O nowym Battle.necie słów kilka

Piotr Wiejak
2009/08/22 12:24

Battle.net 2,0 zapowiada się na prawdziwą rewolucję dla społeczności fanów Blizzarda - nadchodzą inspirowane usługą Xbox Live zmiany i konieczność ciągłego bycia "online", aby z nich korzystać.

BlizzCon jest świetną okazją, aby przybliżyć wszystkim zainteresowanym nie tylko zestaw nadchodzących hitów Blizzarda, ale i ich nową sieciową otoczkę - Battle.net 2,0. Poświęcony mu panel prowadził Rob Pardo, który wyjaśnił podstawy działania usługi. O nowym Battle.necie słów kilka

Na początek trochę podstaw: nowy Battle.net w wersji finalnej wystartuje wraz z rozpoczęciem sprzedaży gry StarCraft II: Wings of Liberty, czyli w pierwszej połowie przyszłego roku. Będzie rozbudowaną platformą sieciową w stylu usługi Xbox Live Microsoftu, równie silnie (albo i nawet silniej) zintegrowaną z korzystającymi z niej grami. Przykładowo - po włączeniu SC2 przywita nas ekran logowania do BN rodem z MMO, który pozwoli na wczytanie profilu gracza. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę filozofię, którą w tym przypadku kieruje się Blizzard: "Always Connected", czyli "Zawsze Połączony". Z Siecią, oczywiście.

Po zalogowaniu otworem staną tryby single i multi, lista przyjaciół, czat, lista osiągnięć, osobisty profil, ligi i turnieje, system matchmakingu (wyszukiwania graczy na podobnym poziomie), opcja wysłania swojego save'a na serwery firmy (aby móc posłużyć się nim na dowolnym innym komputerze podłączonym do Internetu). Gdy któryś ze znajomych pojawi się na BN, zostaniemy o tym poinformowani stosownym komunikatem - również podczas gry. W dowolnej chwili będzie można wysłać zaproszenie do wspólnej zabawy, lub otworzyć okienko rozmowy i pogadać.

Battle.net 2.0 będzie oczywiście śledził i skrzętnie notował wszelkie postępy we wspierających go grach, nagradzając co bardziej wytrwałych np. nowymi avatarami dla profilu czy niestandardowymi "nalepkami" na jednostki w SC2. Wszystkie postacie stworzone przez konkretny login będą też do niego "przypięte", czyli np. grając w WoW-a będzie można łatwo sprawdzić, jakie postępy uczynił kumpel ze swoim barbarzyńcą w Diablo III.

Samotna zabawa offline w tytułach zintegrowanych z usługą będzie możliwa - opcja "graj jako gość" na pierwszym screenie - ale wtedy opisane nowości nie będą dostępne, nawet dla kampanii dla jednego gracza.

Screeny pochodzą z serwisu BigDownload, większa galerie można zobaczyć pod tym adresem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
33
Usunięty
Usunięty
27/08/2009 17:52

Gra przez LAN będzie możliwa ale dopiero po zalogowaniu się na BN... W praktyce: jeśli połączysz się za pośrednictwem BNu z kimś z twojej sieci lokalnej pingi będą zerowe. Zmieni się tylko to że bez cdkeya nie pogracie ze znajomymi.

Usunięty
Usunięty
27/08/2009 15:26

Jest dokładnie tak jak mówi Thompson. Prawda jest taka że tylko przy pomocy online''owych rozwiązań można utworzyć społeczność, która przedłuża żywotność danym tytułom.

Usunięty
Usunięty
23/08/2009 20:10

Jestem zachwycony. Akurat wszystkie projekty tego typu by Blizzard zawsze działają jak należy.




Trwa Wczytywanie