News

Ubisoft również zadowolony z narzędzi do PS4

Patryk Purczyński, 08.04.2013 15:59 4

Twórcy gier coraz śmielej mówią o tym, że Sony wykonało kawał dobrej roboty projektując przystępne narzędzia developerskie dla PS4. W porównaniu do poprzednich konsol z Japonii nastąpiła więc miła odmiana.

Yannis Mallat z Ubisoftu jest kolejnym przedstawicielem branży, który zachwala narzędzia developerskie do tworzenia gier na nowo zapowiedzianej konsoli Sony. - Nastąpiła w tym względzie radykalna zmiana - mówi. - PlayStation 4 to naprawdę miła niespodzianka, ponieważ architektura konsoli wydaje się znajoma - podkreśla.

Taki stan rzeczy może być odbierany jako zaskoczenie, zwłaszcza jeśli sięgnąć pamięcią do poprzednich platform Sony. - Kiedy byłem producentem Prince of Persia: Piaski Czasu, pozyskaliśmy bardzo dobrego programistę, który nadal zresztą jest w zespole odpowiedzialnym za Assassin's Creeda. Pewnego dnia zauważyłem na jego biurku wielką czarną książkę, całą po japońsku. Zapytałem: co to jest? - wspomina Mallat.

- To było dokumentacyjne wsparcie dla kodowania na PS2. Dlatego właśnie chciałem się zapisać na lekcje japońskiego. Tego dnia zrozumiałem też, jak złożona jest produkcja gier na PlayStation 2. Z niecierpliwością czekaliśmy na to, co przyniesie architektura PlayStation 3. Było niestety tak samo, tylko jeszcze bardziej skomplikowanie - dodaje.

Przypomnijmy, że właśnie w prostszych narzędziach developerskich przewagi w nowej konsoli Microsoftu upatruje założyciel Atari, Nolan Bushnell.

najnowsze