Felieton

The Mims Beginning - niezależna gra strategiczna polskiego zespołu Squatting Penguins

Małgorzata Trzyna, 08 kwietnia 2013 15:56 3

Gdy statek kosmiczny tytułowych Mimsów uległ awarii, stworki wylądowały w kapsułach ratowniczych na latających wyspach, gdzie muszą zacząć nowe życie.

Mimsy to urocze stworzenia, które przemierzały galaktykę w poszukiwaniu nowego miejsca do skolonizowania, ale nie mogły nigdzie znaleźć odpowiednich warunków. Gdy przeprawiały się przez rój meteorytów, ich statek uległ zniszczeniu, a one same musiały lądować w kapsułach ratunkowych na najbliższych ciałach niebieskich. Teraz muszą jakoś sobie poradzić w niesprzyjających warunkach panujących na różnorakich latających wyspach. Mimsy decydują się zatem uprawiać rośliny i hodować zwierzęta. Dzięki mocom psionicznym mogą usłyszeć rozkazy zarządcy (czyli nas – gracza, który pomaga im przetrwać).

Mimsy muszą mieć energię elektryczną, która pozwala im tworzyć nowe zwierzęta i używać mocy PSI oraz umożliwia funkcjonowanie wielu budynków. Stworki pozyskują prąd dzięki generatorowi napędzanemu biomasą. Biomasa powstaje z owoców przetwarzanych w wielkiej „sokowirówce”. Naszym zadaniem jest tak sadzić drzewa, by owoce leciały tam gdzie chcemy, a nie staczały się i spadały w przepaść. Musimy też uważać, by nie zdążyły zgnić, zanim Mimsy wrzucą je do ekstraktora.

Na naszych podopiecznych czyha wiele zagrożeń – jeśli posadzimy zbyt wiele drzew, to zapach owoców przyciągnie szkodniki, natomiast na zwierzęta hodowlane mogą skusić się drapieżniki, które zaatakują także osadników. Mimsy mogą bronić się przed nimi za pomocą mocy PSI albo – korzystając z prądu i kryształów pozyskiwanych głównie ze sprzedaży zwierząt – szkolić obrońców. Innymi problemami jest składowanie biomasy, przewidywanie przyszłości, głodująca zwierzyna, kataklizmy i wiele innych.

Głównymi elementami i cechami gry są:

  • Rozbudowa kolonii
  • Widok z lotu ptaka
  • Autonomiczność postaci – gracz może obserwować każdego stworka i w znacznej mierze interweniować w jego zachowanie
  • Wynajdywanie nowych technologii
  • Ulepszanie budynków
  • Odkrywanie specjalnych zachowań i umiejętności Mimsów
  • Gracz w roli wszechmocnego zarządcy, posiadającego specjalne moce
  • Obrona kolonii przed różnorakimi dzikimi zwierzętami i szkodnikami
  • Sadzenie własnej roślinności i rozbudowa plantacji
  • Zróżnicowane rośliny, które zachowują się nietypowo, gdy owocują – rzucają owocami lub eksplodują
  • Hodowanie zwierząt dla własnych potrzeb
  • Sprzedaż zwierząt na międzygalaktycznym rynku
  • Innowacyjne GUI (oś czasu, wskaźnik zapachu)
  • Zróżnicowane tereny

Gra zaoferuje zarówno Tryb Przygodowy jak i tryb wolny, gdzie bez dążenia do konkretnego celu będziemy rozwijać swoją kolonię. Podczas przechodzenia kampanii będziemy mogli zmierzyć się z wielkimi smokami ukrytymi wśród skał, spróbujemy wyhodować ogromną roślinę znajdującą się na dnie przepaści, która wyniesie w górę część statku Mimsów albo zatamujemy przeciekające jeziora, by nie zalały kolonii.

Nad The Mims pracuje od 10 miesięcy dwuosobowa ekipa – trzeba przyznać, że jak na niezależną grę tworzoną przez tak mały zespół, jest ona bardzo zaawansowana. Produkcja ta, znajdująca się aktualnie w fazie bety, wygląda niezwykle sympatycznie – wystarczy obejrzeć zwiastun i screeny.

Jeśli spodobała się Wam idea gry The Mims Beginning, zajrzyjcie na stronę projektu i zagłosujcie na niego na Steam Greenlight!

Counter-Strike: Global Offensive – gracze niezadowoleni z przejścia na model free-to-play
Trwa darmowy weekeend z Tooth and Tail oraz Battlerite Royale
Zgarnij za darmo Company of Heroes 2
Tainted Grail: The Fall of Avalon - polska gra planszowa hitem na Kickstarterze
najnowsze