Matt Waggle w swoim profilu w serwisie LinkedIn poinformował, że od stycznia do maja 2007 roku brał udział w tworzeniu Halo 3. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że obok tytułu gry umieścił dwie platformy docelowe – oprócz wersji na Xboksa 360, która trafiła na sklepowe półki, Bungie Studios tworzyło także wydanie przeznaczone na komputery osobiste, które nigdy nie zostało oficjalnie zapowiedziane.
Pojawienie się trzeciej odsłony cyklu Halo na pecetach wydawało się logiczne. Wszak pierwsza część serii o podtytule Combat Evolved oraz druga ukazały się na blaszakach. Najwidoczniej Microsoft zadecydował, że kolejne zostaną stworzone wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360. Na tej platformie pojawiło się Halo 3, następnie dodatek do niego ODST, a następnie RTS osadzony w uniwersum Halo, czyli Halo Wars.Po raz kolejny CV jednego z pracowników opublikowane za pośrednictwem serwisu LinkedIn stało się źródłem informacji na temat niegdyś tworzonej gry. Tym razem mowa o pecetowej wersji Halo 3.