Cyberpunk zabierze nas w zmodernizowaną przyszłość

Małgorzata Trzyna
2012/06/21 11:07

Adam Badowski z CD Projekt RED potwierdził, że ekipa ściśle współpracuje z twórcą Cyberpunku 2020, Mike’m Pondsmithem, by oddać w grze klimat oryginału, jednocześnie wprowadzając nowe elementy dostosowane do realiów.

Cyberpunk zabierze nas w zmodernizowaną przyszłość

- Akcja Cyberpunku toczy się w niezbyt odległej przyszłości, dlatego musimy odświeżyć klasyczne realia Cyberpunku – powiedział Badowski w wywiadzie z GameFrontem. – Inspiracje czerpiemy głównie z filmu Blade Runner. Cyberpunk skupia się raczej na tym, w jaki sposób technologia daje moc zmieniania świata wedle własnych upodobań.

Oryginalny Cyberpunk został stworzony w latach 80. Od tego czasu sporo się zmieniło, dlatego konieczne jest wprowadzenie pewnych zmian.

GramTV przedstawia:

- Gdy rozmawialiśmy z Mike’m, zadaliśmy mu pytanie: Ok, Ty to stworzyłeś, zajmowałeś się tym przez 25 lat, to Twoje dziecko, zatem czym to jest dla Ciebie? – dodał szef CD Projektu, Marcin Iwiński. – Powiedział, że to nie jest zbyt odległa przyszłość, ale raczej przewidywanie na podstawie panujących trendów, jaka ta przyszłość będzie. Nie odtwarzamy świata „retro”, ponieważ nie sądzę, żeby był on wiarygodny dla młodszych odbiorców.

Twórcy potwierdzili, że podobnie jak w przypadku Wiedźmina, w grze nie będzie zabezpieczeń DRM. Wywiad przedstawicieli CD Projekt RED z GameFrontem możecie obejrzeć na poniższym materiale wideo:

Komentarze
33
Usunięty
Usunięty
22/06/2012 15:19
Dnia 21.06.2012 o 17:41, Muradin_07 napisał:

Jeżeli chodzi o hipokryzję graczy to jest ciekawy temat i też do wielu gier można go podpiąć. Ale mam tylko nadzieję, że z Cyberpunka nie zrobią kolejnej kosmicznej strzelaninki, a coś bardziej jak Deus Ex. Tylko czy czasem wtedy nie bedzie krzyków w stylu "Ale Deus Ex to już miał i po co robić po raz kolejny to samo". Swoją drogą jakby tak przenosić jakieś systemy jeden do jednego to byłoby dosyć ciężko.

jeśli chodzi o zawartość RPGa w RPGu to akurat o to nie ma się co martwić w przypadku gier CDP - wprawdzie dorobek mają póki co skromny i różnie bywało z poszczególnymi elementami ich produkcji, ale na zrobienie płytkiego fpsa raczej się nie zanosi - zwłaszcza, że tym razem nie zostaniemy uwiązani do postaci znanej z książek i jest szansa na sporo swobody.Przenoszenia zasad 1:1 raczej nikt nie oczekuje bo nie zawsze ma to sens, ale chodzi też o to by nie przeginać w drugą stronę.

Dnia 21.06.2012 o 17:41, Muradin_07 napisał:

Przykład pierwszy z brzegu- jakby BG miał 1:1 przeniesony AD&D to pewnie dzisiejszej generacji graczy by się to nie spodobało, a fanom tego systemu pewnie by się to spodobało. Do dziś pamiętam podczas prowadzenia gry minę graczy, jak powiedziałem im że będą musieli jeść, spać i tak dalej.

cóż, o tym to już się wkrótce przekonamy, jak wyjdzie remake. Dość jednak powiedzieć, że Wasteland 2 zdołał zebrać na produkcję trzy miliony dolarów od siedemdziesięciu tysięcy fanów, a to przecież wszystko na długo przed premierą. ''Generacji nowych graczy'' można więc w tym momencie powiedzieć to, co sama z lubością powtarza dinozaurom - psy szczekają, karawana jedzie dalej.

Usunięty
Usunięty
21/06/2012 22:11

Na podstawie "Blade Runnera" Dicka powstał film który był prekursorem gatunku. Cyberpunk został później ukształtowany przez Gibsona i Millera.

Usunięty
Usunięty
21/06/2012 21:59

Cechą prekursorów gatunku jest to że przed ich wydaniem gatunek nie istniał...




Trwa Wczytywanie