![]()
Brian Reynolds z firmy Zynga, która odpowiedzialna jest za takie tytuły jak FarmVille i Mafia Wars, powiedział że jego pracodawca nie jest zainteresowany tworzeniem gier na platformę XBLA. Dlaczego?
Brian Reynolds z firmy Zynga, która odpowiedzialna jest za takie tytuły jak FarmVille i Mafia Wars, powiedział że jego pracodawca nie jest zainteresowany tworzeniem gier na platformę XBLA. Dlaczego?
![]()
Demografia to ważna rzecz. Myślę, że tym, co jest esencją social gamingu jest to, że potencjalnymi graczami są wszyscy moi znajomi, którzy widzą co robię i co umieszczam w internecie.
Xbox Live ma zbyt mało użytkowników. Ilu z moich przyjaciół ma Xboksa 360? Sam jestem twórcą gier i nawet zwykłem robić tytuły segmentu AAA (Reynolds pracował wcześniej w Big Huge Games i Firaxis - dop. red.) w związku czym będzie to nawet dwucyfrowa liczba... dwudzieścia, trzydzieści procent z nich ma Xboksa 360. Ale jestem pewien, że sto procent z nich ma Facebooka i sto procent z nich ma komórkę. A z tych posiadających komórkę pewnie z dziewięćdziesiąt procent ma smartphone'a.
Reynolds dodaje:
Gdybym miał się zabrać za tworzenie gry na daną platformę pomyślałbym o liczbie znajomych, którzy mogliby w nią zagrać. W przypadku Xboksa 360 będzie to mała liczba. Szanse na to, że zrobimy na tę konsolę jakiś tytuł nie są zbyt duże. To właśnie dlatego jesteśmy na Facebooku, a urządzenia przenośne będą naszym kolejnym domem.
Innymi słowy: użytkownicy "trzystasześćdziesiątki" nigdy nie poprowadzą wirtualnej farmy leżąc przed telewizorem. Pytanie brzmi: czy to na pewno właściwy obrót spraw?
Źródło: VG247