EA niedawno ogłosiło, że Red Alert 3 ostatecznie pojawi się na PS3 w marcu. Dla właścicieli konsoli Sony jest to przełomowy moment, gdyż seria Command & Conquer pierwszy raz zawita na platformę japońskiego giganta. Jak się okazuje, nie jest to jedyny powód, dla którego warto było czekać na produkcję studia EA Los Angeles.

Wersja gry na PS3 ma mieć ładniejszą grafikę od siostrzanego wydania z Xboksa 360 (udostępnionego w listopadzie 2008). Konsola Sony pozwoliła na wykorzystanie bardziej złożonych renderów z wersji pecetowej. Ponadto "mieliśmy powołany specjalnie do tworzenia Red Alerta 3 na PS3 zespół, który pracował nad tą wersją przez ostatnie miesiące" - powiedział David Seeholzer z EALA. "Dodatkowy czas pozwolił programistom dopracować kształt gry" - dodał.
Starszy producent Amer Ajami stwierdził z kolei, że Red Alert 3 w wersji na PS3 został ogłoszony zbyt wcześnie (przypomnijmy, że w pewnym momencie produkcji prace nad tym wydaniem zawieszono, by wznowić je po blisko pół roku). "Ukończenie gry po prostu zajęło nam więcej czasu" - powiedział.
Ajami zadeklarował również, że ogłoszony niedawno dodatek do wersji pecetowej zatytułowany Uprising być może trafi w przyszłości również na konsole. "Najprawdopodobniej nie wydamy go jednak w formie sklepowej. Jeśli zdecydujemy się na tworzenie wersji na PS3 lub X360, rozszerzenie przyjmie zapewne formę DLC. Jeszcze raz jednak podkreślam - decyzje w tym temacie nadal nie zapadły".