Mogłoby się wydawać, że kwestia Wiedźmina 2 na konsole definitywnie upadła. Gra została zaprezentowana na konferencji CD Projektu jako pecetowy exclusive, rozpoczęła się sprzedaż Edycji Kolekcjonerskiej i Edycji Premium (Standardowej) - rzecz jasna tylko na PC - a o Xboksie 360 czy PS3 nawet nie wspomniano.

Nadzieje właścicieli sprzętu Sony i Microsoftu mogą jednak odżyć po lekturze najnowszych wypowiedzi przedstawicieli producenta i wydawcy. - Mówiliśmy przecież otwarcie, że nasza technologia wspiera również konsole - przypomina dyrektor wykonawczy CD Projektu, Marcin Iwiński, w rozmowie z dziennikarzami brytyjskiego serwisu Eurogamer.
- Wiemy, jak wielu graczy, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, gra na Xboksie 360. Całkiem nieźle radzimy sobie z matematyką. To jednak wszystko, co mogę na razie powiedzieć - dodaje enigmatycznie. Nieco więcej ma z kolei do powiedzenia producent Wiedźmina 2, Tomasz Gop, choć i w jego słowach próżno szukać konkretów.
- Pytanie o wersje konsolowe jest trudne, ponieważ nie mogę dokładnie zdradzić, co dzieje się w studiu. Chcę tylko zapewnić, że robimy wszystko co możemy, by pewnego dnia Wiedźmin 2 został wydany w wersjach na konsole obecnej generacji. Mamy już za sobą niejeden test. Wyjmujemy z gry jeden poziom i wkładamy go w nasz silnik, ponieważ pasuje on do konsol. To jest wykonalne - mówi Tomasz Gop.
Tylko co (i kiedy) z tego wyniknie...