
Zaprojektowane zostały po to, aby wspomagać ludzi podczas eksploracji kosmosu. W niesprzyjających dla człowieka warunkach, podczas badania asteroid, księżyców lub planet, mogły wyręczać zarówno naukowców, jak i żołnierzy, nawet w skomplikowanych czynnościach. Wraz z wprowadzeniem do produkcji piątej generacji HR korporacja Hodgins zdecydowała się na wyposażenie go w specjalne moduły ofensywne. Pozwalają one na sprawny i szybki montaż broni na korpusie HR-V.
Egzemplarz, który Seth Walker odnajduje na pokładzie ISCS Armstrong, jest jednak nieco uszkodzony. Na szczęście umiejętności Setha pozwalają mu szybko naprawić maszynę i od tego momentu HR-V staje się pełnoprawnym członkiem oddziału, który wspiera go w starciach z Kerakami. A w jaki sposób wyposażony jest "Harvey"? Posiada dla przykładu karabiny powtarzalne, a więc parę podwieszonych broni, które charakteryzuje duża szybkostrzelność, przy dość niskiej sile ognia. Może również używać karabinów strumieniowych, które strzelają do przeciwników potężnymi ładunkami energii. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystał z Miotacza napalmu, który strzela seriami gorących kul, zadając przeciwnikom spore obrażenia, przy stosunkowo dużej prędkości.

Zdobyte w czasie gry punkty można przeznaczać nie tylko na ulepszenia Setha, ale również te udoskonalanie HR-V. Jest osiem kategorii takich ulepszeń, a znajdziemy wśród nich: ulepszenia pancerza, szybkości, zdolności do trafienia krytycznego, wytrzymałości, ulepszenia błyskawicy (to jedna ze zdolności), ulepszenia potężnego strzału (kolejna zdolność), zwiększenia odporności oraz zwiększenia zadawanych obrażeń. Najciekawsze jest jednak to, że HR-V dysponuje wieloma użytecznymi zdolnościami, które można odblokować w czasie zabawy.

Przypisane są one do klawiszy funkcyjnych i można je dowolnie przestawiać. A jakie to zdolności? Dla przykładu, Seth może wydać robotowi komendę ataku na wybranego przeciwnika lub ruchu w określone miejsce. HR-V potrafi w krytycznym momencie pozorować śmierć, co sprawia, że przeciwnicy przestają się nim zajmować. W połączeniu z umiejętnością trybu naprawczego pozwala to zregenerować nieco sił. Wśród umiejętności znajduje się również kilka takich, które pozwalają na korzystanie ze specjalnych broni. Są to: miotacz ognia (podpala i odrzuca wrogów na znaczną odległość, mocno ich przy tym uszkadzając), błyskawica (zadaje obrażenia elektryczne przeciwnikom oddalonym do pięć metrów od HR-V) oraz potężny strzał (wiązka siejąca spore zniszczenie).
Jak widać, HR-V jest robotem wielofunkcyjnym, a przy tym niezwykle przydatnym w czasie wędrówek Setha po ISCS Armstrong.
Informacje na temat reszty naszych materiałów poświęconych tej grze znajdziecie tutaj.