Felieton

Thief w 30 klatkach na konsolach nowej generacji - Xbox One z niższą rozdzielczością

Paweł Pochowski, 19 lutego 2014 12:25 99

Ta historia zdaje się nie mieć końca.

Dopiero co informowaliśmy o tym, że Metal Gear Solid: Ground Zeroes będzie wyświetlany na PS4 w wyższej rozdzielczości niż na Xbox One, a chwilę wcześniej poruszaliśmy ten temat przy okazji Sniper Elite 3, a tu kolejna produkcja robi nam brzydką niespodziankę. Okazuje się, iż pomimo tego, że na PC Thief ma całkiem niskie wymagania, to pomiędzy wersjami dedykowanymi konsolom nowej generacji istnieć będą pewne różnice. Wersja na PlayStation 4 działać będzie w natywnej rozdzielczości 1080p, natomiast ta przygotowana z myślą o Xbox One - 900p. Ponadto obydwie wersje wyświetlane będą w 30 klatkach na sekundę.

Co do Xboksa - w identycznej rozdzielczości wyświetlane były chociażby nowy Assassin's Creed IV: Black Flag czy Ryse. Dopiero Metal Gear Solid: Ground Zeroes musiał zjechać z rozdiałką aż do 720p. Mimo wszystko twórcy Thiefa przekonują, że różnice są marginalne. - Potrzebujesz naprawdę dobrych oczu, by zobaczyć różnicę - twierdzi reżyser gry, Nicolas Cantin.

Ponoć większe różnice występują dopiero pomiędzy wersjami stworzonymi dla poprzednich i obecnych konsol. - Immersja jest lepsza (na next-genach - dop. red.). Umieściliśmy więcej detali, więcej efektów specjalnych. Jednocześnie jednak trzymamy rozgrywkę na tym samym poziomie i to zarówno w wersji dedykowanej konsolom obecnej, jak i minionej generacji - tłumaczy Nicolas.

Shadow of the Tomb Raider z najnowszą aktualizacją i DLC The Pillar
Life is Strange 2 – drugi epizod z datą premiery
Steam nominuje najlepsze gry i twórców. Można głosować na Wiedźmina 3 i CDP RED
Microsoft w 2019 będzie aktywniejszy na rynku PC, zapewnia Phil Spencer
najnowsze