Felieton

Seria LEGO w stumilionowej elicie

Patryk Purczyński, 29 maja 2014 12:15 4

Powierzenie przez Warnera ekipie TT Games prac nad grami z serii LEGO było strzałem w dziesiątkę - jeżeli ktokolwiek miał co do tego wątpliwości, właśnie dostał rozwiewający je dowód.

Gry z serii LEGO sprzedały się w stu milionach egzemplarzy - poinformowały firmy Warner Bros. i TT Games. Tym samym marka dołączyła do elitarnego grona tytułów, które pokonały tę magiczną barierę. Wśród nich są tak popularne serie, jak choćby Mario, Pokemon, Need for Speed, The Sims, Final Fantasy, Grand Theft Auto czy FIFA.

Dokładnych danych sprzedaży poszczególnych odsłon Warner nie ujawnił, ale na ten sukces pracowało mnóstwo gier. Możemy jedynie domniemywać, że największy udział mają w nim licencjonowane produkcje TT Games, jak LEGO Star Wars, LEGO Harry Potter, LEGO Indiana Jones, LEGO Władca Pierścieni czy LEGO Batman. Ta ostatnia jesienią tego roku doczeka się zresztą nowej części, LEGO Batman 3: Beyond Gotham.

Gry spod znaku LEGO wychodzą jednak nie tylko spod rąk członków zespołu TT Games. Po raz pierwszy w wirtualnej rzeczywistości duńskie klocki zameldowały się już w 1997 roku za sprawą LEGO Island od Mindscape.

Steam nominuje najlepsze gry i twórców. Można głosować na Wiedźmina 3 i CDP RED
Microsoft w 2019 będzie aktywniejszy na rynku PC, zapewnia Phil Spencer
Sony przez przypadek zdradziło, ilu graczy ma poszczególne tytuły na PS4
SpellForce 3 dostanie samodzielny dodatek, Soul Harvest
najnowsze