Najlepsze tytuły 2013 roku zdaniem twórców gier. Sprawdź, co wybrali Adam Badowski i Adrian Chmielarz

Patryk Purczyński
2014/01/01 13:46
3
0

Koniec starego i początek nowego roku to czas podsumowań. Swoimi typami dotyczącymi najlepszych gier ostatnich 12 miesięcy podzieliło się kilkudziesięciu przedstawicieli branży.

Najlepsze tytuły 2013 roku zdaniem twórców gier. Sprawdź, co wybrali Adam Badowski i Adrian Chmielarz

Dziennikarze serwisu Eurogamer postanowili wypytać ludzi, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem gier, o ich ubiegłorocznych faworytów. Wśród przepytanych jest Adam Badowski z CD Projekt RED. - Grand Theft Auto V to prawdziwy majstersztyk w znaczeniu technologicznym i gameplayowym. Naprawdę podziwiam Rockstara za to, jak wycisnął tyle mocy z konsol obecnej generacji i nie dowierzam, jak udało się studiu wcisnąć taką różnorodność rozgrywki do jednego, spójnego produktu. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że gra praktycznie nie zawiera błędów - to naprawdę imponujące, bacząc na to, jak dużych rozmiarów jest to produkcja - komplementuje szef polskiego studia.

Swoją opinią podzielił się także Adrian Chmielarz. - Uwielbiam ostatni wystrzał tej generacji znany także jako The Last of Us. To interesujące połączenie twórców chcących zrobić coś nowego przy blasku świec starej szkoły. Mówiąc szczerze, nie ufałem tej grze do ostatniej sekundy. Ta ostatnia sekunda okazała się jednak uderzeniem geniuszu, który sprawił, że uwierzyłem. Stroniąc od wszystkiego, zaskoczyła mnie rozgrywka i to, jak ludzka była walka. Jeśli kiedykolwiek powstanie reedycja na PS4, chcę odtworzyć to wszystko na możliwie najwyższym poziomie trudności. Zatem, ludzie z Naughty Dog, sprawcie by był on dostępny od samego początku, a nie dopiero po przynajmniej jednym przejściu. Tuż za The Last of Us plasują się w moim rankingu Metro: Last Light i Gone Home - mówi jeden z założycieli niezależnego studia The Astronauts, które obecnie pracuje nad The Vanishing of Ethan Carter.

GramTV przedstawia:

Adam Badowski i Adrian Chmielarz znaleźli się w dużo szerszym gronie twórców gier, którzy na łamach wspomnianego serwisu wskazali swoich faworytów. Oto wszystkie pozostałe wybory:

  • David Goldfarb (twórca Overkilla i Payday 2): Gone Home, Football Manager 2013
  • Tommy Refenes (autor Super Meat Boya): GTA V, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
  • Jonathan Blow (twórca Braida i The Wittnes): Starseed Pilgrim, Heroes of Sokoban
  • Jean Guesdon (projektant Assassin's Creeda): Tomb Raider
  • Jake Solomon (projektant XCOM: Enemy Unknown): Stanley Parable, w dalszej kolejności Minecraft, Papers, Please i Gone Home, a także wysokobudżetowe GTA V i Bioshock: Infinite
  • Jonathan Morin (dyrektor kreatywny Watch Dogs): XCOM: Enemy Unknown w wersji na iOS
  • Tom Francis (projektant i dziennikarz): Spelunky
  • Mitu Khandaker (producent niezależny): Papo & Yo, Monaco
  • Sunni Pavlovic (menedżer studia thatgamecompany): DEVICE 6 z urządzeń dotykowych
  • Mike Bithell (twórca Thomas Was Alone i Volume): Assassin's Creed IV: Black Flag
  • Dan Pinchbeck (thechineseroom, twórca Amnesii: A Machine for Pigs): Metro: Last Light
  • Palmer Luckey (Oculus VR): GTA V
  • Ben Cousins (menedżer generalny Scattered Entertainment): The Last of Us
  • Peter Molyneux (znany projektant): GTA V
Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
01/01/2014 18:22

Co oni tak z tym Gone Home? Przecież to było żenująco słabe. Szczątkowy gameplay dałoby się przeżyć, gdyby całość była oparta na ciekawym pomyśle (jak Stanley Parable na ten przykład) albo gdyby dali porządną historię, nie ten pretensjonalny, mdły, płytki, banalny syf sprawiający wrażenie spisanego przez średnio rozgarniętą dwunastolatkę. I tak, czytałem wszystkie listy, notatki i cotamjeszczebyło.

Usunięty
Usunięty
01/01/2014 16:27

Pan wyżej już tu chyba był. Tylko pod innym nickiem.

Usunięty
Usunięty
01/01/2014 14:10

O wielu z tych gier w ogóle nie słyszałem. :oAlbo słyszałem i zapowiadały się tak marnie, że szybko zapomniałem. ;p




Trwa Wczytywanie