Na Steamie nic się nie zmienia. Oto najpopularniejsze gry w 2016 roku

Patryk Purczyński
2017/01/11 18:58
2
0

Dota 2 i Counter-Strike: Global Offensive - tymi grami Steam stoi. Kolejny już rok ów duet całkowicie zdominował granie na platformie Valve.

Na Steamie nic się nie zmienia. Oto najpopularniejsze gry w 2016 roku

GitHyp opublikował dane podsumowujące aktywność graczy na Steamie w 2016 roku. Absolutnym numerem jeden jest Dota 2, w którą średnio na godzinę grało ponad 630 tys. osób, a w szczytowym momencie ich liczba była niemal dwukrotnie większa. 360 tys. osób to z kolei średnia liczba graczy w drugim na liście Counter-Strike: Global Offensive. Przed rokiem te same gry w obu wspomnianych zestawieniach okupowały dwie czołowe lokaty.

W statystyce graczy na godzinę w pierwszej piątce nie pojawia się zresztą żaden tytuł wydany w 2016 roku. Te przebijają się dopiero w rankingu prezentującym liczbę użytkowników w szczytowym momencie. Żaden z nich nie może się jednak równać z dwójką hegemonów od Valve.

GramTV przedstawia:

Średnia liczba graczy na godzinę na Steamie w 2016 r.:

  1. Dota 2 - 636 607
  2. Counter-Strike: Global Offensive - 360 600
  3. Team Fortress 2 - 50 802
  4. Grand Theft Auto V - 40 258
  5. Sid Meier's Civilization V - 37 885

Liczba graczy w szczytowym momencie w 2016 roku:

  1. Dota 2 - 1 286 617
  2. Counter-Strike: Global Offensive - 845 806
  3. No Man's Sky - 212 321
  4. XCOM 2 - 132 834
  5. Dark Souls III - 129 922
Komentarze
2
MisioKGB
Gramowicz
12/01/2017 09:05

No nic, No Man's Sky miało swoje 5 minut.

Usunięty
Usunięty
12/01/2017 09:00

Sam pogrywam w Dotę 2. Moim zdaniem najlepsza gra w swoim gatunku, zwłaszcza w trybie ability draft, gdzie na początku gry wybiera się do swojej postaci umiejętności do wyboru od różnych innych herosów. Można stworzyć niestandardowego bohatera, który może być imbą albo totalnym noobe, zależy czy wybierzemy umiejętności tak, których razem normalnie nie ma. Do tego oczywiście kupowanie zestawu przedmiotów oraz teraz drzewko bonusowych umiejętności, wybieramy sposród dwóch opcji.

Gra wtedy jednym słowem jest: nieprzewidywalna i to lubię. Nie można wtedy uczyć się grania poszczególnym bohaterem, bo co grę każdy jest inny od zestawu umiejętności, po przedmioty i bonusowe umiejętności.