TL;DR #17

Grzegorz Bonter
2011/03/28 16:32

Szkoda czasu na czytanie wszystkiego. Oto skrót.

Poniedziałek

Poniedziałek, TL;DR #17

  • Homefront może i nie zachwyca singlem, ale za to studio Kaos nie może nalegać na brak chętnych do gry sieciowej. Developerzy zostali nawet zmuszeni do dostawienia kolejnych serwerów (czytaj: Homefront zdecydowanie popularniejszy na Xboksie 360, kolejne serwery dostawione).
  • Znamy obsadę polskiej wersji Crysisa 2. Przed mikrofonem stanęli m.in.: Piotr Machalica, Michał Milowicz, Bartosz "Fisz" Waglewski oraz Krzysztof Stelmaszyk (czytaj: EA oficjalnie potwierdziło obsadę polskiej wersji językowej Crysis 2).
  • Liczyliście, że sprawicie sobie kolekcjonerkę L.A. Noire z jakąś gustowną fedorą? Przykro mi - Rockstar nie planuje żadnych wydań specjalnych. Szkoda (czytaj: L.A. Noire bez edycji kolekcjonerskiej).
  • Gilbert Gottfried zdradził na Twitterze, że jest w obsadzie GTAV. Kolejne nieoficjalne potwierdzenie aktywnego prowadzenia prac (czytaj: Trwają prace nad GTA V! Chyba...).
  • Gram.pl jako jeden z pierwszych polskich portali o grach wypuścił swój magazyn w formie ebooka przeznaczonego na e-readery i tablety (czytaj: Gram.pl teraz dostępne także w formie ebooka na tablety i e-readery!).

Wtorek

Wtorek, TL;DR #17

  • Na życzenie ESRB, logo na pudełku Dead Island będzie miało stojącą postać, a nie wisielca (czytaj: ESRB poprosiło o (nie)znaczną modyfikację logo Dead Island).
  • Crysis 2 na PC i PlayStation 3 będzie dostępny zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej. Xboksowcy będą zdani na polski dubbing (czytaj: Crysis 2 z możliwością wyboru wersji językowej, ale...).
  • Valve zaprosiło do siebie przedstawiciela społeczności Team Fortress 2, a ten zaraz po powrocie z wycieczki zdradza, że Steam mierzy w tablety i planuje dodanie opcji nagrywania filmików (czytaj: Nagrywanie wideo z gier przez Steam "już wkrótce", możliwe też wsparcie dla smartfonów i tabletów).

Środa

Środa, TL;DR #17

  • Przemysł growy chce wspomóc Japonię. W efekcie rusza seria aukcji, na których można kupić unikatowe figurki oraz np. kostium Bayonetty. Całkiem osom (czytaj: Play for Japan - branża wspiera zniszczoną przez żywioły Japonię).
  • Chcecie grę Quantic Dream na PC albo X360? Czekajcie dalej. Studio jest uwiązane na dobre do PlayStation (czytaj: Kolejne gry twórców Heavy Raina na wyłączność PS3).
  • "Silny nacisk na multiplayer i wyraźna fabuła" - to filary, na których zbudowana będzie gra EA LA przy użyciu silnika Frostbite 2.0. Można podejrzewać, że chodzi o kolejnego Medal of Honor, ale ma to być strzelanina TPP (czytaj: EA LA szykuje nową grę na silniku Frostbite 2.0).
  • Resident Evil Revival Selection HD Remastered Version - właśnie to szykuje dla fanów RE Capcom. Zawartość składanki nadal nie jest wiadoma. Można ewentualnie liczyć na Resident Evil: Code Veronica i Resident Evil 4, ale to nic pewnego (czytaj: Famitsu ujawnia tajemnicze Resident Evil Revival Selection).

