Darkside Games zamyka podwoje. Phantom Dust nadal w produkcji

Katarzyna Dąbkowska
2015/02/18 08:45
2
0

Decyzją Microsoftu firma została odcięta od gry.

Darkside Games zamyka podwoje. Phantom Dust nadal w produkcji

Odpowiedzialne za reboot Phantom Dust niezależne studio Darkside Games zostało zamknięte. Główną przyczyną ma być decyzja Microsoftu związana z anulowaniem projektu firmy. Choć Microsoft zerwał wszystkie umowy, plany amerykańskiego giganta wobec Phantom Dust się nie zmieniły:

„Microsoft nawiązał współpracę z Darkside Game Studios w związku z Phantom Dust, jednak nasz związek dotyczący pracy właśnie się zakończył. Mamy wiele szacunku dla tego studia i jego wkładu w branżę gier. Choć w tej chwili nie mamy czym podzielić się z wami w związku z Phantom Dust, możemy potwierdzić, że prace nad tym tytułem nadal trwają. Mamy nadzieję podzielić się jakimiś informacjami bliżej premiery gry” - stwierdził przedstawiciel Microsoftu.

Darkside Games do tej pory zajmowało się w ramach współpracy takimi projektami jak Borderlands czy Sunset Overdrive. Jak dowiedział się serwis Kotaku, Phantom Dust miało być pierwszym solowym projektem firmy. Kiedy jednak Microsoft postanowił odciąć im grę, studio zamknęło podwoje. Darkside Games zatrudniało ponad 50 pracowników.

GramTV przedstawia:

„Kierownicy, którzy widzieli grę byli pod wrażeniem i jeszcze rano tego dnia dawali naszej firmie wszystkie oznaki, że projekt stoi na twardym gruncie. Jednak otrzymaliśmy dzisiaj telefon, że ktoś na górze, kto najprawdopodobniej nie wiedział nawet, że taka gra powstaje, zamknął projekt” - powiedział jeden z byłych pracowników studia.

Phantom Dust oryginalnie pojawiło się na Xboksie 360 w 2004 roku. Microsoft zapowiadał odświeżenie gry podczas zeszłorocznych targów E3. Ostatnio dowiedzieliśmy się również, że w grze czeka nas kampania na 30 godzin.

Komentarze
2
Karfein
Gramowicz
19/02/2015 20:36

I błąd dalej wisi. Przypominam: X360 miał premierę w 2005 ;)

Karfein
Gramowicz
19/02/2015 09:21

"Phantom Dust oryginalnie pojawiło się na Xboksie 360" - z tą liczbą bym się nie zapędzał, choć X360 potrafi ją odpalić bez większych problemów.