiery

Krakowskie studio Bloober Team już niedługo przypomni o sobie fanom horrorów. Najnowsze dzieło zespołu, Layers of Fear 2, zadebiutuje pod koniec maja.