Czwartek

Czwartek, TL;DR #17

  • Rodzinka z trailera Dead Island mimowolnie stała się ikoną gry. Mimo to, twórcy początkowo nie planowali pokazywać ich poza filmikiem promocyjnym. To uległo zmianie - zobaczymy ich w grze (czytaj: Rodzinka z trailera Dead Island ostatecznie również w grze).
  • To jeden z tych newsów, których nie da się skrócić - poznaliśmy listę obsługiwanych kierownic w Shift 2: Unleashed (czytaj: Shift 2: Unleashed - lista oficjalnie wspieranych kierownic).
  • Battlefield 3 zamieni FPS-y wojenne w symulację Fight Clubu. System walki wręcz pozwala nie tylko na uderzenia dowolną ręką, ale również łapanie i popychanie przeciwnika (czytaj: Walka wręcz w Battlefield 3).
  • News tygodnia - Duke Nukem Forever pchnięty na 10 czerwca. Gearbox... to nie było... no dobra, było śmieszne, ale teraz wróćcie już do starej daty premiery. Bo to był żart, tak? TAK?! (czytaj: Tylko nie poumierajcie ze śmiechu. Premiera Duke Nukem Forever przesunięta).
  • W Mass Effect 3 znów usłyszymy Tricię Helfer w roli EDI. Dlaczego to istotne? Bo ma super głos? Bo ma niesamowity talent? Być może, być może. Ale głównie dlatego, że mieliśmy okazję wstawić jej fotę do newsa (czytaj: Mass Effect 3: Seksowna Tricia Helfer znów wcieli się w rolę EDI).

Piątek

Piątek, TL;DR #17

  • Znacie uniwersum Assassin's Creed lepiej, niż sami twórcy gry? No to składajcie podanie do Ubisoft Montreal - szukają kogoś, kto podejmie się stworzenia encyklopedii świata AC (czytaj: Ubisoft tworzy encyklopedię Assassin's Creed - zatrudni znawcę tematu).
  • Capcom zapowiedziało Resident Evil: Operation Raccoon City. Gra ma posiadać tryb co-op na max 4 osoby oraz pozwoli wcielić się w pracownika Umbrella Security Service albo US Spec Ops. Co ciekawe, podczas zabawy spotkamy postacie z poprzednich gier i nawet będziemy mogli zmienić bieg historii zabijając ich (czytaj: Powstaje nowa gra z serii Resident Evil - Operation Raccoon City).
  • Intel Quad Core, 3GB RAM-u dla XP i 4GB dla Windows 7 albo Visty, GeForce 260 z 1GB pamięci/Radeon 4850 HD 1GB, 16GB wolnego miejsca na dysku - zalecane wymagania Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (czytaj: Rekomendowane wymagania sprzętowe Wiedźmina 2).
  • Kiciński wraca do CDP. Będzie reklamował grę na targach E3 i Gamescomie. Przy okazji zdradza, że w tym roku CDP planuje nie jedną premierę, a niewiadomą liczbę premier. DLC czy wersja konsolowa Wiedźmina 2? (czytaj: Michał Kiciński wraca do CD Projekt, potwierdza Wiedźmina 2 na konsole albo dodatek do gry).
  • W Internecie pojawił się kody do odblokowania postaci w LEGO Star Wars III: The Clone Wars. Lucas Arts niestety udostępniło kod tylko do odblokowania Jar Jar Binksa. Ja jestem gotów zapłacić za DLC usuwające tę abominację z gry całkowicie (czytaj: Postacie i pojazdy w LEGO Star Wars III: The Clone Wars odblokować chcesz?).
  • Mapy w konsolowym Battlefield 3 będą mniejsze, ale tylko dla piechoty. Piloci będą nadal mieli tyle samo miejsca do manewrowania (czytaj: Battlefield 3 - mapy na konsolach będą nadal przystosowane do samolotów).
  • Randy Pitchford tłumaczy opóźnienie Duke Nukem Forever - Gearbox chce doszlifować grę (czytaj: Randy Pitchford tłumaczy opóźnienie premiery Duke Nukem Forever).

Sobota

Sobota, TL;DR #17

  • Dungeon Fighter Online to side-scroller na XBLA, który będzie pierwszą grą Freemium na tej platformie (czytaj: XBLA doczeka się pierwszego tytułu freemium - Dungeon Fighter Online).
  • Rise of Nightmares będzie pierwszym horrorem wydanym na Kinecta. W grze wcielimy się w turystę, który chce uratować swą żonę z rąk szalonego naukowca. RoN ma kategorię tylko dla dorosłych (czytaj: Rise of Nightmares - horror tylko dla dorosłych na... Kinecta!).

