Gracze obrońcami Lary w nowym Tomb Raiderze

Patryk Purczyński
2012/06/13 12:12
5
0

Lara Croft to co prawda bohaterka, ale gracze poczują potrzebę ochronienia jej przed przeciwieństwami, z którymi musi się zmierzyć - przekonuje producent wykonawczy gry, Ron Rosenberg.

Gracze obrońcami Lary w nowym Tomb Raiderze

- Kiedy ludzie grają w Tomb Raidera, nie utożsamiają się z główną bohaterką, a raczej starają się ją chronić - twierdzi Ron Rosenberg w rozmowie z dziennikarzami Kotaku. - Taka właśnie towarzyszy temu dynamika: "udam się z nią w tę podróż i będę starał się ją ochronić". Lara to z pewnością bohaterka, ale gracz wciela się tak jakby w rolę jej pomocnika - podkreśla.

W dużej mierze ta zmiana podejścia spowodowana będzie gruntownym przeobrażeniem Lary. W nowym Tomb Raiderze to przelękniona dziewczyna, która musi się odnaleźć w niebezpiecznym, obcym położeniu. Poprzednio mieliśmy z kolei do czynienia z wprawioną i nieprzejednaną penetratorką grobowców, której niestraszny żaden przeciwnik.

GramTV przedstawia:

- Możliwość zobaczenia jej ludzkiej strony jest dla mnie bardziej ponętna niż obraz seksbomby, który znamy z poprzednich lat. Ona dosłownie przechodzi drogę od zera do bohatera. Kiedy nabiera pewności siebie, my znów łamiemy jej charakter - zdradza producent wykonawczy Tomb Raidera. - Musi zachowywać się dosłownie jak zwierzę zapędzone w róg - albo walczy, albo umiera - dodaje.

Tomb Raider zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
13/06/2012 15:19
Dnia 13.06.2012 o 15:00, Olamagato napisał:

To nie jest porównanie. To rzeczywistość. Z kilku badań na ten temat wynika, że kobiety dużo bardziej wczuwają się w rolę postaci TPP, którą grają, a mężczyźni podchodzą do takiej postaci jak opiekun do podopiecznego (ew. lalki). TR ze zdeformowaną cycatą Larą odrzucał zarówno sporo potencjalnych graczek (np. Simów), jak i tych facetów, którzy nie lubią się nikim opiekować (~2/3 facetów) - w tym graczy gier FPP, gdzie utożsamianie się z bohaterem jest całkowite. Czyli oznaczało to utratę sporej części rynku dla poprzednich TR. Reboot całkowicie rozwiązuje problem z kobietami, a także dużej grupie z tych 2/3 facetów pozwala zająć się "opieką" na tyle aktywnie, żeby nie wyglądało to na opiekę. Pozostałe 1/3 facetów niczego nie traci, tylko będą mieć nieco więcej akcji. Jak widać same plusy. No bo czego się nie przemyśli, żeby zwiększyć wpływy. ;)

Rzadko spotykana na gramie logika i obiektywizm, plus dla ciebie!Jestem jednym z "2/3", więc nowego Tomb Raidera przyjmę z radością, ale do poprzednich części się nie odniosę, bo nie grałem ;) Orientuję się natomiast na tyle, żeby stwierdzić, że zmiany w tej odsłonie będą ogromne, nawet jak na reboot serii. Śmiałe posunięcie, ale zainteresowanie branży wskazuje, że sukces będzie.

Olamagato
Gramowicz
13/06/2012 15:00
Dnia 13.06.2012 o 12:46, maggit napisał:

Hm, to porównanie jest nieco seksistowskie. Faceci chcą się zaopiekować biedną, bezbronną kobietą. Pff.

To nie jest porównanie. To rzeczywistość. Z kilku badań na ten temat wynika, że kobiety dużo bardziej wczuwają się w rolę postaci TPP, którą grają, a mężczyźni podchodzą do takiej postaci jak opiekun do podopiecznego (ew. lalki).TR ze zdeformowaną cycatą Larą odrzucał zarówno sporo potencjalnych graczek (np. Simów), jak i tych facetów, którzy nie lubią się nikim opiekować (~2/3 facetów) - w tym graczy gier FPP, gdzie utożsamianie się z bohaterem jest całkowite. Czyli oznaczało to utratę sporej części rynku dla poprzednich TR.Reboot całkowicie rozwiązuje problem z kobietami, a także dużej grupie z tych 2/3 facetów pozwala zająć się "opieką" na tyle aktywnie, żeby nie wyglądało to na opiekę. Pozostałe 1/3 facetów niczego nie traci, tylko będą mieć nieco więcej akcji. Jak widać same plusy.No bo czego się nie przemyśli, żeby zwiększyć wpływy. ;)

Usunięty
Usunięty
13/06/2012 12:46

Hm, to porównanie jest nieco seksistowskie. Faceci chcą się zaopiekować biedną, bezbronną kobietą. Pff. Chyba w I''m Alive (jeśli ktoś grał), nikt nie czuł się pomocnikiem/opiekunem głownego bohatera.




Trwa Wczytywanie