Wiedźmin 3 - wymagania sprzętowe będą wyższe od tych cechujących drugą część

Mateusz Stanisławski
2013/09/22 08:14

Specjaliści od technikaliów z CD Projekt RED rozwiewają również wątpliwości dotyczące działania Wiedźmina 3: Dziki Gon na systemie operacyjnym Windows 8.

Wiedźmin 3 - wymagania sprzętowe będą wyższe od tych cechujących drugą część

– 64-bitowa architektura dała nam dostęp do większej liczby pamięci, z jakiej gra może zrobić użytek. To chyba największa zaleta tego rozwiązania. Ogólnie udało nam się przejść na 64-bitową architekturę dość sprawnie, obyło się bez większych problemów.

Zdradzę za to, że rozmiar świata w naszej nowej grze sprawił, że musieliśmy stawić czoła dużej liczbie różnych wyzwań natury technicznej. Konieczne było między innymi przemodelowanie systemu zarządzania pamięcią czy wdrożenie nowych metod obsługi zasobów. Nie obyło się również bez przygotowania dużej liczby usprawnień, jeśli chodzi o narzędzia używane przez naszych artystów i projektantów. Z drugiej strony wiele rzeczy, które w przypadku drugiej części robiliśmy ręcznie, teraz mogły zostać przygotowane automatycznie, co pozwoliło nam chociażby szybciej zapełnić obszary, które zwiedzi Geralt.

Tak czy inaczej oczywiste jest, że wymagania sprzętowe Wiedźmina 3: Dziki Gon będą wyższe od tych, które cechują poprzednie odsłony serii. Na tym etapie produkcji – gdy finalna optymalizacja jest jeszcze przed nami – bardzo trudno podać, jak będą prezentować się minimalne wymagania sprzętowe i jaki komputer pozwoli na komfortową zabawę. Bez wątpienia będziemy ciężko pracować, by produkcja ruszyła na jak największej liczbie pecetów – powiedział Greg Rdzany z ekipy deweloperskiej.

GramTV przedstawia:

– Na pewno upewnimy się, że nasze gry będą bezproblemowo działać na Windowsie 8 i Windowsie 8.1, ale na tę chwilę nie rozważamy wdrożenia obsługi funkcji oferowanych przez DirectX 11.1 czy DirectX 11.2. (...) Niektóre nowinki, jakie oferuje wersja 11.1, są dostępne z poziomu standardu APIs – owszem, używamy ich podczas procesu produkcji, ale to nie oznacza, że na pewno zagoszczą w grze, która trafi do sklepów – dodał Balazs Torok.

Przedstawiciele CD Projekt RED potwierdzili również, że w sferze fizyki będą wykorzystywać narzędzia PhysX 3.x SDK (o tym, że twórcy zrezygnowali z silnika Havok, informowaliśmy już w marcu).

Przypominamy, że debiut Wiedźmina 3: Dziki Gon jest zaplanowany na przyszły rok. „Trójka” zagości na komputerach osobistych oraz konsolach następnej generacji – PlayStation 4 i Xbox One. Ostatnio grze mogliście się przyjrzeć na gamescomowych screenach.

Komentarze
116
Usunięty
Usunięty
09/11/2014 20:33

Wiecie co.Ja myślę,że pogracie w wieśka 3 z kartą nVidia GeForce GTX 850M i z ramem 2,7GHz Bo jak dwójka na ultra miałem prawie 150 fpeesów to w trójke pogracie albo na niskich albo na średnich detalach w każdym razie to moje zdanie o wymaganiach xd

Usunięty
Usunięty
13/08/2014 19:14

Dalej Windows 7 bez wątpienia.

Usunięty
Usunięty
13/08/2014 19:08

Dnia 13.08.2014 o 19:05, KannX napisał:

A co więc jest opłacalne?

Siódemka.




Trwa Wczytywanie