GramTV przedstawia:

Niedziela

Niedziela, TL;DR #17

  • Twórcy Machinarium szykują trzy kolejne gry: Osada (interaktywny teledysk do psychodelicznego czeskiego country), Botanicula (przygodówka) oraz Samorost 3 (czytaj: Twórcy Machinarium pracują nad 3 nowymi projektami).
  • Pojawiły się doniesienia o Warhawk 2. Gra ma mieć kampanię w singlu, co-opa, multi na max 32 graczy oraz możliwość budowania bunkrów (czytaj: Warhawk 2 w produkcji?).

Premiery i obsuwy

  • Afterfall: InSanity - pod koniec roku
  • Motorstorm: Apokalipsa - 31 marca
  • Trine 2 - zobaczymy pod koniec lata
  • Warhammer 40,000: Space Marine - sierpień
  • Twierdza 3 - w lecie
  • F.3.A.R - 27 maja tego roku
  • F1 2011 - premiera 23 września
  • Spellforce 2: Faith In Destiny - poślizg do... aż twórcy się namyślą
Komentarze
10
Krzysiek_Ogrodnik
Gramowicz
29/03/2011 09:14

Oceny gier nie były, nie są i nigdy nie będą sprzedawane na gram.pl. Z Shiftem jest tak, że dostaliśmy go od wydawcy jakiś miesiąc temu. Mysza go ogrywał, napisał tekst „na świeżo”, żeby o niczym nie zapomnieć i recenzja tak sobie wisi w panelu do kilku tygodniu. Jakiś czas temu wydawca zapytał, czy mamy już gotowy test, a jeśli tak, to jaką ocenę końcową postawił grze autor. EA później poprosiło o jakiś fajny cytat i tak wylądowaliśmy na reklamach. Oddział próbował wywalczyć pozwolenie na puszczenie tekstu razem z reklamami (wczoraj), ale takowego nie uzyskał od centrali i recenzja pojawi się zgodnie z planem – dzisiaj. EA nie dostało całego tekstu, nie było też żadnych ingerencji w treść recenzji z ich strony. Zezwoliliśmy na umieszczenie cytatu, bo to fajny ruch – dla nas i dla nich. Cytat z gram.pl obiegnie kraj, dla serwisu to darmowa reklama (tej nigdy dość) w prasie branżowej i nie tylko, a EA ma na bannerach pochlebne opinie z trzech poważanych źródeł – wszyscy są zadowoleni.

Usunięty
Usunięty
28/03/2011 22:29

Dnia 28.03.2011 o 20:16, Zaitsev napisał:

Proszę teraz podać dowody na to, że "sprzedajemy" recenzje. Chętnie je zobaczę.

Ja nie mówię, że sprzedajecie recenzje.Ja jedynie twierdzę, że wasze zachowanie w tym przypadku budzi wiele wątpliwości.Skoro jesteście jakoby tacy niezależni - to dlaczego przed zniesieniem embarga na recenzję gry, owa recenzja trafiła do rąk wydawcy tejże gry? Dlaczego w ogóle zostało mu to udostępnione? Dlaczego EA wie, jaka jest wasza ocena gry? Dlaczego zgodziliście się na to, że wasze materiały objęte embargiem zostały wykorzystane do promocji gry - w trakcie trwania tegoż embarga?Ja lubię wiedzieć, więc proszę mi odpowiedzieć na te proste pytania. I nie udawać żony Cezara. Bo tutaj to nie zda egzaminu.

Usunięty
Usunięty
28/03/2011 20:29

Panowie nie ma o co sie klocic, szczegolnie, ze i jedna i druga strona ma racje.Zacznimy od argumentow Krzych_Ayanami. Ma racje twierdzac, ze takie zagrywki z ocenami uzytkownikow mialy miejsce w przypadku gry Dragon Age II po tym jak dostawała przez użytkowników niskie oceny. I był nawet o tym news na gram.pl jeśli dobrze pamiętam. Ma też rację w tym, że nie ma nic złego w tym, że recenzja powstała wcześniej, bo redakcja wcześniej dostała grę. I ma też rację twierdząc, że ocena i tekst nie powinny być przejazywane wydawcy przed jego publikacją.Rację ma też Zaitsev, który twierdzi, że recenzje na gram.pl nie są sprzedawane, a redakcja potrafi nawet wielkim hitom wystawić stosunkowo niską ocenę. I to mi się w recenzjach w tym serwisie podoba.Nie widzę tutaj przypadku ani spamowania, ani trollowania.




Trwa Wczytywanie